Permalänk
Medlem

2000 är lite bredare än 1000,
samt hört att 1000 är som sagt mindre , och lappen går på exakta millimetern.

så ja tog 2000 bara för att =P

EDIT:
NC-1000
330x40x308 mm
1195 g

NC-2000
400x42,5x318 mm
1460 g

och den som tycker 1460g är mycket får nog börja träna, haha lätt som en fjäder

samt nc-2000 har 1 usb port på vänster & en på höger
medans nc-1000 har 2 på höger sida. så du kan inte bstämma vilket sidan du vill dra in strömen ifrån.
vilket underlättar på 2000 för mig för jag har musen i höger usb på dator & det sitter bara 1 usb på datorn på höger sida

EDIT 2:
Sandman77: har du inte HDMI på din förstärkare?! då försvinner ju vitsen med HDMI på datorn *påpekning ang trådlös* hehe

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Jag har både NC1000 och NC2000 hemma och skillnaden är också att på NC2000 lyser ett starkt blått sken på höger sida. Vet inte om det är speciellt häftigt... på NC1000 lyser inget sånt.
Jag tycker nästan NC2000 är lite för bred. Men det är praktiskt att man kan få den lite högre än NC1000, genom att höja benen lite.
Jag har silver/aluminium som färg på båda och den är snygg.
Ev. med NC2000 kan du gömma kablar under eftersom du har mer rum under för att den går att höja upp mer.

Visa signatur

Chassi: CM Elite 130 Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX HDD: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, ADATA SSD SX900-Series 128GB RAM: ADATA 16GB (2x8GB) DDR3 1600MHz Processor: Intel Core i5 4690K 3,5 GHz, 6MB Grafikkort: Gigabyte 3060 ti Eagle OC 8GB Processorkylare: Corsair H60(v.2) Nätaggregat: be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär OS: Win 10 home 64bit, 3D mark resultat med gtx1060 3DMark resultat 2020 års 3d mark resultat med 3060 ti 3D Mark resultat 2020

Permalänk
Medlem

mm,precis..sen tror jag inte heller det är häftigt att det lyser..sitter inte och glor in i lampen heller så haha =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sandman77
Någon som har lust att lägga upp en länk eller visa vilken kabel man ska köra med i svhs uttaget för att få digitaltljud. Vet att det finns i denna enorma tråd men orkar faktiskt inte läsa igenom den igen.. Har tyvärr inte hdmi på min förstärkare..

Finns den en sån bild? Kanske lika bra att gå genom alla 60 sidor. eller göra så allt kommer på en sida. Så får man ta det under en helkväll

---

Hur är det jag gör så att Windows media center öppnas när jag använder Media-directknappen? Ska jag radera mediadirect-programmet bara? Visst går det att få tillbaka mediadirectprogrammet annars, finns väl på den där reinstall-skivan?

Permalänk

En liten poäng där Toivo.. Men jag kopplar med HDMI till tv:n och projektorn så bildkvaliten är great.. Nu är det bara ljudet kvar.. Men det är lugnt.kollar mycket på tv i sovrummet och där har jag inget surround inkopplat just nu.

Edit: Snooz: Kom på att jag ska kolla kabeln som lär finnas på Dells hemsida, återkommer sen..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
japps..det är större chans att få det på 1680x1050 än på 1440x900 verkar det som

Så det finns inget sätt att undvika dess på?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snoooz
Finns den en sån bild? Kanske lika bra att gå genom alla 60 sidor. eller göra så allt kommer på en sida. Så får man ta det under en helkväll

---

Hur är det jag gör så att Windows media center öppnas när jag använder Media-directknappen? Ska jag radera mediadirect-programmet bara? Visst går det att få tillbaka mediadirectprogrammet annars, finns väl på den där reinstall-skivan?

finns ju en skiva som det står media direct på om jag inte minns fler bland mina skivor

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkoV
Ser detta normalt ut:
http://static.pici.se/pictures/SciHmYvfg.jpg

mm..ser inget konstigt, har en kompis med 1530 på ca samma temp

och till er alla en ny version av NHC kommer att komma inom kort, vet ej när.
Fick ett mail från han som skapat NHC

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Ett långskott:

Har en XPS 1530 med Draft N kort.

