Följ Black Week på SweClockers

Värt att vänta på nya grafikkort?

Permalänk
Medlem

Värt att vänta på nya grafikkort?

Tror ni att det kommer vara värt att vänta på AMDs nya mid range kort eller kommer det dröja innan något kan mäta sig i prisklass med exempelvis 7800xt? Precis börjat köpa nya delar till en dator och har ett 7800xt påväg men funderade på om jag kanske skulle väntat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xVikke:

Tror ni att det kommer vara värt att vänta på AMDs nya mid range kort eller kommer det dröja innan något kan mäta sig i prisklass med exempelvis 7800xt? Precis börjat köpa nya delar till en dator och har ett 7800xt påväg men funderade på om jag kanske skulle väntat?

Den släpps ju tidigast i januari med ett förväntat pris mellan 6-8k och prestanda som 7900 GRE. Skulle inte tro den är värd att vänta på

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av xVikke:

Det är ALLTID något nytt på gång. När man än köper och bygger dator så finns det alltid något spännande bara någon månad bort. Köp det bästa du har råd med just nu och sitt glad

Permalänk

Nu när det är så pass nära en release så skulle jag vänta.
Väntar själv in 5090 till nya riggen

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB