Permalänk
Medlem

Men hur blir man Magistre i Telvanni? Jag har snackat med den nuvarande och han snackar bara skit... går inte att utmana han eller nått... fattar inte vad jag ska göra... jag vill ju äga allt nästa mål är Dunmer ... sen ska jag göra huvudupdrag... lär väl vara runt lvl 50 då... är på lvl 41 nu.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av khendon

Jo... men går det att få tag i armorn från honom utan att sabba handlingen? D.v.s. döda honom och få upp ett elakt meddelande som säger att profetian har gått åt h-e...?

BTW: Vad är det egentligen som bestämmer hur mkt man kan bära? Är det bara strength? Isf måste man ju nästan ha en bit över 100 för att kunna använda full daedric armor och typ daedric battle axe (hittade en sån häromdan av en slump). Iaf om man samtidigt vill kunna ha användbara saker som ~100 mana potions (har ingen naturlig regenerering av mana) och loot.

Jah har inte kommit så långt än dock. Du får enchanta en daedric towershiled med constant-effect fortify strength ... tror du ska kunna bära 725 då.

Visa signatur

Allt som kan gå fel kommer att gå fel...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av json84
Hur kan man teleporteras mellan mage guilds?
Är det värt att döda tradern i Balmora för den där 9000 magisk katana?

Han är ju en av de få som köper moon sugar å han tycker inte jag är värd att döda.

Visa signatur

Allt som kan gå fel kommer att gå fel...

Permalänk
Avstängd

Några frågor om Morrowind
1. Går det på tid?
2. Måste man göra uppdrag?, (jag springer bara runt och leker rövare)
3. Går det att spela över nätverk?

Permalänk
Medlem

Vart hittar ni alla plugins?? Skulle vara trevligt med det där pilbåge-affären ni pratar om. Skulle vilja bygga mitt egna hus också.

Är det någon officiell hemsida eller? Hittade en svenska morrowind sida förut men det fanns inga plugins på den.

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots
Några frågor om Morrowind
1. Går det på tid?
2. Måste man göra uppdrag?, (jag springer bara runt och leker rövare)
3. Går det att spela över nätverk?

1. Nej

2. Nej

3. Nej

Visa signatur

"För övrigt anser jag att Cartago bör förstöras."
"We must learn to live together as brothers or perish together as fools." --Martin Luther King Jr.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micke B.

1. Nej

2. Nej

3. Nej

ok... Men vad går spelet ut på igentligen?

Permalänk
Medlem

Det vet man inte riktigt tror jag... man ska undersöka vissa saker o stoppa en ond kille i vulkanen på mitten av ön tror jag...

Du kan göra uppdrag åt olika guilds o s.k great houses o få inflytande osv. eller så kan försöka koncentrera dig på huvuduppdraget

Kan också vara helt fri o inte göra uppdrag alls utan bara gå runt o döda saker...

Permalänk
Medlem

Hohoho, är lvl 47 nu med 100 i massa grejer.. bland annat i speed, acrobatics och athletics...fyfasen va hon sprintar..och hoppen... helt otroligt.. korsar en stad på nåra sec

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nhalldin
Får väl vara snäll o uppmärksamma er om det nya officiella pluginet från Bethesda

"The Adamantium Helm of Tohan is a rare and powerful artifact lost in the Sheogorad Region. Travel north to Dagon Fel to find out more about this legendary helm."

Hämta här:
http://www.bethsoft.com/downloads/plugins/eb_artifact.exe

Fan den var ju medium armor
Hur enchantar man ex. ett svärd så att det får effekten "on strike"?
Uppdraget man får av Azura, (det man ska döda en massa fiender på en ö) jag har dödat alla fiender på ön men det händer inget när jag går till Azura´s shrine.
Hon säger ju att man ska bevisa att det var ngn. som skickat dit fienderna, men jag vet inte hur man ska bevisa det.

Edit: vad ska man göra om man har tappat bort boken Progress of truth? Den finns inte hos bokhandlaren i Vivec och inte i biblioteket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HenkeTheMan

Fan den var ju medium armor
Hur enchantar man ex. ett svärd så att det får effekten "on strike"?

