Följ Black Week på SweClockers

Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av makn:

SÅg att ni fick in EVGA GTX 980 SC ACX 2.0, blev en beställning. Tack komplett

Tack själv! Hoppas du blir nöjd med ditt köp /Malin

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Turbojan:

Hej!
Det är så att jag ångrat ett köp av en mus och ska därmed returnera varan.
Jag har fått fraktsedel och kolli-id, men det står även i informationsbrevet att ett returnummer måste skrivas på ytteremballaget. Hur får jag tag i detta returnummer som jag antar ska skrivas på fraktsedeln?

Hej!
Du ska ha fått ett mail som heter "Godkänd returansökan 701xxxxxx". Det numret som står efter "Godkänd returansökan" är returnumret. Du kan även hitta returnumret så här:
1. Logga in på www.komplett.se <http://www.komplett.se/>
2. Klick på konto högst uppe till höger
3. Klicka sedan på "Visa alla returer"
4. Där ska du kunna hitta ett ditt returnummer (701xxxxxx)

Hör av dig om något är oklart! Du kan alltid snabbt och enkelt nå oss på vår chatt måndag – torsdag 11:00 – 20:00 samt fredag 11:00 – 18:00.
/Malin

Visa signatur

Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

Hej Komplett!
Jag undrar om ni kommer att få in Sonys vita Stereo Wireless 2.0 hörlurar till PS4 när ni får in den vita PS4?
dvs dessa, fast vita: https://www.komplett.se/sony-wireless-stereo-headset-20/80881...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte B550 Aorus Elite CPU: AMD Ryzen 5600X Ram: 16GB Ballistix 3600MHz CL16 GPU: ASUS TUF Gaming 3070 SSD: Kingston KC2000 1TB, Crucial MX500 512GB, Seagate 600 SSD 480GB PSU: Seasonic Focus GX650W 80+Guld Chassi: Phanteks P400A

Permalänk
Medlem

Hej komplett! Nu kanske det blir lite väl mycket dubbelposter då jag även mailat in om detta, men vill gärna ha något svar så fort som möjligt

Skulle ni kunna se vad som har hänt med returnummer 701313085? Det skickades in i samma paket (relativt stort paket, moderkort + två lösa minnen med en massa fyllning i resten) med båda returnumren på paketet. Jag skrev ut returpapper som jag fick av er och klistrade på.

För snart en månad sedan fick jag pengarna för minnena, men har inte sett röken av någon status på moderkortet ännu.

Mvh // Håkan

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Basketigge:

Hej Komplett!
Jag undrar om ni kommer att få in Sonys vita Stereo Wireless 2.0 hörlurar till PS4 när ni får in den vita PS4?
dvs dessa, fast vita: https://www.komplett.se/sony-wireless-stereo-headset-20/80881...

Hej!
jag har tyvärr ingen info på när eller om vi får in dom i vitt. /Malin

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej Komplett!

Jag beställde ett paket från er för ett litet tag sedan i samband med er senaste superrea och nu har detta kommit fram till mitt serviceställe, jag fick sms från dom i onsdags morse den 1/10. Var och försökte hämta ut det samma kväll men tydligen hade mitt körkort gått ut (oops!) så dom kunde inte lämna ut paketet. Kollade upp mitt pass också men det hade gått ut 2011.

Jag var in och ansökte om nytt pass idag och fixade körkortsfoto, så just nu har jag alltså ingen id-handling och kan inte hämta ut paketet innan jag får tag i antingen pass eller körkort. Jag borde få mitt pass inom 5 arbetsdagar så fredag nästa vecka borde jag kunna hämta ut det med detta som id, men jag misstänker att körkortet tar längre tid att få.

Hur länge ligger paketen kvar på serviceställena innan de skickas tillbaka, har ni koll på det? Är det någon generell regel eller kan ni i efterhand lägga på 'extra tid' för specifika paket/kollin?

Tack på förhand för svar.

// Mattias

Permalänk
Medlem

14 dagar

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Asus RTX 4070 Dual White OC, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750e, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Skrivet av macke75:

Hej Komplett!

Jag beställde ett paket från er för ett litet tag sedan i samband med er senaste superrea och nu har detta kommit fram till mitt serviceställe, jag fick sms från dom i onsdags morse den 1/10. Var och försökte hämta ut det samma kväll men tydligen hade mitt körkort gått ut (oops!) så dom kunde inte lämna ut paketet. Kollade upp mitt pass också men det hade gått ut 2011.

Jag var in och ansökte om nytt pass idag och fixade körkortsfoto, så just nu har jag alltså ingen id-handling och kan inte hämta ut paketet innan jag får tag i antingen pass eller körkort. Jag borde få mitt pass inom 5 arbetsdagar så fredag nästa vecka borde jag kunna hämta ut det med detta som id, men jag misstänker att körkortet tar längre tid att få.

Hur länge ligger paketen kvar på serviceställena innan de skickas tillbaka, har ni koll på det? Är det någon generell regel eller kan ni i efterhand lägga på 'extra tid' för specifika paket/kollin?

Tack på förhand för svar.

// Mattias

14 dagar ligger paketen kvar hos postens paketombud.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

14 dagar som redan påpekats ligger paketen men man kan själv kontakta posten/utlämningsstället och fråga om dom kan hålla kvar paketet längre än det.
Samma sak går ju även att fråga företaget som skickade om och dom ringer då posten och säger det istället för dig.

Ett tips när du ska hämta ut pass/körkort är att du tar med någon som kan legitimera sig och intyga att du är du då det behövs ett giltigt id kort för att hämta ut pass/körkort och se helst till att det då är en släkting som är med.
Jag följde med en kompis som skulle hämta ut körkort (som jag känt sedan vi var 2år dvs 30+år) men posten vägrade lämna ut det då dom inte kunde säkerställa att jag känt honom så länge så han fick ta med sig sin syster nån dag senare istället och då gick det bra.
Det lustiga är dock att samma kompis var med mig in för att hämta ut mitt körkort ett par år innan och det gick bra.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Tack Bosse, gaminggirl och grizzly... då vet jag, borde alltså inte vara några problem med att grejerna åker tillbaka innan jag får passet iaf, borde få det innan slutet på nästa vecka. Körkortet är väl lite jobbigare och tar väl lite längre men det kommer väl också så småningom, bara lite jobbigt när man bor strax utanför en mindre stad och där körkort mer eller mindre är ett måste.

Jag tog med mig morsan när jag ansökte om passet hos polisen, och det funkade bra trots att jag själv inte hade någon giltig idhandling med mig. Verkar enligt deras instruktioner att det bara är vid själva ansökningen man måste legitimera sig, men får väl kanske kolla om hon har möjlighet att följa med när det är dags för uthämtning också för säkerhets skull.

Jäkla mickel dock, och inte alls kul att veta att ens uppgraderingsgrejer ligger och samlar damm när man själv kunde ha luktat på nykomponentlukten istället... den som väntar på något gott väntar alltid för länge?

// Mattias

Permalänk
Medlem

Fråga posten om du får ta dig en sniff

Visa signatur

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Hej komplett! Nu kanske det blir lite väl mycket dubbelposter då jag även mailat in om detta, men vill gärna ha något svar så fort som möjligt

Skulle ni kunna se vad som har hänt med returnummer 701313085? Det skickades in i samma paket (relativt stort paket, moderkort + två lösa minnen med en massa fyllning i resten) med båda returnumren på paketet. Jag skrev ut returpapper som jag fick av er och klistrade på.

För snart en månad sedan fick jag pengarna för minnena, men har inte sett röken av någon status på moderkortet ännu.

Mvh // Håkan

Detta är löst nu, det hade hamnat lite mellan stolarna men nu har jag fått hjälp

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Hej Komplett, jag undrar varför ni slutat ta hem Synologys NASar?

Mvh NAD

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Jubileumsmästare

Någon som kan vara så vänlig o svar på ungefärlig leveranstid på en Komplett PC?

