Permalänk
Robot

Naughty

TILL SALU FÖR RÄTT PENG( chassit alltså)

Jaha här kommer mitt projekt jag hållit på med i ca 1 månad, har laggt ner ca 2000 på grejjer till chassit, själva chassit köpte jag av en polare för en vesuvio (OBS fick med komponenter som fungerade men inte så bra) vad som är i datorn står i sign.

största andledningen till att jag började bygga den här var när jag höll på att tappa skärmen och hela datorn i backen när jag bestämmt skulle ha med mig allt på en gång ut i bilen utan att behöva gå 2 gånger... men nu kan jag gå med en hand ledig eller bära nån annans dator om det vore så=)

orginal är det ett raidmax scorpio så man ser lite skillnad=)

om ni vill ha mer bilder får ni tjata lite=)

Kommentera gärna, både bra och dåligt

Besök albumet: Naughty av nickepaby

Permalänk
Medlem

coolt med skärmen:D sitter handtaget ocentrerat bara så att de blir jämnvikt när man lyfter? 10/10

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cosmos92
coolt med skärmen:D sitter handtaget ocentrerat bara så att de blir jämnvikt när man lyfter? 10/10

jajemensan.

Visa signatur

Intel Pentium 4 3200 MHz, 1080gb hdd, BFG 8800GTS 320mb oc2 edition, Asus P5B-MX/WiFi-AP, corsair 2048 MB DDR2. chassi: specialmoddat raidmax scorpio.

Permalänk
Medlem

nice nice

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Ser riktigt fin ut! 10P

Visa signatur

[I]AMD 3600+ X2|2048 MB Kingston 533 MHz|Raidmax Sagitta|AsusM2NPV-VM|Nec DVD|250 GB Sata Samsung|Nvidia 8500GT 256|Saitek Slimline|Logitch|Creative 2.1|Elsa Ecomo 520 19"CRT[/I]

Jag är magic_shoot!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nickepaby
jajemensan.

ok:P smart ^^

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

SNYGGT!!!! 10P.

Permalänk

Mycket fint jobb! lätt en 10:a
Fint att de kommer upp riktigt fina grejjer i mellanåt här i galleriet.
Riktigt roligt att ett sånt fult chassi kan bli så snyggt.
Den listen som sitter längst fram på chassit (de är vit va? svårt att se, eller så är jag bara trött:)) en sån list runt skärmen hade ju suttit klockrent enligt mig.

Annars finfint jobb

Edit: måste bara säga tittade på mitt chassi och tittade på min skärm och började fundera.
Efter 2 min så klappa jag till mig själv och sa "Nej, tänk inte äns tanken!"

Undra hur har du fäst skärmen i chassit? vanligt väggfäste?

Visa signatur

Jag är nog för gammal för att hänga här...

Permalänk

Jag hatar laptops men jag gillar din variant på "bärbar"!
Riktigt smart lösning.
Ser ut som om du har bra luftgenomströmning samt ljudnivå i lådan...eller?
F***ing brilliant kabeldragning.
Vad är det för chassi?
10p, solklart! O de poängen delar jag inte ut ofta.

Visa signatur

"-You like sex AND money? We should hang out!" -"Idiocracy"

MSI P45 Platinum, e6850@3ghz, 4gb Corsair 6400c5dhx, 500gb+320gb, HD4850 Crossfire (Sapphire/His), Coolermaster Cosmos RC 1000

Permalänk

KLOCKRENT! <3

Blir sugen på att slakta något gammal chassi nu

Visa signatur

C2D E6400 | Kingston 2gb | 8800GT 512 Zalman | Asus P5B | 3x WD 500gb | p182 | Zalman 370w

Permalänk

äntligen kom den har gått med iden att bygga ett chassi på liknande sett länge men ekonomin har inte tilåtit

10P 100 om det hadde gått.

Permalänk
Medlem

najs jobb
blev frestd att göra nåt liknande men tänkte fan heller med ett qtec chassi

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KKaRLssON
Mycket fint jobb! lätt en 10:a
Fint att de kommer upp riktigt fina grejjer i mellanåt här i galleriet.
Riktigt roligt att ett sånt fult chassi kan bli så snyggt.
Den listen som sitter längst fram på chassit (de är vit va? svårt att se, eller så är jag bara trött:)) en sån list runt skärmen hade ju suttit klockrent enligt mig.

Annars finfint jobb

Edit: måste bara säga tittade på mitt chassi och tittade på min skärm och började fundera.
Efter 2 min så klappa jag till mig själv och sa "Nej, tänk inte äns tanken!"

Undra hur har du fäst skärmen i chassit? vanligt väggfäste?

listen som sitter runt är i borstad aluminium inte vit=) haha det var klart värt allt arbete för att få datorn "bärbar". skärmen har jag sättitfast med orginalfästet som satt på foten ifrån början sen 5 st distanser på den

Visa signatur

Intel Pentium 4 3200 MHz, 1080gb hdd, BFG 8800GTS 320mb oc2 edition, Asus P5B-MX/WiFi-AP, corsair 2048 MB DDR2. chassi: specialmoddat raidmax scorpio.

