Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EnbersBuskE
Hej! Vet du hur det ligger till med fläktproblemet som diskuterades tidigare i denna tråden? Är det ngt som kommer lösas och i så fall när?

Ingen aning faktiskt. De är inget som direkt påverkar mina arbetsuppgifter och jag har tyvärr ingen möjlighet att hinna hålla koll på allt som händer runt om på firman :P.

Permalänk

Hejsan! Här är en fråga till alla NOX ägare!

Jag har haft min i knappt en vecka nu, och jag har märkt att när man stänger luckan så går datorn in i vänteläge. Detta suger enligt mig eftersom då stänger den ner nätverket osv så man inte kan tanka medans man har luckan stängd.

Finns det inte något sätt att göra så att bara skärmen släcks när man stänger luckan istället för att den ska behöva gå in i vänteläge?

Hoppas ni fattar! tack på förhand

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kattvirre
Hejsan! Här är en fråga till alla NOX ägare!

Jag har haft min i knappt en vecka nu, och jag har märkt att när man stänger luckan så går datorn in i vänteläge. Detta suger enligt mig eftersom då stänger den ner nätverket osv så man inte kan tanka medans man har luckan stängd.

Finns det inte något sätt att göra så att bara skärmen släcks när man stänger luckan istället för att den ska behöva gå in i vänteläge?

Hoppas ni fattar! tack på förhand

Beror på vilket os du har, ifall du har XP är det lätt. Gå bara in i power options och ställ in vad som skall hända när du stänger luckan.

Permalänk

var hittar man det??

Permalänk

Tack G-Mod!

Charlieflip: Du hittar det i samma flik som du byter skärmsläckare i.

Permalänk
Medlem

Jag går i tankarna på att köpa mig en Nox/Mythos.. någon som har fått sin som kan berätta hur dom funkar för spel ? Kan man köra hyfsat/halv hyfsat åtminstånde på nyare spel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slugis
Jag går i tankarna på att köpa mig en Nox/Mythos.. någon som har fått sin som kan berätta hur dom funkar för spel ? Kan man köra hyfsat/halv hyfsat åtminstånde på nyare spel?

Har för mig att det var någon som hade kört Crysis på sin, kolla tidigare i den här tråden efter det.

Jag har bara testat Gothic III - vet inte när det släpptes men det rullar då på väldigt bra tycker jag.

Visa signatur

Zepto Nox A15,
Intel C2 Duo P8600 2,40 Ghz - Nvidia 9600 GT 512 MB GDDR3 - 4 GB RAM, 320 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Ahh ok, har aldrig spelat det så jag vet inte hur krävande spelet är. Vill inte göra ett dumt köp..vill ju kunna använda den till spel också ! Något annat jag funderat på..känns det inte litet med en 15" skärm ?

Permalänk
Medlem

Är helt ok med 15tums skärmen, har alltid haft minst 17" innan men tycker inte att det var någon speciell annan känsla. Har dock bara spelat runt en halvtimme i sträck nu, längre sessioner kan säkert bli jobbigare...

Mitt tangentbord dog det också, inte kul att det blir så - första negativa grejen med datorn faktiskt, tog ur RAM minnen och satte tillbaka dem sen fungerade det. Det där måste ju fixas av BIOS-folket annars blir det inte roligt för oss som sitter på dom här maskinerna... speciellt då det var försa gången i mitt liv som jag öppnade en laptop, liiiiite annorlunda från en stationär.

Såja... nu hände det igen, 2 ggr på 2 timmar ungefär... det var lagomt irriterande, nån som har pratat med support om det här som vet något om hur snabbt det kommer bli fixat. Snudd på att jag ställer undan den här om det upprepas många gånger till o kör stationär tills det finns en fix. Vill inte slita sönder skruvar/lock + riskera att grejerna i datorn går sönder ett par ggr om dagen..... BLÄ!

Visa signatur

Zepto Nox A15,
Intel C2 Duo P8600 2,40 Ghz - Nvidia 9600 GT 512 MB GDDR3 - 4 GB RAM, 320 Gb HDD

Permalänk
Medlem

4 dagar kvar tills min dator skickas

Visa signatur

Yeah

Permalänk
Medlem

Åååh, nu har Zeptoexperten kommit igång och erbjuder både 9650-kortet och lägre pris. Skulle spara 600:- om jag avbokade och beställde därifrån istället. Frågan är hur snabbt jag skulle få datorn därifrån, om jag hamnar "längst bak i kön", så att säga.

