Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TommyToad
Men då fraktar dom den väl inte till sthlm från göteborg, för det priset?

Jo, det tror jag inte är helt omöjligt...
Bilsped kan hämta och lämna saker också, och de har ju handtruckar etc. så att flytta den är inget problem.

Visa signatur

Relaxen und vatch das blinkenlights!
http://www.blinkenlights.tk

Permalänk
Medlem

Jag tar en direkt! Vart i götet finns dom?

min mail: chrion@mail.nu

Om du vill ha en liten slant för besväret är det helt OK!

Permalänk
Medlem

jag hade varit ruskigt intresserad av en stor, om det inte hade varit så att jag varit pank och arbetslös...

Visa signatur

Watt is power.

Permalänk
Medlem

Leker du med Ejves gamla DPS 7000 maskiner, eller är det från 6000 maskinerna ? Vattenkylning,.. låter som GCOS 8 å stora 9000 maskiner..

Detta här är väl överkurs för de flesta, men inte för oss som gillar GCOS maskiner

Visa signatur

Sertifierad Dell, HP, Lenovo å Cisco tekniker.

Permalänk
Medlem

Ställ dom i slottsskogen och lägg ut annons på billiga lägenheter.

Visa signatur

Indigoue hatar dubbla negationer.

Permalänk
Medlem

Hehe, så du känner till Ejve, haft med honom att göra? Han sitter typ 10 meter ifrån de här maskinerna
Det är faktiskt inga av hans prylar alls, hade det vart hans prylar hade det stått "garderob i plåt säljes" istället Detta är Intelbaserade Oracle/NW maskiner, har kört elevregister och sånt för hela stan på dem innan, men nu går de i permanent pension om inte min "rädda Tricord"-aktion lyckas. (Fast 9000-serien är ju bara sååå läcker)

Chrion, har mailat dig. Se dig som bokad för ett enormt chassie. Jag måste ta en femhundring för jobbet att rensa dem från diskar (lite känslig data med betygsregister t.ex.) så det är priset.

Visa signatur

gör det bäst, gör det själv.
Mata inte Trollen.

Permalänk
Medlem

den på bilden ser ut som spån skiva iaf, det står jag fast vid

Visa signatur

Amd 64 3500+ Geforce4 ti4800SE 128mb, 1024mb ram 120gb hårddisk

Permalänk
Medlem

Blir det till å skriva BAST - Beställning av Steria Tjänst ? för det jobbet ?

Visa signatur

Sertifierad Dell, HP, Lenovo å Cisco tekniker.

Permalänk
Medlem

Tro mig Peppo.. det är tungt, stabilt stål.. målat beige visserligen, men stål.

swemil, du råkar inte ha något med försvaret att göra? med tanke på namnet och kontakten med firman

Visa signatur

gör det bäst, gör det själv.
Mata inte Trollen.

Permalänk
Medlem

Nä, jag har inget med försvaret att göra. Men om du säger vad du har för SteriaID så skickar jag dej en mail på måndag

Visa signatur

Sertifierad Dell, HP, Lenovo å Cisco tekniker.

Permalänk
Medlem

Hehe, ser jag fram emot
PM'ar dig

Visa signatur

gör det bäst, gör det själv.
Mata inte Trollen.

Permalänk
Medlem

du kan inte fixa en bättre bild så jag blir övertygad om att de inte är plywod som de ser ut att vara

Visa signatur

Amd 64 3500+ Geforce4 ti4800SE 128mb, 1024mb ram 120gb hårddisk

Permalänk
Medlem

Oj, såg en sak som jag inte sett innan.. I de jättestora chassina sitter det två nätagg per chassie (ev 3 eller 4 i något/några) som är ett påbyggt KX500 (500W, 5V-30A + 2 x 12V - 20A) och dessutom en 15cm 12V fläkt 5 cm tjock i varje nätagg.

Skall kolla de små chassina också om det finns godbitar där med.

Visa signatur

gör det bäst, gör det själv.
Mata inte Trollen.

Permalänk
Medlem

Jag ska försöka fixa bil. Min polare har ingen för tillfället...
Kan du inte slänga ur all skit typ nätagg m.m. så att de blir lite lättare?

Permalänk
Medlem

visst, inga problem.. jag börjar skruva så fort som möjligt.

Visa signatur

gör det bäst, gör det själv.
Mata inte Trollen.

Permalänk
Medlem

Nu är det väl såhär att man ska destruera diskar med känslig information... Att ta fram gammal information från en hårddisk är "inte så jättesvårt" om man har lite resurser.....

Visa signatur

"Gee Bender, how are you going to get past those bars?" "I don't now, I guess I just have to BEND them! Moron!" -Bender

Permalänk
Medlem

Ehhh.. ja?

Citat:

Räkna som sagt inte med någon hårdvara, och definitivt inte diskar, utan det är i så fall tomma chassin som gäller.

Priset på 500 är för att täcka arbetet med att få bort känslig data, och skruva ur diskar och sånt.. alltså ren självkostnad egentligen.

Dessutom har jag påpekat det i mailet till folk som har hört av sig och varit intresserade... Visst sjutton skall diskarna destrueras, frågan var om jag fick ens sälja de tomma chassina från början (första beslut var att inte en skruv skulle komma undan..)

Visa signatur

gör det bäst, gör det själv.
Mata inte Trollen.

Permalänk
Medlem

jag är MYCKET intresserad, vet inte om du sagt nått pris eller så, men vad ska du ha för en sådan? jag finns i gbg, så det ska inte bli något problem...

kontakta mig gärna på lill_dansken@hotmail.com eller 121452809, ring om du känner för det på 0300-568306...

tacksam för svar.

Visa signatur

+Ok

Permalänk
Medlem

Axly: jag skickade dig ett mail igår! Om ett så stort som möjligt chassi! Inget svar än

Du får bud så fort du svara Hämtar det asap isf.

Visa signatur

powered by AMD (C)
XP2400+, Asus A7N8X DLX, Corsair 3200XMS C2 256MB*2, CL TI4600 128MB
WD1200JB, UltraPlex 12/4X, UltraPlex40X, Pioneer6X DVD-ROM

Permalänk
Medlem

NajtMarE din mail vill inte riktigt vara med, så jag PM'ade dig
roy, svarat på ditt mail.

Jag kommer att dra till england på fredag, och är då borta en vecka. bara så ni vet

Visa signatur

gör det bäst, gör det själv.
Mata inte Trollen.