Man väljer "Cast on strike" när man enchantar

Citat:

Uppdraget man får av Azura, (det man ska döda en massa fiender på en ö) jag har dödat alla fiender på ön men det händer inget när jag går till Azura´s shrine.
Hon säger ju att man ska bevisa att det var ngn. som skickat dit fienderna, men jag vet inte hur man ska bevisa det.

Då har du inte dötat alla förmodligen, du har väll inte gått in i den lilla stugan hoppas jag.
btw, jag soultrappade Staada i en grand soulgem

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk

Jag kan inte välja cast on strike när jag enchantar, kan det bero på vilken level man har på enchant?
Jag har kollat runt på hela ön och det finns inte mycket som lever på den ön... journalen uppdaterades och det stod så här "I've killed the Golden Saint Staada, the most powerful of the @daedra# I found on the island.", så jag vet inte vad det kan vara.
btw jag soultrappade också staada i en grand, fint som snus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HenkeTheMan
Jag kan inte välja cast on strike när jag enchantar, kan det bero på vilken level man har på enchant?
Jag har kollat runt på hela ön och det finns inte mycket som lever på den ön... journalen uppdaterades och det stod så här "I've killed the Golden Saint Staada, the most powerful of the @daedra# I found on the island.", så jag vet inte vad det kan vara.
btw jag soultrappade också staada i en grand, fint som snus

Skumt, leta runt efter lite mer deadras då.
När jag gjorde uppdraget var alla på nästan samma plats.
I Azuras Star stoppade jag in en Golden Saint

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HenkeTheMan
Jag kan inte välja cast on strike när jag enchantar, kan det bero på vilken level man har på enchant?
Jag har kollat runt på hela ön och det finns inte mycket som lever på den ön... journalen uppdaterades och det stod så här "I've killed the Golden Saint Staada, the most powerful of the @daedra# I found on the island.", så jag vet inte vad det kan vara.
btw jag soultrappade också staada i en grand, fint som snus

Du måste ta signet ringen som Staada har på sig, det är den som gäller som "bevis" för att du har varit där och utfört uppdraget.

Visa signatur

Give a man a fire and he'll be warm for a night. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mastermind

Jah har inte kommit så långt än dock. Du får enchanta en daedric towershiled med constant-effect fortify strength ... tror du ska kunna bära 725 då.

Aha

Fast dom där sköldarna klarar väl en enchant level på 225 lr liknande? Får pressa upp min int/luck i 2000 och hoppas på det bästa

Visa signatur

Give a man a fire and he'll be warm for a night. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Permalänk
Medlem

Hur myckter är Staadas soul gem värt? och hur får man uppdraget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paa
Vart hittar ni alla plugins?? Skulle vara trevligt med det där pilbåge-affären ni pratar om. Skulle vilja bygga mitt egna hus också.

Är det någon officiell hemsida eller? Hittade en svenska morrowind sida förut men det fanns inga plugins på den.

Dom offeciella pluginsen och patcharna kan hittas på den officiella hemsidan,.

Morrowinds hemsida

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 MAX // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem

Själva huvuduppdraget är ganska så fascinerande igentligen. Det är otroligt hur mycket tid de lagt ner på storyn och bakomhistorien (okej de har ju snott från Daggerfall men det är ju samma värld, Tamriel).

Huuduppdraget går ut på att stoppa den onde Dagoth-Ur som härstammar från det 6:e huset. Han var från början god men förådde sedan sin vänner när han skulle vakta mäktiga saker. Och nu är han den mäktigaste och smartaste personen i spelet och lever i den gamla Dwemer ruinen Dagoth-Ur mitt på ön.

Mer än så vill jag inte säga men det är helt klart intressant att läsa all historia som ligger i spelet. Välgjort som tusan...

Visa signatur

"För övrigt anser jag att Cartago bör förstöras."
"We must learn to live together as brothers or perish together as fools." --Martin Luther King Jr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Greken
Hur myckter är Staadas soul gem värt? och hur får man uppdraget?