Visa signatur

You have come a long way, baby!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BumBumX:

Någon som kan vara så vänlig o svar på ungefärlig leveranstid på en Komplett PC?

Det står ju.

Leveranstid
Din Komplett PC byggs på beställning och leveranstiden är ca 5-8 vardagar. Saknas produkter gäller leveranstiden från att allt finns på lager.

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av SUMITOMO:

Det står ju.

Leveranstid
Din Komplett PC byggs på beställning och leveranstiden är ca 5-8 vardagar. Saknas produkter gäller leveranstiden från att allt finns på lager.

Lol, kolla överallt förutom i beskrivningen...
My bad

Visa signatur

You have come a long way, baby!

Permalänk

Jag har returnerat min DOA Asus skärm och det gjorde jag för snart två veckor sedan. Tydligen så tar det minst två veckor för Komplett att få in en ersättningsskärm av Asus och skicka den till mig, trots att de i kundservicechatten sagt att skärmen var påväg till deras Pick up point i måndags. Så det tar tydligen också Asus en hel vecka att skicka en skärm till en elektronikkedja i Sverige.

Att det ska ta två veckor att få en ny skärm är fan sjukt, vem vet, det kanske blir ännu längre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har ni slutat erbjuda hemapket som fraktsätt, eller kanske alldrig haft det alternativet?
Funderar på att beställad nytt chassi och andra saker, vilket innebär stort o tungt paket att bära från postombudet.

Edit:
Fått svar via mail på direkt fråga till deras support, tydligen bara i vissa fall som man blir ebjuden detta alternativ, oklart vad som krävs men tydligen räcker inte saker på runt 15kg eller mer, där 10-11kg utgörs av ett chassi. Lite konstigt i mitt tycke, hade även kunnat tänka mig betala lite extra för den möjligheten istället för fri frakt.
Ett alternativ jag fick var att ha dem i telefon samtidigt som jag lägger min order så den kan ändra fraktsätt manuellt, men måste ske inom någon minut.

Visa signatur

https://www.shutterslave.com
AMD Ryzen 5600X | Corsair H150i Pro | Corsair Vengence Pro RGB 3600MHz 32GB RAM | Gigabyte RTX 3070 Aorus Master 8GB | ASUS BW-12D1S-U | Samsung HW-T400/XE | Corsair Nightsword | MSI MAG X570 Tomahawk WiFi | Corsair K68 RGB | Nikon D800 | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | Windows 10 x64 |
Prova FELLO, använder Telia's nät.

Permalänk
Medlem

Hej Komplett.

Hur ser ni på återlämning(öppet köp) när det gäller datorskärmar?
Jag är väldigt sugen på att skaffa https://www.komplett.se/philips-27-led-272c4qpjkab00/782165?c... men då jag aldrig har testat IPS tidigare så vet jag inte om det är något för mig förrän jag har testat.

Om jag köper den, och IPS inte alls är vad jag hoppades, är det bara att kontakta er, packa ner skärmen i lådan igen och sen skicka tillbaks den? (med egenbetald frakt så klart)

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Komplett kan skicka med en retur lapp att klistra på en låda vet dock inet med säkerhet då det var ett tag sen jag handla av dom.
Även om det inte är med en sådan lapp så kan du kontakta Komplett och få en antingen genom vanligt brev heller pdf att skriva ut (skriver du ut själv får du ju tejpa på lappen om du inte har självhäftande papper o skriva ut på).
När Komplett sedan får in varan och godkänner den som en retur så får du tillbaks pengarna för varan minus frakten och oftas även minus en retur avgift som brukar vara på 100-200:-.
Oftas så brukar dock dom flesta butiker stå för frakten till dig medans du får stå för frakten tillbaks men det finns ingen lag som tvingar dom till detta.

