Permalänk
Medlem

Kan inte avläsa mycket alls från de där blåskärmarna, så bara en hexdecimal felkod utan hänvisning till vilken fil som krånglar.

Permalänk
Medlem

Hello hello!

I checked the status, and it hasn't changed from yesterday. I'll go down there to
see what's going on and maybe kick some speed into someone.

Skön snubbe jag har kontakt med iaf

edit: fick tillbaka svaret att det är en jävla lång kö, men han flyttade upp min till dom första som åker imorgon så det får man vara tacksam för iaf

Permalänk

Någon mer som fått leveransbesked idag än Carlsson? Sevi, har du fått?

EDIT: Så sevi du har fått din leveransbekräftelse

Permalänk

Jag ringe till zepto idag och måste hålla med om att han är himla trevlig. Min dator skulle putsas och packeteras så jag antar att de skickar den imorgon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genmah
Skriv gärna om ni undrar över något så ska jag svara efter bästa förmåga.

Ja jag har en fråga, varför är världen så orättvis? Både du och Ortmon beställde efter mig och har redan fått era datorer, blah! -_-

Sen känns det sådär att folk kan traska in i en butik och köpa en Nox nu medan vi som förbokade över en månad sen fortfarande inte sett röken av våra, heh.

Ja jag vet, whine whine. Men vafan, börjar kännas mer som en fantasi än verklighet att skiten faktiskt existerar öht.

/less och uttråkad tagg

Visa signatur

Acer 3820TG | i5 480m @ 3.4Ghz | 6550M @ 800/1100 | 3DMark11 @ 1469
LG Optimus 2X

Permalänk
Medlem

Tog mig i kragen o ringde idag.
Hade en telefon med burkigt ljud så jag hade lite svårt att uppfatta vad han sa, men det var nått med att troligen hinner den inte iväg denna veckan men senast ibörjan av nästa vecka

Jag- disillusionerad - översatte detta till: har jag tur så kanske nästa vecka..

Det var det resesällskapet blir en mycket lång och tråkig resa för mig på fredag o hem på söndag.

Kuriosa: Best lagd den 14:e, alla papper o godkännande av kredit ok:ade 24/7.
Alla papper står det beräknad lev.dat 28/7..
Inget nytt lev.dat har jag personligen fått. All ny info har kommit via detta forum och till sist mass-mailet som gick ut och ang. 13/8 som skick-dag för alla best. gjorda före den 30/7...

Inte konstigt att man suckar...

Permalänk
Medlem

Jag pratade med Zepto idag. Min dator var färdigtestad och väntade på rengöring och packning.

Skickas "inom de närmaste dagarna". Det är på tiden att den kommer nu. Min order godkändes 9/7 och var betald.

Edit: Alltså den var betald samma datum menar jag, så jag har ju fått ligga ute med pengar i sex veckor.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem

Gissa vad som hände sen? Mitt tangentbord på Nox lade av. Helt och hållet, reagerade inte ens vid start så kan kunde komma åt BIOS.

Dock löste sig detta efter ett samtal med herrn på Supporten. Tydligen hjälpte det att ta ur RAM-minnet och sätta tillbaka det. Den enkla åtgärden fick tangentbordet att fungera igen. Tydligen hade andra haft detta problem med Nox, men de visste inte varför. Dock höll det på att undersökas för fullt och det kommer väl ut en BIOS-uppdatering som löser det senare. Dock kändes det väldigt avsnoppat, alltihop.

Zeptos OSD-program fungerar dock fortfarande inte. Det löses dock genom att välja "Starta Windows med senaste fungerande konfiguration" efter omstart pga. blåskärm.

Permalänk
Medlem

Detta låter inte bra. Hoppas inte alla datorer är så där bara. Känns inte genomarbetat så som du beskriver dina problem Genmah. Kan bara beklaga, du måste vara ganska missnöjd...? Den verkar beta sig som ett halvfabrikat måste jag säga!

//R

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJHogi
Detta låter inte bra. Hoppas inte alla datorer är så där bara. Känns inte genomarbetat så som du beskriver dina problem Genmah. Kan bara beklaga, du måste vara ganska missnöjd...? Den verkar beta sig som ett halvfabrikat måste jag säga!