Azura's Star är värd 5000 spänn om det är den du menar. Fast det är ju inte en sån pryl man hemskt gärna säljer.

Visa signatur

Give a man a fire and he'll be warm for a night. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HenkeTheMan

Fan den var ju medium armor (adamantium helm of tohan)

Tar max 10 sekunder att fixa i editorn

Permalänk

Så nu har man startat en ny gubbe, en "MageMarksmanThief" fan så mycket roligare att spela än min gamla fighter som redan vid level 37 var odödlig. Det enda som jag ångrar lite är att jag inte tog marksman som primary (man träffar inte mycket med 15 i marsman).
Ja till frågan då, vars hittar jag ngn. som jag kan träna upp min marksman skill? känns lite vekt att träna men jag träffar ca 1 av 15 pilar.
Btw. fan så roligt det är att tömma alla hus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Greken
Jag har då blivit Master of Telvanni men det finns en rank kvar... Magistre ellre nått... men han säger att jag har missat chansen att bli det. Störande för jag vet inte vad jag har gjort... nån som kan hjälpa mig?

det där har jag babblat en massa om tidigare men eftersom det är lite drygt att sitta och gå igenom 22 sidor så tar jag det igen. Om du bygger ett stronghold och Tar på dig titeln "master" så kan man inte gå högre.
Jag har själv inte provat men jag kan tänka mig att det går om man först blir magistre sen bygger hus, kanske. eller?

Btw, vad använde du för soulgems när du byggde stronghold och vad fick du för resultat. Vad har du för vakter vart ligger det osv.

Visa signatur

x2 3800+ :: r x950xt :: 2048

Permalänk

finns morrowind som demo ??
var kan jag tanka hem det isf?

Permalänk
Medlem

finns inte som demo och kommer aldrig finnas som demo ...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Call

det där har jag babblat en massa om tidigare men eftersom det är lite drygt att sitta och gå igenom 22 sidor så tar jag det igen. Om du bygger ett stronghold och Tar på dig titeln "master" så kan man inte gå högre.
Jag har själv inte provat men jag kan tänka mig att det går om man först blir magistre sen bygger hus, kanske. eller?

Btw, vad använde du för soulgems när du byggde stronghold och vad fick du för resultat. Vad har du för vakter vart ligger det osv.

Men min patron sa att jag inte kunde bli Wizard om jag inte byggde ett Stronghold och efter Wizard är det ju Master, och sen Magistre.

Hon tog bara nåra soul gems, tror hon snodde en storm atronach och en Winged Twilight, mit stronghold ligger i Ulvriths grave jag har sånna där Dwemer Centurion vakter fick dom efter jag hittat en dwemer bok och gett till strongholds kvinnan.
Och om man nu blir magistre.. var bor man? om man får det där huset i Vivec som den nuvarande Magistren bor så är jag glad att jag inte fick det, det strongholdet som jag har nu är så mysigt
Btw.. vad har man Tower Dungeon till? bara lite lava och skit ju.

Permalänk
Inaktiv

jag har nu haft oturen att få sjukdomen "Yellow Tick". Vet någon hur man botar den?

Ni snackar om ett Stronghold, är det bara mages som får ett sånt eller får alla det? Om nu alla får det när får man det?

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Bota sjukdom : Köp en dryck som gör det gå till shrine eller sök upp en sån där sak som är i nästan alla ancestral tombs ...

Stronghold : Finns 3 factions, alla är inriktade mot en speciell sorts karaktär : fighter, magiker, tjuv ...
När du har hög rank i nån av de tre factionsen kan du bygga stronghold så alla kan ha det...

Permalänk
Inaktiv

jag är på defender, är det långt kvar?

Permalänk
Medlem

ja
nej men det är la en del uppdrag ja

Permalänk

Problem, har en kniv och vill slakta en käring men hon slår bara ner mig...
Eftersom jag vet att det inte e ett värklighetstroligt spel så undrar jag varför jag aldrig träffar henne fast hon slaktar mig med knytnävarna?

Ska det vara så eller finns det en patch eller nåt?

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se