NeverWinter Nights 2

Permalänk
Medlem

Mm, det har stått en hel del om det i NWN2-forumet: http://nwn2forums.bioware.com/forums/viewforum.html?forum=116

Du kan ju kika om du hittar nåt där iaf.

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Permalänk
Medlem

två av minnena var kaputt typ 100 tals fel bara den första minuten i memtest.

Skulle testa lite så dog mobot.... Illa....

Nån som sitter på ett beg. Asrock DUAL SATA II?

Visa signatur

----------------------------------------------
Gigabyte GA-MA790XT-UD4P; AMD Phenom II X3 720 BE(upplåst till x4);Saphire Radeon HD 6870 1GB ; LENOVO THINKVISION L220X;Corsair XMS3 DHX DDR3 1600MHz 4GB CL9 2st.

Permalänk
Medlem

Jag tror jag aldrig har varit så jävla frustrerad.

[SPOILER!]
Det fungerar att spara i början utav spelet, sedan när jag kommer till HighCliff Castle för att hjälpa ödlorna slåss mot de odöda. Enbart för att frige staden?

Tro sen inte att det inte går att spara, utan mina saves försvinner - visst inget problem tänkte jag för det går att spara igen. Sedan så får jag meddelandet att det inte finns något diskutrymme kvar!?! Allting jag gjort ikväll är borta. Startade förvisso runt 4a, men det känns frustrerande att efter totalt 4 timmars intensivt spelande att allt försvann...

Trots detta så har jag gott om utrymme på min huvudpartition.

Finns det någon som råkar ha en save just där?

//Tack på förhand!

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cj
Jag tror jag aldrig har varit så jävla frustrerad.

[SPOILER!]
Det fungerar att spara i början utav spelet, sedan när jag kommer till HighCliff Castle för att hjälpa ödlorna slåss mot de odöda. Enbart för att frige staden?

Tro sen inte att det inte går att spara, utan mina saves försvinner - visst inget problem tänkte jag för det går att spara igen. Sedan så får jag meddelandet att det inte finns något diskutrymme kvar!?! Allting jag gjort ikväll är borta. Startade förvisso runt 4a, men det känns frustrerande att efter totalt 4 timmars intensivt spelande att allt försvann...

Trots detta så har jag gott om utrymme på min huvudpartition.

Finns det någon som råkar ha en save just där?

//Tack på förhand!

Ligger din användares "My Documents" på din "huvudpartition" då?

Och är det verkligen intressant att få någon annans save i ett RPG?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Ligger din användares "My Documents" på din "huvudpartition" då?

Och är det verkligen intressant att få någon annans save i ett RPG?

Precis!

Känns bara inte som jag orkar börja om...! :/

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cj
Precis!

Känns bara inte som jag orkar börja om...! :/

Du är ju iofs i början av spelet, men jag förstår att det inte känns lockande att börja om ändå.

Dessutom är det nog bra om du på något sätt kan komma fram till varför det gick som det gick, annars känns det ju som att det mycket väl kan hända igen.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av "Something"
Vet inte om någon har frågat om detta redan, har inte läst om det iallafall,

****Spoiler****

Jag har precis varit och räddat den urgammla fångade lilla draken som bor i sin vattenpöl långt bort i ingenstans, eller räddat har man väl inte men jag slog sönder hans stora kristall hjärta, samt dödade båda drakarna som dyker upp där.

Problemet uppstår efter att alla cut-scenes osv har gått förbi, mitt uppdrag blir inte uppdaterat. Där står fortfarande att jag måste hitta upplysningar om silver svärdet och att ammon jero har sagt åt mig att söka upp draken, vilket jag då gjort.

Finns det något sätt att komma förbi det här, en aning, störande problemet?

Eller är det bara så att jag missat något som man ska göra?

Har sprungit runt överallt känns det som, draken sa ju att jag skulle ta mig tbax till hembyn men dit kommer jag inte, finns inte med på kartan.

Tack på förhand.

Om du inte redan listat ut det själv så ska du tillbaka till Illefarnruinerna och använda portalen som ligger högst upp på kullen. Med den ska du kunna teleportera dig till West Harbor.

Permalänk
Medlem

Hur stor skillnad är det på att köra som ond gentemot god?

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Permalänk

Hur styr man partyt? Är det som i Baldur's Gate där man kontrollerar varje enskild gubbe för sig eller som i det första Neverwinter Nights där man bara har full kontroll över sin huvudkaraktär?

Föredrar BG varianten....

Visa signatur

AMD athlon 64 3000+ | Geforce 6800 Gt leadtek | Asus K8N| Antec Sonata | 1024 Corsair pc3200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Back_Door_Man
Hur styr man partyt? Är det som i Baldur's Gate där man kontrollerar varje enskild gubbe för sig eller som i det första Neverwinter Nights där man bara har full kontroll över sin huvudkaraktär?

Föredrar BG varianten....

liknade Bg varianten.

Permalänk
Medlem

Japp, det liknar BG, fast den är lite krångligare då man bara kan styra en gubbe i taget. Men det funkar.

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Permalänk
Medlem

Stör mig oerhört mkt på en detalj. Varför kan jag inte välja en eller flera eller tom alla ur mitt party på en gång. Frustrerande är inte ens förnamnet...