//R

Det där med minnet verkar det bara vara några som råkat ut för, jag har inte läst om problemet någon annan stans. Problemet med OSD-programvaran är säkert någon bugg i antingen BIOS eller i programvaran självt.

Tja, nöjd och nöjd... Datorn är jättefin men eftersom jag har haft otur med de där knasiga småproblemen som säkert är ganska sällsynta känns det mest lite avsnoppat.

Dock får jag åter berömma Zeptos kundtjänst för att de är väldigt trevliga när man ringer upp. Det ska de ha all cred för.

Edit: Som tidigare nämnt gav "Zepto Mobile Manager" blåskärm, den version som följde med på skivan (v. 0.95). Döm om min förvåning när jag istället prövade en tidigare version från deras FTP, v. 0.93, och den faktiskt fungerade. Nåväl.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plasmapudding
Jag ringe till zepto idag och måste hålla med om att han är himla trevlig. Min dator skulle putsas och packeteras så jag antar att de skickar den imorgon.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nilsrock
Jag pratade med Zepto idag. Min dator var färdigtestad och väntade på rengöring och packning.

Skickas "inom de närmaste dagarna". Det är på tiden att den kommer nu. Min order godkändes 9/7 och var betald.

Min blev klar i fredags, ringde i måndags och han sa att den bara skulle "putsas och paketeras"... Den har inte skickats än...

Litar inte på dom en sekund. Känns som dom bara hittar på nått för att man ska hålla käften i ett par dagar.

I helgen flyttar jag tillbaka Gotland. Går inte att betala vid leverans där, dessutom tar det förmodligen nån dag extra att få den levererad. Detta skiter Zepto högaktningsfullt i.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinhead
Min blev klar i fredags, ringde i måndags och han sa att den bara skulle "putsas och paketeras"... Den har inte skickats än...

Litar inte på dom en sekund. Känns som dom bara hittar på nått för att man ska hålla käften i ett par dagar.

I helgen flyttar jag tillbaka Gotland. Går inte att betala vid leverans där, dessutom tar det förmodligen nån dag extra att få den levererad. Detta skiter Zepto högaktningsfullt i.

Jag sörjer med dig. Man får ju mer o mer ångest för varje dag som går utan noxen...:(

Visa signatur

Zepto Nox A15

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
Pratade med dom igen. Min var färdigtestad och pågång till logistik, för packning och utskick som enligt magnus var deras stora flaskhals just nu. Han kunde inte säga om den gick idag eller imorgon...

Det är inte bra nog att en färdig dator ligger och dammar i flera dagar innan man får iväg den. Om nu logistik och packning är en flaskhals så får man för f-n flytta på folk. Det är ingen större mening med att de på montering jobbar över 20 min varje dag för att få klart 4 extra datorer om de på logistik inte ens hinner få iväg de få som är klara.
Antingen så är där bara en anställd som sköter logistiken eller så följer det med en hel extralåda med kompensationsleksaker. Att stoppa allt i en låda verkar vara det svårasta och mest tidskrävande steget.

mm whine whine whine... befogat whine. Skulle använda datorn som arbetsdator de dagar jag jobbar hemma. ligger för närvarande 24 arbetstimmar efter. Tid som jag skall arbeta ikapp på kvällar och helger efter att min son har somnat.
BALL!

Varför väntar man till sista sekund med att skicka ut massmail att det kommer att ta 1-2 dagar extra? Som det ser ut nu så kan det i bästa fall bli 1 1/2 vecka extra försening efter det att man garanterat att alla ordrar innan 30/7 skulle varit levererade!
/J

Permalänk

Jag har en fråga till de som har fått sin nox (om det finns någon vill säga )

jag var inne i butik och kände på en idag, och jag tyckte det var jätteskumt material på datorn och touchpad. Känns som att det kommer bli sunkit och/eller förstört på väldigt kort tid.

Vad tycker ni andra som har känt på noxen?

Visa signatur

Zepto Nox A15,
Intel C2 Duo P8600 2,40 Ghz - Nvidia 9600 GT 512 MB GDDR3 - 4 GB RAM - 250 Gb 7200 rpm HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dancerboy
Vad tycker ni andra som har känt på noxen?

