Permalänk

lAlAz0r,
Grafikkorts drivrutiner från Laptopvideo2go:
http://laptopvideo2go.com/drivers man kan läsa på varje om det är nåt.

Visa signatur

Chassi: CM Elite 130 Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX HDD: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, ADATA SSD SX900-Series 128GB RAM: ADATA 16GB (2x8GB) DDR3 1600MHz Processor: Intel Core i5 4690K 3,5 GHz, 6MB Grafikkort: Gigabyte 3060 ti Eagle OC 8GB Processorkylare: Corsair H60(v.2) Nätaggregat: be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär OS: Win 10 home 64bit, 3D mark resultat med gtx1060 3DMark resultat 2020 års 3d mark resultat med 3060 ti 3D Mark resultat 2020

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oktay
haha när beställde du?
jo men dom är väl hyffsat snabba ändå då dom bygger efter dina behov beroende på hur man konfigurerat datorn, men ja fan visst är det jobbigt att vänta

Jag beställde den 28:e februari, visst inte så länge sen. Men det är ju 2 helger som man får mitt i allt detta som stör. 4 dagar extra.
Det är bra att man har en dator så man klarar sig under tiden, men man är ju som ett barn som väntar på julafton!

När skickade du in din beställning?

Permalänk
Medlem

26e beställde jag, har du din order information uppdaterad så du ser alla delar du kommer få?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oktay
26e beställde jag, har du din order information uppdaterad så du ser alla delar du kommer få?

Nej, och det är nog ganska så normalt.
Men jag tror att majoriteten får en bra skärm. Om man får en samsung så kan den ju vara bra ändå. Om det skulle vara 50-50 så skulle man höra mer om det.
Jag tror att det är många som hänger upp sig på skärmen, hoppas jag inte pratar i nattmössan nu

Permalänk
Medlem

det som jag hört är att 1440x900 har större chans att få en LG.
sen ser man att fler å fler tydligen fått LG nu, kanske dell fått tummen ur aslet?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen det, jag valde också 1440x900-skärmen.
Tyckte att Vista såg för stort ut med 1280x800 eller vad det är jag har nu.

Permalänk
Medlem

ikonerna kan man lätt minska med ctrl & scrolla =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

jag hade vista installerat i ungefär 10 timmar. sen blev det xp igen.
Men nu har jag bara 1gb ram så det spann inte på så himla bra tyckte jag. Men nu ska det väl bli skillnad

Oktay:
Det ska tydligen t.o.m ta 2 dagar för att få upp ett taket till sundsvall, men jag får ta och ringa imorgonbitti =). Dom kör väl på natten får jag hoppas.

Permalänk

När den har kommit in i FAS5
Hur lång tid tar det tills ni ser någon skillnad i tracking informationen?

Såhär står det för mig. Har inte hänt någonting sen i lördags.

2008-03-08 12:15 DK - SCHENKER ORDER DETAILS RECEIVED
2008-03-08 00:56 DK - SCHENKER CALCULATE ETA

Enligt tracking informationen är inte datorn skickad ännu.
Men enligt Dell så är den det.
Har det gått från order details received direkt till att den är framme typ för er?

Med min vanliga otur ligger den någonstanns gömd hos Dell...

Permalänk
Medlem

dell har inte hand om mer än att skicka den, sen äre schenker som står för tracking och leverans.

så här var det för mig det va en helg där i mellan med:
5 dagar totalt, då är 2 dagar i helgen inräknad, så 3 dagars leveranstid i snitt
2008-03-10 01:30 SE - ÖREBRO ARRIVED TO DISTRIBUTION
2008-03-07 12:24 SE - VÄRNAMO ARRIVED TO TERMINAL
2008-03-07 12:00 DK - VMO ARRIVED COMPLETE AT SORTING HUB
2008-03-07 12:00 DK - VMO ARRIVED AT SORTING HUB
2008-03-06 00:57 DK - SCHENKER CALCULATE ETA
2008-03-05 23:28 DK - SCHENKER ORDER DETAILS RECEIVED

EDIT: ja fick ingen order details föräns den var i sverige

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Nej precis men grejen är det att Schenker har inte sett paketet ännu
enligt deras tracking information.
Dom har bara fått en bokning på att en dator ska skickas...