Men ja gillar musiken

Permalänk

Vart ska man sälja sina varor för att få ut mest pengar egentligen? Killen som etablerar sig inne i Crossroad Keep ger 15000 men det måste finnas någon som ger mer hoppas jag.

Permalänk
Medlem

Tror ni det är spelbart med ett ATI Radeon 9600XT ??
Känns som att det är på tiden att köpa ett nytt dock..

Annars har jag:
P4 3,4Ghz
1Gb ram.

Visa signatur

jonas the man

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Luurk
Tror ni det är spelbart med ett ATI Radeon 9600XT ??
Känns som att det är på tiden att köpa ett nytt dock..

Annars har jag:
P4 3,4Ghz
1Gb ram.

Absolut, jag kör med ett 6600gt, 1gig ram.

Visa signatur

Aorus X7 Pro V3 17,3" Full HD i7-4870HQ / 16GB / 1TB+2x256GB SSD / GTX 970M 3GB SLI / Win8.1

Laptop: ASUS ZENBOOK UX32VD CI5 1.7 4GB/500 + 24 SSD GT620M 13.3" W7HP

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kollade igenom datorn lite och sånna mappar som "Mina Dokument" där spel brukar gilla att lägga saves och profiler. Jag var inte lite förvånad när jag tog egenskaper på NWN2-mappen och insåg att den tog 6GB... Detta är inte spelet utan bara en massa savegames från när jag körde igenom spelet två gånger...

80 saves = 5.8GB...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zie
Jag kollade igenom datorn lite och sånna mappar som "Mina Dokument" där spel brukar gilla att lägga saves och profiler. Jag var inte lite förvånad när jag tog egenskaper på NWN2-mappen och insåg att den tog 6GB... Detta är inte spelet utan bara en massa savegames från när jag körde igenom spelet två gånger...

80 saves = 5.8GB...

min låg "bara" på 1,1 gig men har kanske 10 saves, brukar använda sådana som är riktigt långt tillbaka, kommer ju ändå inte börja om så långt bak utan isf göra en ny char från början om jag skulle fastna.

Visa signatur

Aorus X7 Pro V3 17,3" Full HD i7-4870HQ / 16GB / 1TB+2x256GB SSD / GTX 970M 3GB SLI / Win8.1

Laptop: ASUS ZENBOOK UX32VD CI5 1.7 4GB/500 + 24 SSD GT620M 13.3" W7HP

Permalänk
Medlem

Min ligger på 320MB och är typ 4 saves.

Varför behöver du 80 saves för att köra igenom spelet två gånger?

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foraek
Min ligger på 320MB och är typ 4 saves.

Varför behöver du 80 saves för att köra igenom spelet två gånger?

Hmm, jag skulle snarare fråga: Hur klarar man sig igenom spelet två gånger med bara 80 saves?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

eeh? man skriver över någon av savesen som finns?

Permalänk
Medlem

Jag har typ 2-3 saves som jag går emellan och savear på i tur och ordning. Det räcker gott och väl för mig iaf

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Permalänk
Medlem

Jag har ett problem med AI:n på de egna gubbarna. En av dem har slutat följa efter mig, fast hennes behavior är samma som alla andras. Det känns som att hennes behavior är låst i puppet :/

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
eeh? man skriver över någon av savesen som finns?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foraek
Jag har typ 2-3 saves som jag går emellan och savear på i tur och ordning. Det räcker gott och väl för mig iaf

Ja, jag antar att man kan göra så om man bara orkar... Skulle nog vilja ha mer än 2-3 saves, men principen är väl ok.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rumpel
Jag har ett problem med AI:n på de egna gubbarna. En av dem har slutat följa efter mig, fast hennes behavior är samma som alla andras. Det känns som att hennes behavior är låst i puppet :/

Och jag antar att "Follow me!" inte hjälper?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Om inte "Follow me!" funkar så har jag för mig att det enda som hjälper är att ladda ett tidigare spel där gubben är okej.

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Permalänk
Medlem

Precis börjat lirat spelet. Flyter på bra osv. Men efter man har kommit ur huset och ska vara med i tävlingarna, så står det en stor röd kub mitt i staketet där man ska möta 3 andra. Det går att komma in i ringen men inte ut får kuben är i vägen.

http://ww2.beffo.se/upload/pic~/jhj3yrdvyq.JPG

Nån som vet problemet är?

Permalänk

Har du pratat med prästen?

Verkligen pratar och lyssnat på vad han har att säga?

Visa signatur

"You cannot kill the Messiah" - C&C3 Tiberium Wars

Permalänk
Medlem

Ja då.. så här ser det ut efter jag har mötit dem.

http://ww2.beffo.se/upload/pic~/sgckt73unw.JPG

Kan inte göra något. Inte prata med prästen.. kan bara gå runt där.

Permalänk
Medlem

I värsta fall får du väl prova att spela om? Du har ju inte kommit särskilt långt.

Patchat spelet? Det kan ju hjälpa en hel del!

Annars vet jag inte vad det kan vara.

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foraek
I värsta fall får du väl prova att spela om? Du har ju inte kommit särskilt långt.

Patchat spelet? Det kan ju hjälpa en hel del!

Annars vet jag inte vad det kan vara.

Jo, ska testa det. Men den röda kuben är alltid där. Testat göra nya gubbar, men fortfarrande kvar.

Permalänk
Medlem

Låter knepigt. Provat att installera om också?

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"