Permalänk
Medlem

kan du ta något kort på hur du fäst skärmen?

Permalänk
Medlem

Jävlar va snyggt.. 10P lätt!

Visa signatur

| Core 2 Duo E6300 | Shappire Radeon 2600XT 800Mhz/1720Mhz | 2,5 GB RAM DDR2 PC5300 | Biostar A7A 8.0 | Silentium T1 | Razer Diamondback| 400GB HDD (2x200gb) | Win XP| LG Flatron L222WS | Seasonic 350W |

Windows Vista Suger! Åratal har dom haft på sig och de är va dom kommer med.

Permalänk

en klar 10 p i fyllan

Visa signatur

[B][Corsair Crystal 570 vit] [Gigabyte z77x-up7] [Intel Core 3770K @4,6GHz 1.3v]
[Corsair 8GB CL9 1600Mhz Dominator Platinum] [SSD Samsung 860 EVO 250GB]
[PSU Corsair HX860I] [GPU GTX 1070 2012Mhz/9300Mhz] [3Dmark spy 6166P]

Permalänk
Medlem

snyggt, funderat på o göra samma sak själv ett tag med en 15" skärm o cooler master ammo chassi. 10p

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! solklar 10a.
Inte bara att du satt fast skärmen utan du har också gjort det ruggigt bra med kablarna och moddningen av lådan!

Var köpte du skumgummit som du har i lådan?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b3h3moth81
Jag hatar laptops men jag gillar din variant på "bärbar"!
Riktigt smart lösning.
Ser ut som om du har bra luftgenomströmning samt ljudnivå i lådan...eller?
F***ing brilliant kabeldragning.
Vad är det för chassi?
10p, solklart! O de poängen delar jag inte ut ofta.

ljudnivå och luftgenomströmmning kan nog inte bli mycke bättre balans mellan dom! jag är exstremt nöjd=)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ante981
kan du ta något kort på hur du fäst skärmen?

det kommer om jag orkar lägga upp en bygglogg

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Riktigt snyggt! solklar 10a.
Inte bara att du satt fast skärmen utan du har också gjort det ruggigt bra med kablarna och moddningen av lådan!

Var köpte du skumgummit som du har i lådan?

skumgummit är köpt på biltema

Tack så jättemycket för alla possitiva kommentarer=)

Visa signatur

Intel Pentium 4 3200 MHz, 1080gb hdd, BFG 8800GTS 320mb oc2 edition, Asus P5B-MX/WiFi-AP, corsair 2048 MB DDR2. chassi: specialmoddat raidmax scorpio.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nickepaby
det kommer om jag orkar lägga upp en bygglogg

Jag röster på att du orkar Det här var nämligen ett av de intressantaste byggerna 2007. GJ!

Permalänk

okej bygglogg och mer bilder kommer imorgon=)

Visa signatur

Intel Pentium 4 3200 MHz, 1080gb hdd, BFG 8800GTS 320mb oc2 edition, Asus P5B-MX/WiFi-AP, corsair 2048 MB DDR2. chassi: specialmoddat raidmax scorpio.

Permalänk
Medlem

FETTT!!

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nickepaby
listen som sitter runt är i borstad aluminium inte vit=) haha det var klart värt allt arbete för att få datorn "bärbar". skärmen har jag sättitfast med orginalfästet som satt på foten ifrån början sen 5 st distanser på den

ahahah jaa de är den ju!
riktigt smart lösning får jag säga.
Ska bli kul om sen om du lägger upp byggbloggen, för detta är nog de bästa bygget under 2007

Visa signatur

Jag är nog för gammal för att hänga här...

Permalänk
Medlem

Du skulle gjort en bygglogg så man skulle sett när du bögg(byggde) den, men snyggt i alla fall.

Permalänk
Medlem

snyggt vilken färg e den röda? (metallic röd?sherry?) smart upphängning till skärmen,mm... 10p från mej.
hoppas vi får se ngra mer sånahär byggen från dej i fortsättningen

Visa signatur

u can call me ColdBlood.remember that,u'll need it in future.

Permalänk
Medlem

jätte fint
nu börjar jag också tänka på mitt chassi och min skärm...

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Fan va nice med skärmen där lätt 10p

Permalänk
Medlem

Grym LAN-dator!

Visa signatur

OSIRIS GUITAR - youtube-kanal om elgitarrer, mixning och teknik i hemmastudio

Permalänk
Avstängd

snyggt!

Visa signatur

[ Gigabyte GA-M57SLI-S4 ][ AMD Athlon 64 X2 6000+ ][ 4096 MB ][ 160 GB seagate + 2 * 250 GB spinpoint + 250 GB mybook pro ][ 22inch wide lcd, Benq ][ Creative 2.1 ][ Sennheiser HD 270 ][ steelkeys 6G ][ Razer Copperhead / intelli 3.0 (orginal) ][ Razer eXactmat + eXactrest ][ Zalman 600W HP ]
[Lånat grafikkort XD]

Permalänk
Medlem

Helt otroligt fin och vältänkt bygge 10p!

Fråga: är vikten verkligen centrerad med tanke på handtaget?

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]