Jag har problem med att när jag kör firefox så kan det bara lägga av och man kan inte fortsätta surfa förrens jag stängt ner det manuellt(den lilla ringen vid muspekaren bara snurrar men ingen sida laddas). Dessutom måste jag alltid starta aktivitetshanteraren och döda firefox.exe för hand innan jag kan starta upp firefox igen. Problemet kan dyka upp i princip direkt från firefox startat upp tills efter någon/några timmar.

*Kör firefox 2.0.0.12
*Har senaste nätverksdrivare för nätverkskort intels draft n
*Har installerat om FF och rensat alla kataloger och cache som finns
*Har kollat efter spyware med antivirus, ad-aware och search and destroy
*Kör inge exta plug-ins / eller har stängt av de
*Har skapat ny profil och tagit bort gammla
*Har testat firefox3 beta 4
*Har återställt winsock på vista

Internet explorer och Opera funkar utan dessa problem. Förmodligen är detta inte relaterat till XPS 1530 men man vet aldrig.

Någon som har haft likande problem?

Visa signatur

Kriff Kriff

Permalänk
Medlem

installera om FF?

både IE7 & FF fungerar felfritt för mig.

hmm

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

finns ju en skiva som det står media direct på om jag inte minns fler bland mina skivor

Jo det finns ju, precis som du säger. Därför måste man ju kunna avinstallera det och senare installera om senare. Men använder ni inte mediaknappen så man kan boota upp en mediaspelare utan windows?

Citat:

Jag har problem med att när jag kör firefox så kan det bara lägga av och man kan inte fortsätta surfa förrens jag stängt ner det manuellt(den lilla ringen vid muspekaren bara snurrar men ingen sida laddas). Dessutom måste jag alltid starta aktivitetshanteraren och döda firefox.exe för hand innan jag kan starta upp firefox igen. Problemet kan dyka upp i princip direkt från firefox startat upp tills efter någon/några timmar.

Är du säker på att du har en bra router? Så den inte lägger av då och då?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sandman77
En liten poäng där Toivo.. Men jag kopplar med HDMI till tv:n och projektorn så bildkvaliten är great.. Nu är det bara ljudet kvar.. Men det är lugnt.kollar mycket på tv i sovrummet och där har jag inget surround inkopplat just nu.

Edit: Snooz: Kom på att jag ska kolla kabeln som lär finnas på Dells hemsida, återkommer sen..

Jag har snackat med dells support för 2-3 månader sen, då sa dom att den där adaptern inte finns här o sverige, inte ens i norden. På USAs dells-sida så finna den, ganska så säker. Men det går ju bara att beställa från svenska dell.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snoooz

Är du säker på att du har en bra router? Så den inte lägger av då och då?

Kör en DLINK 655 och tycker den funkar stabilt. Har även en ping loop på i dos läge. MSN osv funkar ochså hela tiden.

Kan alltid dra igång inet explorer eller opera och då får jag inte dessa problem heller med att läsaren står och hänger och slutar ladda websidor.

Visa signatur

Kriff Kriff

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flippin
Kör en DLINK 655 och tycker den funkar stabilt. Har även en ping loop på i dos läge. MSN osv funkar ochså hela tiden.

Kan alltid dra igång inet explorer eller opera och då får jag inte dessa problem heller med att läsaren står och hänger och slutar ladda websidor.

jag vet inte vad det kan vara, tyvärr.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snoooz
Jo det finns ju, precis som du säger. Därför måste man ju kunna avinstallera det och senare installera om senare. Men använder ni inte mediaknappen så man kan boota upp en mediaspelare utan windows?

Är du säker på att du har en bra router? Så den inte lägger av då och då?

Jag har snackat med dells support för 2-3 månader sen, då sa dom att den där adaptern inte finns här o sverige, inte ens i norden. På USAs dells-sida så finna den, ganska så säker. Men det går ju bara att beställa från svenska dell.

Ok. Har sökt på dells hemsida men det är inte lätt.. Hittade i alla fall inget där.. Stämmer nog som du säger. Har mailat Dell i alla fall så får vi se vad de säger..

Permalänk
Medlem

Jag tycker iallafall att svenska dell kan be usas del av företaget skicka en kabel till svenska om en kund efterfrågar det.

Permalänk

fan vad störigt dom skickade fna min dator till värnamo. helt idiotiskt tycker man men då har dom väl sin svenska sorterings central där.

Och tydligen får jag en samsung skärm får se hur den är.

mvh Blakhouse

Permalänk
Medlem

Måste berömma detta forumet!!!
Jag har suttit och läst i sammanlagt 10 timmar här nu och beställde precis en 1530 själv.

