Permalänk
Medlem

PS bild som blinkar!!!!

Tänkte att jag skulle göra en snygg bakgrund idag i photoshop så jag mixtrade lite med färger och filter.
När jag var klar så upptäckte jag till min förvåning att det blinkade massa grejer i det svarta området på bilden och efter ett tag så upptäckte jag att det bara blinkade när jag hade musik på i windows mediaplayer.
Är det nånting som bara händer en på miljarden eller är det bara jag som e dum och inte har upptäckt det förutt?

P.S det funkar inte i Winamp utan bara i windows mediaplayer.

Bilden blinkar bara i photoshop, men jag har lagt upp den för att ni ska kunna se vilken sorts bild det är. Bilden

Edit: När jag testade adressen så upptäckte jag att den visst blikade när jag hade musik på, iallafall gör det det för mig

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Jag misstänker att du har råkat kladda dit en viss färg som jag inte kommer ihåg hexkoden för just nu. Den har iaf den egenskapen att video och annat hårdvaruaccelererat dyker upp där. Om du tex ritar lite sånt på en bild och lägger en mediaspelare som spelar film under bilden så kommer filmen synas på de områden som har den färgen.
Det som blinkar är troligtvis visualiseringen i WMP som jag misstänker är hårdvaruaccelererad. Jag sitter i Linux och har inte möjlighet eller lust att prova själv.

Ps: silentwhiser funkar inte, iaf inte för mig. Prova www.imageshack.us.

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Inte för mig, Win XP Pro, bilden i IE6 och musik i Winamp/Media Player.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingen
Jag misstänker att du har råkat kladda dit en visst färg som jag inte kommer ihåg hexkoden för just nu. Den har iaf den egenskapen att video och annat hårdvaruaccelererat dyker upp där. Om du tex ritar lite sånt på en bild och lägger en mediaspelare som spelar film under bilden så kommer filmen synas på de områden som har den färgen.
Det som blinkar är troligtvis visualiseringen i WMP som jag misstänker är hårdvaruaccelererad. Jag sitter i Linux och har inte möjlighet eller lust att prova själv.

Ps: silentwhiser funkar inte, iaf inte för mig. Prova www.imageshack.us.

Ok, det förklarar ju allt Om nån skulle sitte på den hexkoden så kan ni väll lämmna ett meddelande?

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

#00001e var det visst.

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingen
#00001e var det visst.

Tackar!
Jag startade om datorn och efter det fungerade det inte, så om det är nån som vet nått sätt att få igång det så skulle jag vara tacksam för ett svar...

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Av vad jag kommer ihåg är det #010101 som används, testa den.

Permalänk
Medlem

Lägg gärna upp en bild på den färgen "rätta" färgen så får man testa. Såg inget på Whysters bild.

Visa signatur

Jag vill inte diskriminera någon så jag har bestämt mig för att hata er allihopa lika mycket.

Permalänk
Avstängd

Print Screen på en film i mediaspelaren brukar funka...

Visa signatur

c-(`_´Q) - <(^-^)>

-05a och astuff. Lovar.