Så kom inte datorn med när schenker hämtade paketen.
Eller så har Schenker slarvat bort den...
Inte direkt så man vill efterlysa ett paket som är ömtåligt hos Schenker
lär ju vara trasigt flera gånger om isåfall...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
dell har inte hand om mer än att skicka den, sen äre schenker som står för tracking och leverans.

så här var det för mig det va en helg där i mellan med:
5 dagar totalt, då är 2 dagar i helgen inräknad, så 3 dagars leveranstid i snitt
2008-03-10 01:30 SE - ÖREBRO ARRIVED TO DISTRIBUTION
2008-03-07 12:24 SE - VÄRNAMO ARRIVED TO TERMINAL
2008-03-07 12:00 DK - VMO ARRIVED COMPLETE AT SORTING HUB
2008-03-07 12:00 DK - VMO ARRIVED AT SORTING HUB
2008-03-06 00:57 DK - SCHENKER CALCULATE ETA
2008-03-05 23:28 DK - SCHENKER ORDER DETAILS RECEIVED

EDIT: ja fick ingen order details föräns den var i sverige

hmm, min har också anlänt örebro, kanske man ska ringa dom och kolla om den kommer idag annars så får man åka och hämta den?
jag har fortfarande inga order detaljer

Permalänk
Medlem

din kommer imrgon om den kom idag/inatt.
har redan tjafsat om det igår.
så min är på väg nu hit.
annars som sagt får du åka dit och hämta den.
För deras leverans bil åker runt 06-07 på morgonen och dom tar 1 dag extra för avisering,ringer dig eller nåt sådant och säger att dom kommer imorgon.

samt han jag pratade med på örebros schenker va lite uppkäfting när jag frågade varför den inte kom igår...

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Nu har dom uppdaterat min tracking information

Den har kommit till sorting Hub i danmark nu.
Så den långa väntan har börjat..

M809C 1 MOD,LCD,15.4WXGA+,LGP,M1530

Ser utt att vara en LG Skärm va

Jag kan redan nu se mina order details när den är i Danmark.

Permalänk
Medlem

japp...stod likadant för mig och det va en LG.
sen har ja ingen cpu whine heller, pillat lite på burken nu, tänkte prova mig på en ren vista install strax me.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Grattis. min är kvari värnamo. Eller på väg till sundsvall :/

Permalänk
Medlem

Såja, fått min laptop nu Frågan är om man ska blåsa ren den eller ej, känns lite onödigt då det inte var så mycket skit installerat på den, typ roxio och norton internet security.

Edit: Google desktop också.

Permalänk
Medlem

ETA den 13:e.
Är då den lokala bud-firmans extra-dag inräknad?

Permalänk
Medlem

för mig vad det +1 dag. fick den för en timme sen =P

HMB: jag hade 73 grejer som låg å tuggade i den..håller på renblåsa skiten nu

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
för mig vad det +1 dag. fick den för en timme sen =P

HMB: jag hade 73 grejer som låg å tuggade i den..håller på renblåsa skiten nu

Det är vista, vad förväntar du dig?

snoooz: Min dator kom 1 dag tidigare än ETA.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Det är vista, vad förväntar du dig?

snoooz: Min dator kom 1 dag tidigare än ETA.

kör vista på min stionära..har mycket tilläggsprogram som motsvarar webcamen, touchpad osv..ändå ligger ja på ca 50 st

EDIT: så första inblicket när ja kom in i vista efter ren install, inget har installerast..har 39 grejer körandes..då är sidopanelen inräknad.

lite skillnad mot 73st

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Jag kommer köra en ren installation av XP på min.

Ser ingen anledning till att köra Vista med den prestanda förlusten som det innebär.

