Bästa tipsen från Black Week

Blutooth till befintliga högtalare

Permalänk

Blutooth till befintliga högtalare

Hej

Nu börjar min sista produkt med 3.5 utgång för ljud ge upp, vilket medför att jag inte kommer kunna skicka ljud till min förstärkare längre. Tänkte då att jag skulle passa på att köpa en lite mindre blutooth-förstärkare (i cm, inte effekt). Hittade denna lilla lådan som vunnit nåt award och ligger bra i pris.

Tangent Ampster BT II

Frågan är om den är för klen i watten för att trycka ut ljudet till mina golvhögtalare. Har ett par Proson C 88 som har följande specs:

Max power 250 W
Impedance 4-8 ohm
Freq. resp 22-32000 Hz

Min nuvarande förstärkare (Sony STR-DE185) har visst 210W ut som mest och den länkade ovan 2x50W.

Tacksam för hjälp från nån som vet

/Tomas

Visa signatur

Asrock Z790m-itx/ac : I5 14400 : Asus RTX 2070 DUAL ADVANCED 8 GB : Corsair Vengance RGB 32GB (2x16GB@6000MHz) : Fractal Design 202 : Silverstone SFX-L W : Kingston KC3000 M.2 1TB :AOC P2770q : Mionix Naos 7000 : Cooler Master SK630 : BeQuiet Dark Rock LP : Audio Technica ATH-M20XBT :

Permalänk
Medlem

Skulle inte en bluetooth mottagare till RCA eller AUX fungera? De kan ju knappast kosta så mycket som en ny förstärkare.

Men du kanske vill ha en ny förstärkare ändå

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Förstår inte vad du menar riktigt? Varför köpa helt ny förstärkare om din gamla förstärkare fortfarande funktionerar?! Du köper en bluetoothdongle som antingen kopplas in via 3.5 AUX eller digitalt. Sedan är det bara tuta och köra.

Permalänk
Medlem

Ett annat alternativ är en streamer av något slag att koppla till befintlig förstärkare, så får du oftast lite bättre kvalitet än vad Bluetooth erbjuder.

Wiim är poppis då de har stöd för många olika standarder, men finns alternativ från andra tillverkare också.

Permalänk
Skrivet av Mega-Dark:

Skulle inte en bluetooth mottagare till RCA eller AUX fungera? De kan ju knappast kosta så mycket som en ny förstärkare.

Men du kanske vill ha en ny förstärkare ändå

Skrivet av julgranen:

Förstår inte vad du menar riktigt? Varför köpa helt ny förstärkare om din gamla förstärkare fortfarande funktionerar?! Du köper en bluetoothdongle som antingen kopplas in via 3.5 AUX eller digitalt. Sedan är det bara tuta och köra.

Gamla förstärkaren är för stor för skåpet den står i idag, så den står på högkant och jag kan ändå inte stänga dörren till skåpet. Strömsladden och rca sladdarna är dessutom glappiga efter 25 år användande så det är dags att byta.

Visa signatur

Asrock Z790m-itx/ac : I5 14400 : Asus RTX 2070 DUAL ADVANCED 8 GB : Corsair Vengance RGB 32GB (2x16GB@6000MHz) : Fractal Design 202 : Silverstone SFX-L W : Kingston KC3000 M.2 1TB :AOC P2770q : Mionix Naos 7000 : Cooler Master SK630 : BeQuiet Dark Rock LP : Audio Technica ATH-M20XBT :

Permalänk
Medlem

hittar du en chromecast audio är det det bästa imho. ofta dyra eftersom google slutade tillverka dom...

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+