Visa signatur

[Precision 490][Intel Xeon 5160 3GHz][Quadro FX3500][8GB Quad Ram][Dell 24" 1920x1200][2x73GB 15000rpm] + [Precision M4300][Intel C2D T9300][Nvidia Quadro FX 360M][4Gb Ram][250GB 7200rpm] + SNART Dell XPS 15

Permalänk

oww schenker ringde i morgon mellan 8 och 10 skulle dom levva men då är jag på jobbet. Och dom kunde inte levva dit. Utan jag fick smita tilld em och hämta.

Permalänk
Medlem

levva?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

leverera antagligen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
levva?

muntligt slang skrivet kan vara lite svårt att förstå i bland.
Hämtar den i morgon. Sklal bli nice. Är alltid skönt att packa upp nya grajer

Lets just hope i am satisfied.

Permalänk
Medlem

Tvivlar på att du kommer bli det med den skärmen.. jag har exakt samma och jag är då inte nöjd.

Permalänk
Medlem

Jag har en 'vanlig'tv och jag får bara svart-vit bild med svideokabeln. Finkade kalas med min Inspiron 6000, men inte med denna. Vette tusan hur jag får till detta...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snoooz
Jag har en 'vanlig'tv och jag får bara svart-vit bild med svideokabeln. Finkade kalas med min Inspiron 6000, men inte med denna. Vette tusan hur jag får till detta...

Kolla om du kan ställa om från PAL till NTSC på tvn eller tvärt om.

/ lAlAz0r

Permalänk

vad denna tråden tappade fart. nyhetens bahag slut? 1 hour and counting

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lAlAz0r
Kolla om du kan ställa om från PAL till NTSC på tvn eller tvärt om.

/ lAlAz0r

Kan nog inte det. Var billigaste varianten. Och pal är ju standard.
men att det funkar på min inspiron

Permalänk

Jag ska köpa min snart.

PROCESSOR Intel® Core™ 2 Duo-processorer T7250 (2,00 GHz, 800 MHz FSB, 2 MB L2-cache) redigera
OPERATIVSYSTEM Äkta Windows Vista™ Home Premium - svenska redigera
SINNESRO Basgaranti - 1 års XPS Premium hårdvarusupport (inkl. spel- och på-plats-support) redigera
VAL AV FÄRG Kamera med 2,0 megapixlar i smokingsvart för CCFL-skärm redigera
LCD-SKÄRM 15,4-tums UltraSharp™ widescreen WSXGA+ (1680x1050) TFT-skärm med TrueLife™ redigera
BIOMETRISK IDENTIFIKATION Biometrisk fingeravtrycksläsare med SVART detalj redigera
MINNE 2 048 MB 667MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2x1024] redigera
HÅRDDISK Hard Drive 250GB Serial ATA (5400RPM) redigera
GRAFIKKORT NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB dedikerat grafikminne redigera
OPTISK(A) ENHET(ER) Fast 8x DVD+/-RW slank fackmatad enhet, inklusive programvara redigera
PRIMÄRT BATTERI Primärt 6-cells litiumjonbatteri (56 wattimmar) redigera
+
Intel® nästa generations Wireless-N-minikort - Europa - Core 2 Duo Processors

Sen får jag väl ringa in uppgradering till T8100 och en 160GB 7200 rpm:are. Väldigt irriterande att det inte går att konfigurera själv.
8914.80 tror jag det gick på, och sen 456 kr för T8100 och 224 kr för hårddisken. Efter rabatter.
Funderar lite på batteriet om man kanske ska ta 9 cell. Skärmen borde väl ändå göra den ganska oanvändbar utomhus?

Permalänk

Nice då har man taffsat på den.
Första utlåtande kändes stabil fin look kändes grym byggkvalitet. bara kört den på batteri en så länge är på jobbetså man måste ju jobba med.
Webcammen tyckte jag höll utmärkt kvalitet.

Så vitt jag vet är min skärm en samsung. Och sätter jag huvudet 10 15 cm framför skärmen kan jag se grainyness men inte annars. får testa med bilder och filmer i kväll och spel för att se i fall det blev mer markant. HÖrde inget noise ifrån varken hd eller cpu. överlag känns det stabilt.

cheers

Permalänk

Får man med en vista oem-skiva/motsvarande till xps 1530?
/Fredrik

Visa signatur

Metallaren