Permalänk
Medlem

Då är det helt absurt att tänka sig att jag kan få den idag då. Då eta är på torsdag. Men jag tycker att man ska kunna få en lastbil från värnamo till sundsvall från igår tills idag ändå.

Permalänk
Medlem

ring och kolla med dom ifall dom komemr idag...för mig vägrade dom köra pga "lastbilen åkte redan runt 7 tiden imorses" och att komma senare på eftermiddagen fanns inte ens som altenativ för mig...

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
kör vista på min stionära..har mycket tilläggsprogram som motsvarar webcamen, touchpad osv..ändå ligger ja på ca 50 st

EDIT: så första inblicket när ja kom in i vista efter ren install, inget har installerast..har 39 grejer körandes..då är sidopanelen inräknad.

lite skillnad mot 73st

Kom på att jag vill partitionera om hårddisken, kan lika bra installera om allt då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
ring och kolla med dom ifall dom komemr idag...för mig vägrade dom köra pga "lastbilen åkte redan runt 7 tiden imorses" och att komma senare på eftermiddagen fanns inte ens som altenativ för mig...

Jo, det skulle man förståss kunna göra. Men man vet ju inte vilken lastbil som har min dator i sig. Dom säger nog att jag får vänta tills den dag det är tänkt.
Det är ju på torsdag ETA är. Känns kämpigt att vänta ända tills dess. Då är det 3 veckor sen jag beställde tror jag.

Jag vill ju inte ringa och vara uppkäftig heller hehe

Permalänk

Har haft min 1530 i fem dagar nu, är riktigt nöjd! Förutom med en sak..

Problemet: När jag stänger av datorn så står den i "du loggas ut"och tuggar i en evighet.. sen efter ett par minuter kommer windows stänger ner.. Kör med vista ult. är det något med att vista läser in och indexerar tror ni? Vet att det inte är någon mjukvarutråd men det finns mycket duktigt folk här.. Hur hög blir er cputemp när ni spelar? När jag kommer ut i vista efter att ha lirat en stund med Cod4å ligger den runt 80 grader, är det normalt eller?

Permalänk
Medlem

Jag tog tillfälle i akt och ringde schenker och hörde vart min dator var. Och den åkte från värnamo igår kväll. så jag skulle ringa upp dom igen klockan 1 och höra om den kommit.
2 dagar innan ETA!
Detta är nästan för bra för att vara sant!!!

SANDMAN:
Jag har en DELL inspiron 6000 nu, och min cpu åker ganska så ofta upp i 80 grader när jag spelar, om jag inte använder program som styr fläktarna. Då kommer jag till 74 kanske. cirkus.
Men det spelar ingen roll, däremot så åker prestandan ner från 1860MHz till 800Mhz vid 80 grader. Jag har en standard mobile centrino-cpu nu alltså.
Och när denna var ny, utan formatering alltså, så tuggade min dator också på ganska så länge innan den stängdes av riktigt. Kanske en ominstallation vore på sin plats?
Läser man här på forumet så är det väl många som klagar på värmebildningen i datorn. Kanske är ett fenomen alla DELL-laptops har?

Permalänk

OK, Tack. Har gjorde en clean install i fredags när jag fick den. Får söka vidare..

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av sandman77
Har haft min 1530 i fem dagar nu, är riktigt nöjd! Förutom med en sak..

Problemet: När jag stänger av datorn så står den i "du loggas ut"och tuggar i en evighet.. sen efter ett par minuter kommer windows stänger ner.. Kör med vista ult. är det något med att vista läser in och indexerar tror ni? Vet att det inte är någon mjukvarutråd men det finns mycket duktigt folk här.. Hur hög blir er cputemp när ni spelar? När jag kommer ut i vista efter att ha lirat en stund med Cod4å ligger den runt 80 grader, är det normalt eller?

[/Q]
finns det nåt att inaktivera fingerläsaren? fåt upp popupen varje gång ja går in i win

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |