Bästa tipsen från Black Week

Bygga en helt ny dator från samma websida under Black Friday(-Week) 10k-20k intervall

Permalänk

Bygga en helt ny dator från samma websida under Black Friday(-Week) 10k-20k intervall

Hej,

Har en 13 år gammal burk som börjar bråka lite när jag kör spel så som Apex/Cod. Den börjar frysa ibland när jag kör men för en burk som kostade för 13 år sedan för 22 000 kr så kanske det är dags att pensionera den :D.

Dock har jag missat en hel del under dessa 10 åren och undrar vilken webbsida har bäst komponenter för att från samma hemsida under Black Friday. Dom jag har bäst koll just nu är Inet/Webbhallen som fysiska butiker. Komplett vet jag lite om men är osäker med de icke fysiska butiker ifall man får problem med dator.

Om ni har några tips på bra byggkomponenter så uppskattar det med.

Spel jag lirar är typiska skjutspel, bryr mig inte så mycket om grafiken, men kan vara bra att ha en som kan hålla minst 5 år på hög nivå grafik.

Tack i förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Styckaren:

Hej,

Har en 13 år gammal burk som börjar bråka lite när jag kör spel så som Apex/Cod. Den börjar frysa ibland när jag kör men för en burk som kostade för 13 år sedan för 22 000 kr så kanske det är dags att pensionera den :D.

Dock har jag missat en hel del under dessa 10 åren och undrar vilken webbsida har bäst komponenter för att från samma hemsida under Black Friday. Dom jag har bäst koll just nu är Inet/Webbhallen som fysiska butiker. Komplett vet jag lite om men är osäker med de icke fysiska butiker ifall man får problem med dator.

Om ni har några tips på bra byggkomponenter så uppskattar det med.

Spel jag lirar är typiska skjutspel, bryr mig inte så mycket om grafiken, men kan vara bra att ha en som kan hålla minst 5 år på hög nivå grafik.

Tack i förhand!

Håller mig till inet mer eller mindre

Men hade kört något likt en av dessa två
https://www.inet.se/datorbygge/b1594194/dator

eller
https://www.inet.se/datorbygge/b1594196/dator-2

Första datorn är det långsiktiga valet, bara i med en ny GPU när den gamla inte orkar med längre! medans dator nummer två kommer prestera ganska mycket bättre idag men om man vill byta gpu i framtiden så kan även CPU behövas bytas.

Båda kommer prestera riktigt bra beroende på upplösning, kör själv med en 7900 xt och en 5800x3d och är toknöjd! Kör visserligen i 4k där både gpu får det lite jobbigt i vissa tittlar men då kör jag hällre på max grafik 60+ än att dra ner grafiken för högre fps.

Visa signatur

here we go!

Permalänk

Tack ska kika på dom