Du kan ju givetvis gå till posten med adressen Komplett vill att du ska skicka till och beställa en frakt och betala kontant/kort MEN detta alternativ blir dyrare för dig då Kompletts avtal med posten inte längre används vid tecknandet av frakten.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Komplett kan skicka med en retur lapp att klistra på en låda vet dock inet med säkerhet då det var ett tag sen jag handla av dom.
Även om det inte är med en sådan lapp så kan du kontakta Komplett och få en antingen genom vanligt brev heller pdf att skriva ut (skriver du ut själv får du ju tejpa på lappen om du inte har självhäftande papper o skriva ut på).
När Komplett sedan får in varan och godkänner den som en retur så får du tillbaks pengarna för varan minus frakten och oftas även minus en retur avgift som brukar vara på 100-200:-.
Oftas så brukar dock dom flesta butiker stå för frakten till dig medans du får stå för frakten tillbaks men det finns ingen lag som tvingar dom till detta.

Du kan ju givetvis gå till posten med adressen Komplett vill att du ska skicka till och beställa en frakt och betala kontant/kort MEN detta alternativ blir dyrare för dig då Kompletts avtal med posten inte längre används vid tecknandet av frakten.

Komplett har fri retur vid ångerrätt.

https://www.komplett.se/k/kcf.aspx?id=12191&kampanjebanner=va...

Permalänk
Medlem

Tack för svaren grabbar, då blir det till att testa IPS för första gången.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Hej, komplett. Jag tog och beställde ett gigabyte gtx 970 g1 igår. Då stod de datum "bekräftat 18 oktober" tänkte okej de är en helg så de kommer ändras att de finns i lager idag. Men icke. Nu har datumet ändrats till 22. Trodde bekräftad datum betydde att ni var säker på att de skulle komma in och preliminärt datum så är ni inte säker på det datumet. Beställde bara för att få det innan helgen. Verkar som att jag får sitta utan grafikkort ett bra tag till då jag tror inte att de kommer in 22. Tror fler beställde hos er för de stod bekräftad datum och hoppas på att få dom innan helgen. Annars är själva komplett suveränt företag.

Mvh TJ

Permalänk
Medlem

Wizook när det handlar om snabb säljande nya prylar som 970,980,iphone,etc så säljs ju dessa ofta slut innan dom hunnit få in nästa leverans och därmed ändras det synliga datumet när det antal som ska komma in redan är slut och det nya datumet som står är när nästa laddning kommer in.

Har du beställt under den perioden då det stod "bekräftat 18 oktober" så är det troligen då (heller dagen efter) det kommer skickas.
Var det dock vid en tidpunkt nära bytet av datumet så är det ju inte lika säkert då hemsidan alltid släpar efter en viss tid.

Det finns ju alltid en risk att leveransen blir försenad med och det gäller även om det står "bekräftat" då "bekräftat" har en betydelse av att det är då tillverkaren/grossisten/distributören tror att det ska ta för nästa sändning att nå grossisten/distributören och sen skickas till komplett/etc.
Sår det inte bekräftat så har komplett/etc inte fått någon sådan uppskattning och mer heller mindre gissar sig fram till när dom kommer få in nästa laddning troligen baserad på tidigare tider av samma sändningar från samma grossist/distributör osv.

Sen finns ju alltid risken att dom får mindre antal än dom beställt/var lovade att få och det kan då vara en bra bit under hälften (detta är ju mer heller mindre standard när tex apple släpper nåt nytt) och med tanke på att det är bristvara på Maxwell GPU'er (enligt Nvidia som väntar med att släppa 960 på grund av det) så är det ju inte otroligt att detta kan spela roll i nuläget när det handlar om 970 kort.

Visa signatur

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Wizook:

Hej, komplett. Jag tog och beställde ett gigabyte gtx 970 g1 igår. Då stod de datum "bekräftat 18 oktober" tänkte okej de är en helg så de kommer ändras att de finns i lager idag. Men icke. Nu har datumet ändrats till 22. Trodde bekräftad datum betydde att ni var säker på att de skulle komma in och preliminärt datum så är ni inte säker på det datumet. Beställde bara för att få det innan helgen. Verkar som att jag får sitta utan grafikkort ett bra tag till då jag tror inte att de kommer in 22. Tror fler beställde hos er för de stod bekräftad datum och hoppas på att få dom innan helgen. Annars är själva komplett suveränt företag.