Jag tycker materialet är rätt så mysigt. Känns som ett ytterlager av gummi eller något.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dancerboy
Jag har en fråga till de som har fått sin nox (om det finns någon vill säga )

jag var inne i butik och kände på en idag, och jag tyckte det var jätteskumt material på datorn och touchpad. Känns som att det kommer bli sunkit och/eller förstört på väldigt kort tid.

Vad tycker ni andra som har känt på noxen?

Jag skulle helst vilja ha ett vanligt "glatt" typ lackad yta, denna gummibeklädda kan nog bli kass...

ousch ska man verkligen hämta ut datorn imorn? inte så sugen på bluescreen och strävt gummi. xD

Visa signatur

Iphone 3G[s] vit 32GB

Permalänk

Det är skandal, skäms zepto.

Visa signatur

Laptop: Zepto Nox A15, P8600 @ 2,40Ghz (2 CPUs), GeForce 9600m GT 512, 4 GB RAM, 320GB hdd 5400 rpm, 15.4" WSXGA+ (1680x1050), Win Vista Business x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C4rlsson
Jag skulle helst vilja ha ett vanligt "glatt" typ lackad yta, denna gummibeklädda kan nog bli kass...

ousch ska man verkligen hämta ut datorn imorn? inte så sugen på bluescreen och strävt gummi. xD

De där blåskärmarna orsakades bara av Zeptos programvara för att visa en OSD medan man justerar volymen, helt klart något man klarar sig utan.

Ytskitet på datorn är inte som en studsboll direkt, snarare ett behagligt material att vila handlederna på. Jag gillar det.

Permalänk
Medlem

Osså läser man att ni som skulle fått den här veckan får nästa vecka och hoppet minskar återigen...

Tycker materialvalet från Zepto verkar intressant, gillar inte de glatta ytorna alltföör mycket, hoppas det är lätt att hålla rent bara så man slipper sitta med en tandborste för att gnussa bort hudavlagringar. (Härlig tanke va?)

Visa signatur

Zepto Nox A15,
Intel C2 Duo P8600 2,40 Ghz - Nvidia 9600 GT 512 MB GDDR3 - 4 GB RAM, 320 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Nu beställde jag en. Ringer nog imorgon och frågar lite kring studentrabatt, om de inte hinner svara på mitt mail först.

Blev den här konfigen:

WSXGA+ 1680x1050, Geforce 9650M GT
P8600 2,40Ghz
250GB 7200rpm
4 GB (2x2GB) DDR2
Zepto Zpro2 N-Standard
DVD-RW / CD-RW SATA
6 Cell
Inget OS

Visa signatur

Tack för mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yahu
Nu beställde jag en. Ringer nog imorgon och frågar lite kring studentrabatt, om de inte hinner svara på mitt mail först.

Blev den här konfigen:

WSXGA+ 1680x1050, Geforce 9650M GT
P8600 2,40Ghz
250GB 7200rpm
4 GB (2x2GB) DDR2
Zepto Zpro2 N-Standard
DVD-RW / CD-RW SATA
6 Cell
Inget OS

Dom är oemotståndliga. =D

Visa signatur

Zepto Nox A15,
Intel C2 Duo P8600 2,40 Ghz - Nvidia 9600 GT 512 MB GDDR3 - 4 GB RAM, 320 Gb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b00red
Dom är oemotståndliga. =D

Ja, visst är de? Den där onlinerabatten gör att det rycker särskilt svårt i köpfingret. Kunde inte stå emot längre.

Blir en lång väntan, dock. Tidigare idag var den uppskattade leveranstiden 26 dagar, nu var den okänd. Hoppas bara jag får den innan jag flyttar utomlands i oktober, annars kommer det ju kännas rätt drygt.

Visa signatur

Tack för mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yahu
Ja, visst är de? Den där onlinerabatten gör att det rycker särskilt svårt i köpfingret. Kunde inte stå emot längre.

Blir en lång väntan, dock. Tidigare idag var den uppskattade leveranstiden 26 dagar, nu var den okänd. Hoppas bara jag får den innan jag flyttar utomlands i oktober, annars kommer det ju kännas rätt drygt.

