Permalänk
Medlem

nej jag beställde efter alla som väntar just nu. så mitt datum va tydligen lite säkrare eftersom det tydligen låg utanför alla förbeställningar.

Permalänk
Medlem

Inget leveransbesked idag heller
Får jag inget imorrn kommer det fan bli gnäll.

Permalänk
Medlem

nu kan man tydligen välja 9650gt istället för 9600gt på mythosen. Antar att detsamma gäller för nox.

Permalänk
Medlem

och nu finns nox med 9650gt uppe

Permalänk
Medlem

Hej hej alla ni i väntans tider!
Ursäkta min okunnighet men jag har en liten fråga till er som möjligen vet mer än jag. Jag sitter och lurkar i vassen och väntar med min beställning tills jag läst lite riktiga användarrecensioner av noxen. Nu när man plötsligt fått fler grafikvalmöjligheter blir jag lite konfys. Detta är vad man nu kan välja mellan:

WXGA 1280x800 + NVIDIA® 9600M GT 512MB GDDR3
WSXGA+ 1680x1050 ZBD + NVIDIA® 9600M GT 512MB GDDR3 100358
Nox A15 - WSXGA black + Geforce 9650M
100359 WXGA 1280x800 + NVIDIA® 9650M GT 512MB GDDR3

Så sent som igår var valet enkelt för mig, det var "WSXGA+ 1680x1050 ZBD + NVIDIA® 9600M GT 512MB GDDR3 100358" som gällde, men nu med ytterligare grafikkort och skärmar har jag ingen aning längre. Är skillnaden stor? När man klickar på inforutan vid produkterna på zeptos sida så är ju beskrivningarna minst sagt knapphändiga. Hur är det exempelvis med skärmupplösningen om jag väljer det dyraste alternativet: "Nox A15 - WSXGA black + Geforce 9650M"? Kan någon vänlig människa reda ut begreppen lite för en amatör som jag. Tack på förhand!

Kanske ska tillägga att jag främst kommer att använda datorn till gaming under ensamma hotellvistelser.

Permalänk
Medlem

Sen jag beställde (8 juli) så har detta ändrats: Diskarna, fler och bättre att välja mellan, Intels nya WLAN krets, 4GB Robinson2 och så nu ett nytt graffekort....

Skall vi slå vad om vad som kommer näst innan man får sin dator?

Permalänk
Medlem

Inget svar på mail..inte ens läst
Hann inte hem för o ringa.
Inget lev.besked.

Jag får ingen Nox som resesällskap på fredag (långresa) :´(

*faller i djup depression*

Permalänk
Medlem

min laptop var klar och gick genom testningen, tyvärr hann den inte skickas idag men den åker iväg imårn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sevi
min laptop var klar och gick genom testningen, tyvärr hann den inte skickas idag men den åker iväg imårn

Grattis på födelsedagen sevi

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sevi
min laptop var klar och gick genom testningen, tyvärr hann den inte skickas idag men den åker iväg imårn

Sa dom att den var på testning när du ringde idag? det var min också och Kanske skulle skickas idag, men dom säger ju kanske varje dag. Jag tippar på att jag får den på fredag och får jag den inte då ska jag nog avbeställa.

Permalänk
Medlem

typ kl 11-12 tiden hade den åkt iväg på testning, hoppades på att den skulle skickades iväg idag men det kunde dem inte hålla, så din åker väl iväg idag lr imårn på samma gång som min

Permalänk
Medlem

Hej! funderar på ett nox köp.

4 GB (2x2GB) DDR2 PC6400 800MHZ

Zepto Zpro2 N-Standard (NBG)

Inget operativsystem

DVD-RW / CD-RW SATA

Keyboard Nexus/Nox SE BLACK

6 Cell Nox/Nexus

Miljöavgift

Onlinerabatt Nox A15 Power

ODD-Bezel - Black

Manual Nox/Mythos/Orion/Anthea SE

250GB 7200rpm SATA Hårddisk

WXGA 1280x800 + NVIDIA® 9650M GT 512MB GDDR3

Intel C2 DUO P9500 – 2,53Ghz, 1066Mhz FSB, 6MB Cache – 25Watts

Det jag undrar är hur mycket bättre prestanda det är på 9650M GT 512MB gentemot 9600M GT 512MB? Är det värt 520 spänn mer prestandamässigt?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sevi
typ kl 11-12 tiden hade den åkt iväg på testning, hoppades på att den skulle skickades iväg idag men det kunde dem inte hålla, så din åker väl iväg idag lr imårn på samma gång som min

Det hoppas jag verkligen, men jag tycker inte vi borde hoppas för mycket, för det finns andras som har varit färdigtestade men ännu inte kommit iväg...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av charlieflip
Det hoppas jag verkligen, men jag tycker inte vi borde hoppas för mycket, för det finns andras som har varit färdigtestade men ännu inte kommit iväg...

I torsdags sa Magnus att min antagligen skulle skickas när jag ringde då, ringde idag igen och han sa samma sak, "den är färdig för att skickas, och går förhoppningsvis ut idag"

Jag funderar på att avbeställa min, då jag beställt via datorbutiken.com och de ger ingen kompensation, så jag får en sämre dator än vad som går att konfigurera hos zepto för 13000:-

Vet inte om jag orkar vänta flera veckor till dock, om det är värt 1000:-

Kommer inte ha något när jag flyttar då.

Visa signatur

Iphone 3G[s] vit 32GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sevi
min laptop var klar och gick genom testningen, tyvärr hann den inte skickas idag men den åker iväg imårn

Grattis..

Nja det ska du nog inte lita på.. min var färdigtestad igår.. men är inte skickad ännu.. tror inte dom kommer skickas överhuvud taget.. helvete

Visa signatur

Zepto Nox A15

Permalänk
Medlem

vet ni hur det är, skickar dom från zepto på morgonen och kvällen, eller är det bara på kvällen?

Permalänk
Medlem

Just nu är jag på vippen att skita i Mythos och beställa en Nox istället. Den där rabatten gör det så fruktansvärt svårt att låta bli. Varför ingen rabatt på Mythos? Jag är säker på att det skulle löna sig, nu köper ju alla från Zeptoexperten istället.

Inväntar lite svar från Zepto, sen lägger jag nog en beställning på någon av datorerna innan veckan är slut.

Har tänkt mig denna konfiguration:

WSXGA+ 1680x1050 - Geforce 9650M GT
Intel C2 DUO P8600 - 2,40Ghz
4 GB (2x2GB) DDR2
250GB 7200rpm
Zepto Zpro2 N-Standard
DVD-RW / CD-RW SATA
6 Cells-batteri
Inget OS

Det vattnas i munnen!

Visa signatur

Tack för mig.

Permalänk
Medlem

Skulle jag beställa nu skulle jag lätt ta 9650, men känner mig dock inte så sugen på att be dem börja bygga om min Nox som legat färdigtestad i två dagar nu i väntan på att skickas iväg.

Frågan är väl om det bara är ett högre klockat 9600 eller om man får med bättre kylning på något vänster. I det första fallet så är väl chansen stor att man kan pilla upp sitt 9600 i 9650 nivåer.

P.S: Genmah din tomte! Vart är alla högupplösta bilder, genomgående tester och resten av din 10 A4 rapport på Noxen?

Visa signatur

Acer 3820TG | i5 480m @ 3.4Ghz | 6550M @ 800/1100 | 3DMark11 @ 1469
LG Optimus 2X

Permalänk
Medlem

tack ladytech gällande 9650 så tror jag dom inte får kortet före i början av september så att skulle man börja ändra på beställningen skulle det bli en bitter väntan

Permalänk
Medlem

Suck, klart dom lanserar nya grafikkortet nu med. >_>

Iaf.. var och tittade runt lite på danska zepto, hittade denna:
http://epn.dk/teknologi/gadgets/article1396788.ece

En recension... Eller ja, om det nu kan kallas det.
Står ju mesta dels bara om hur bra Zepto och Nox är samt hur stolta dom är över att vara danskar pga Zepto. -.-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tagg
P.S: Genmah din tomte! Vart är alla högupplösta bilder, genomgående tester och resten av din 10 A4 rapport på Noxen?

Bah, Tagg, din apa!

Jag har jobbat hela dagen. Ska bara klämma i mig det sista av middagen och åka iväg till flickvännen och börja pilla på den. Dock blir det troligtvis sängdags tidigt ikväll eftersom jag är ruggigt trött men ska försöka bidra med lite högupplöst teknologipårr, i form av något foto, till tråden imorgon.

Permalänk
Medlem

Hej, ska själv beställa en mythos men undrar vart ni har beställt era zepto dator ifrån, zepto.se eller zeptoexperten.se? Såg att mythos blir billigare från zeptoexperten, spelar det någon roll vilken sida man beställer ifrån.

Visa signatur

See you when hell has frozen...
Zepto Mythos

Permalänk
Medlem

Tror faktiskt inte det är någon större skillnad. Jag skulle köra på den som va billigast. När jag ringde till Zepto support och frågade om pris på en dator så sa snubben att jag kunde kolla om de va billigare på zeptoexperten.se så de måste ju ha ngt samarbete. om du vill ha 9650grafikkortet så finns den just nu bara på zepto.se. Har för mig att jag läste ngn stans att de va 20% bättre prestanda.. inte alls säker dock.

Permalänk
Medlem

9650, är det inte bara en dieshrink till 55nm? antar att vinsten är då att den drar mindre ström samt går att köra i högre klockfrekvens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genmah
Bah, Tagg, din apa!