Mvh TJ

Hej Wizook. Vi beklagar det inträffade! Med bekräftat datum innebär det att vi har fått ett bekräftat datum från våra leverantörer och transportörer och i de allra flesta fall brukar det stämma. Om det däremot händer något utanför vår kontroll, förseningar av olika slag som kan bero på väder, strejker eller liknande och som gör att vi inte får varan det utlovade datumet så har vi i vår tur svårt att leverera i tid. Men vi har ingen anledning att tro att det inte kommer komma in den 22 som det nu står bekräftat. Beklagar eventuella bekymmer detta kan ha orsakat dig! /Malin

Visa signatur

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av BumBumX:

Hej ! Ursäkta sent svar! Leveranstiden på Komplett PC är mellan 5-8 dagar. /Malin

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Blivit kontaktad av komplett och ärende löstes på ett smidigt sätt.

Måste bara säga att jag är grymt besviken på eran kundsupport.

Min 700krs mus gick sönder för ett tag sen som jag köpt på CDON 8 månader tidigare, efter att jag kontaktar dom så får jag en ny mus i brevlådan och en retursedel för att skicka tillbaka den gamla. Helt superb support, och detta för en mus jag använt dagligen i 8 månader.

Köpte förra veckan en diktafon(runt 700kr asså samma pris som musen) av er på komplett som jag märker inte fungerar som den ska, hängde sig runt 6ggr på 2 dagar som gör att jag är tvungen att ta ur batteriet för att den ska fungera igen. Jag kontakter eran support och får som svar att jag får ta kontakt med Olympus (märke på diktafonen) och skicka in den på lagning där... Blev grymt besviken då jag trodde att komplett hade en bra support. Känns ju som om när produkten inte ens är en vecka gammal så är det erat ansvar. Tråkigt att det sköttes såhär för kommer antagligen inte köpa på komplett igen efter detta.

Dold text
Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

Jag bar precis hem en Sunset Overdrive bundle Xbone och får se detta http://www.sweclockers.com/nyhet/19537-microsoft-prissanker-x... när jag kommer hem, köpte på komplett så det ska vara 45 dagar öppet köp och fri retur, finns det någon anledning att inte skicka tillbaka den och vänta på prissänkningen? Eller går det att lösa på ett smidigare sätt?

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Minsc S2:

Hej Komplett.

Hur ser ni på återlämning(öppet köp) när det gäller datorskärmar?
Jag är väldigt sugen på att skaffa https://www.komplett.se/philips-27-led-272c4qpjkab00/782165?c... men då jag aldrig har testat IPS tidigare så vet jag inte om det är något för mig förrän jag har testat.

Om jag köper den, och IPS inte alls är vad jag hoppades, är det bara att kontakta er, packa ner skärmen i lådan igen och sen skicka tillbaks den? (med egenbetald frakt så klart)

Hej! Ursäkta sent svar. Vi har fri retur och öppetköp i 45 dagar så precis, det skulle bara vara att skicka tillbaka den. Du kan läsa mer om våra villkor här: https://www.komplett.se/k/kcf.aspx?id=12191&kampanjebanner=va...

/Malin

Visa signatur

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av BME:

Jag bar precis hem en Sunset Overdrive bundle Xbone och får se detta http://www.sweclockers.com/nyhet/19537-microsoft-prissanker-x... när jag kommer hem, köpte på komplett så det ska vara 45 dagar öppet köp och fri retur, finns det någon anledning att inte skicka tillbaka den och vänta på prissänkningen? Eller går det att lösa på ett smidigare sätt?

Hej!
Värt att ta med sig att det inte är 100 bekräftat att sänkningen kommer gälla även Sverige samt att dom flaggar för att tillgänglighet kommer variera. Men känner du att det är värt en chansning har vi som sagt 45 dagars öppetköp och fri retur /Malin

Visa signatur