Okänd... Det är det vi har haft hela tiden bara att vi inte vetat om det. =D Hoppas det går snabbare efter första rushen av beställningar - dom måste ju komma ikapp nån gång.

Visa signatur

Zepto Nox A15,
Intel C2 Duo P8600 2,40 Ghz - Nvidia 9600 GT 512 MB GDDR3 - 4 GB RAM, 320 Gb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b00red
Okänd... Det är det vi har haft hela tiden bara att vi inte vetat om det. =D Hoppas det går snabbare efter första rushen av beställningar - dom måste ju komma ikapp nån gång.

Det får vi hoppas. Å andra sidan kanske jag får uppleva den omtalade Zeptosupporten med Magnus i spetsen om det går åt pipan - alltid något.

Nu är några bilder det enda jag behöver för att sova gott. Jag vill ha min utlovade ranson av Zeptoporr... nu!

Visa signatur

Tack för mig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C4rlsson
Jag skulle helst vilja ha ett vanligt "glatt" typ lackad yta, denna gummibeklädda kan nog bli kass...

ousch ska man verkligen hämta ut datorn imorn? inte så sugen på bluescreen och strävt gummi. xD

Alltså, framförallt känns det som att det kommer att bli smutsigt och äckligt väldigt fort. Måste vara mycket svårare att hålla rent en gummerad yta, än en yta av hårdplast eller metall. Dessutom, om man nuddar datorn med ett vasst föremål (tex nagel medan man lyfter) känns det som att gummit kommer skrapas av och skapa fula märken..

Visa signatur

Zepto Nox A15,
Intel C2 Duo P8600 2,40 Ghz - Nvidia 9600 GT 512 MB GDDR3 - 4 GB RAM - 250 Gb 7200 rpm HDD

Permalänk
Medlem

Tänk om det är så att de på supporten får så många samtal om förseningar så att de sätter en oerhörd press på de stackars byggarna,packarna,iväg skickarna så att det blir helt snurrigt där på zepto, alla stressar och sen vet ingen vad som ska skickas iväg och vem som var först.

Har själv beställt en mythos idag, fick lev.tid till 5sep så om ni kunde sluta teleterra dom ett tag iaf till efter 5sep så vore de nice=)

Den som väntar på något gott................

Visa signatur

See you when hell has frozen...
Zepto Mythos

Permalänk
Medlem

....väntar alltid före länge

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yahu
Nu beställde jag en. Ringer nog imorgon och frågar lite kring studentrabatt, om de inte hinner svara på mitt mail först.

Blev den här konfigen:

WSXGA+ 1680x1050, Geforce 9650M GT
P8600 2,40Ghz
250GB 7200rpm
4 GB (2x2GB) DDR2
Zepto Zpro2 N-Standard
DVD-RW / CD-RW SATA
6 Cell
Inget OS

Det dröjer väl ett par veckor innan de får in 9650M GT, så det kommer nog göra att leveransen dröjer på denna konfig.

Men det kan det ju vara värt, högre frekvenser och mindre tillverkningsprocess.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av C4rlsson
[B]Jag personligen behöver inte ett bättre grafikkort. När det gäller hårddisk så tycker jag att det är skitsamma, 200gb eller 320gb, jag kommer ha många externa diskar ändå. Så jag tänker hämta min Nox, imorn antagligen, då den har blivit skickad från Datorbutiken redan.

Frågan är om jag behöver det heller, den är ju klart bättre än de vi har i skolan och lika bra som den stationära hemma.
Ringde datorbutiken idag och det verkar som att bla min dator har kommit in till centrallagret, dvs jag kommer att få den senast på fredag. Man ska nog vara jävligt tacksam om man får den såpass tidigt med tanke på alla som har väntat länge...
Tror jag kommer att klara mig med denna datorn gott och väl ändå, tills jag har pluggat klart, fått jobb och börjar tjäna pengar att köpa en ny dator för i alla fall, då ska jag köpa den fetaste ; )

Permalänk
Medlem

Ett spel jag ska lira på min är ju GTA 4

Kommer 21e november på PC, om allt går som det ska där

Visa signatur

Iphone 3G[s] vit 32GB