Jag har jobbat hela dagen. Ska bara klämma i mig det sista av middagen och åka iväg till flickvännen och börja pilla på den. Dock blir det troligtvis sängdags tidigt ikväll eftersom jag är ruggigt trött men ska försöka bidra med lite högupplöst teknologipårr, i form av något foto, till tråden imorgon.

10 SIDOR ELLER SÅ BLIR DET SMISK!

Visa signatur

Acer 3820TG | i5 480m @ 3.4Ghz | 6550M @ 800/1100 | 3DMark11 @ 1469
LG Optimus 2X

Permalänk
Medlem

Färdigbyggd och testad betyder uppenbarligen inte att de skickar iväg datorn, så förvänta er inte att de dyker upp bara för det. Pratade med dem idag och min har varit färdigbyggd och testad sen i fredes, men de kunde ändå inte svara på när den skulle skickas. Förstår mig inte på dem, min leveranstid är nu mer än tre gånger så lång som den skulle varit, under tiden har de hittat på flera datum som den skulle ha skickats. Nu verkar ju iofs verkligheten kommit ikapp dem, idag svarade de ju ärligt att de inte visste när den skulle skickas.

Permalänk
Medlem

Så, nu sitter jag och installerar Vista på min kära Nox!

Första intrycket vid uppackning var att datorn kändes... bra! Ytterlagret känns som något slags tåligt gummimaterial. Den är riktigt skön att ta på.

Jag blev lite småskrajj när jag första gången startade den med Vista-skivan isatt. Då klagade den på något checksum-fel eller vad det var, trots att jag äger en orginal-Vista-skiva. Eller så var det något med tjaffset där Nätverkskortet ville boota... Kanske är någon kvarleva från testningen i Zepto-labbet. Dock startade jag bara om datorn och Vista-skivan gick igång. Mumma!

Just nu håller filer för operativsystemet på att kopieras in. Jag var lat och lät Vista sköta partioneringen av disken. Hoppas NTFS är standard i Vista-installationen, annars blir jag ledsen panda.

Bilder, undrar ni? Jag fotade lite medan jag packade upp den men orkar ärligt talat inte grejja med det nu. Måste ladda ner programvaran till min systemkamera och jag är dessutom jätteseg efter jobbet. Ska försöka uppdatera med bilder imorrn!

Jag återkommer med vidare rapporter. Skriv gärna om ni undrar över något så ska jag svara efter bästa förmåga.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tagg
10 SIDOR ELLER SÅ BLIR DET SMISK!

Va, smisk?! LOVAR DU?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genmah
Så, nu sitter jag och installerar Vista på min kära Nox!

Första intrycket vid uppackning var att datorn kändes... bra! Ytterlagret känns som något slags tåligt gummimaterial. Den är riktigt skön att ta på.

Jag blev lite småskrajj när jag första gången startade den med Vista-skivan isatt. Då klagade den på något checksum-fel eller vad det var, trots att jag äger en orginal-Vista-skiva. Eller så var det något med tjaffset där Nätverkskortet ville boota... Kanske är någon kvarleva från testningen i Zepto-labbet. Dock startade jag bara om datorn och Vista-skivan gick igång. Mumma!

Just nu håller filer för operativsystemet på att kopieras in. Jag var lat och lät Vista sköta partioneringen av disken. Hoppas NTFS är standard i Vista-installationen, annars blir jag ledsen panda.

Bilder, undrar ni? Jag fotade lite medan jag packade upp den men orkar ärligt talat inte grejja med det nu. Måste ladda ner programvaran till min systemkamera och jag är dessutom jätteseg efter jobbet. Ska försöka uppdatera med bilder imorrn!

Jag återkommer med vidare rapporter. Skriv gärna om ni undrar över något så ska jag svara efter bästa förmåga.

Alltså... hur ser den ut? Ser den plastig och jävlig ut á la IBM från 1999? De bilder jag sett hittills gör den inte rättvisa hoppas jag. Ser den bättre ut IRL, så att säga?

Visa signatur

Tack för mig.

Permalänk
Medlem

ComputerCity säljer Nox A15 så det är bara att svänga förbi där om man är nyfiken på den. Jag var och tittade på den igår och den såg helt okej ut och gav ett solitt intryck. Lite IBM/Lenovo-aktig vilket i mina ögon inte är en nackdel.

På just den datorn jag kikade på satt det dock nåt vitt dammliknande skräp i ventilationsutblåset. Det såg inte så premium ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yahu
Alltså... hur ser den ut? Ser den plastig och jävlig ut á la IBM från 1999? De bilder jag sett hittills gör den inte rättvisa hoppas jag. Ser den bättre ut IRL, så att säga?

Njae, den känns gummiaktig och stabil ála Zepto från 2008!

Windows Vista är nu förinstallerat. Dags att sova.

Imorgon ska jag ge mig in på att stänga av den där Wake-on-lan-tjaffset, eller var det är som vill boota varje gång jag stänger av datorn, samt installera alla drivrutiner. Ha det bra, hörs imorrn!