EDIT: Vet här någon vad det är för slags version av Vista man får om man köper? Är det en OEM, eller en riktig?

Visa signatur

Tack för mig.

Permalänk
Medlem

Lite inofficiellt så ska det finnas en bios som fixar problemet med tangentbordet, vi håller dock på att testa den nu innan vi lägger upp den på vår hemsida.

Visa signatur

Spelutvecklingslärare LBS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yahu
EDIT: Vet här någon vad det är för slags version av Vista man får om man köper? Är det en OEM, eller en riktig?

Med tanke på priserna sätter jag en burk Ravioli på att det är frågan om OEM-licenser.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genmah
Med tanke på priserna sätter jag en burk Ravioli på att det är frågan om OEM-licenser.

Vad är OEM?:P

Visa signatur

Zepto Nox A15

Permalänk
Medlem

OEM står för Original Equipment Manufacturer. En OEM licens ger användaren rätten att använda operativsystemet (ex: Windows Vista) på -en- dator, den dator som OS:et kommer till. I praktiken låter exempelvis Microsoft Hewlett Packard, Packard Bell eller någon annan datatillverkare sälja deras produkt åt dem inbakad i en helhetslösning.

Visa signatur

Musik @ Mig:
suecae.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plixness
OEM står för Original Equipment Manufacturer. En OEM licens ger användaren rätten att använda operativsystemet (ex: Windows Vista) på -en- dator, den dator som OS:et kommer till. I praktiken låter exempelvis Microsoft Hewlett Packard, Packard Bell eller någon annan datatillverkare sälja deras produkt åt dem inbakad i en helhetslösning.

Jaha, det suger ju rätt hårt..

Tack för svaret!

Visa signatur

Zepto Nox A15

Permalänk
Medlem

Ifall det är oem ligger priset lite högt, iaf för vista64 ultimate. Ligger på 2129 med en nox men på webhallen ligger EOM för vista36 ultimate på 1695. Borde ju vara billigare när man köper en dator för 16papp att lägga till OEM än köpa löst...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av G-Mod
Ifall det är oem ligger priset lite högt, iaf för vista64 ultimate. Ligger på 2129 med en nox men på webhallen ligger EOM för vista36 ultimate på 1695. Borde ju vara billigare när man köper en dator för 16papp att lägga till OEM än köpa löst...

Det handlar väl dels om att Webhallen inte helt sällan ligger under medelpris, dels om att Zepto lägger på någon hundring för att de installerar OS, drivrutiner samt antivirus åt dig.

Permalänk
Medlem

Tänkte att jag med ska nämna lite om min Nox.
Haft den sedan förra måndagen och allt har funkat.
Köpte med Vista HP 32bitars och det flyter på fint.

Min hade också det där med att söka efter LAN Boot pryl, men det tog jag bort i bios.
Har inte spelat nån häftigt på den, har kört SecondLife och Sims Livets historier (laptop vers.) och det flyter. LoL.

Hade en skum grej i början, kollade till på batteriet (med nätkabel i) och det stod 95% och laddas ej. O.O
Körde slut på batteriet och började ladda upp igen, nu tog den sig upp på 100% och fulladdat.

Har kört 3DMark06 standard och det gav mig ca 5500 poäng om det intresserar någon.

Jag är helnöjd

Det enda som är lite skumt nu är att Noxen piper till ibland, utan anledning,vad jag kan finna iaf.
Ett kort lite skorrande pip som jag skulle kunna förvänta mig vid tex låg batterinivå men detta pip kommer nångång ibland och jag har nätkabeln i..?

Nån mer som hört detta mystiska pip från sin Nox?

Permalänk

Har tänkt köpa en nox. typ hur lång är leveranstiden?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ladytech

Nån mer som hört detta mystiska pip från sin Nox?

Jag har också hört det från min.
Jag fick för mig att det var Omnipass som tjöt, men jag har inte undersökt det närmare.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nilsrock
Jag har också hört det från min.
Jag fick för mig att det var Omnipass som tjöt, men jag har inte undersökt det närmare.

Ja!
Jag har också hört det. kommer heöt random och låter som att datorn tar självmord.
Osså har min fläkt börjat låta. Gjorde den typ 3:e timmen jag hade den igång Alltså inte bara att den spinner upp utan som den sitter taskigt eller något.

Permalänk
Medlem

Okej, 3 pers som hört pipet.

Zepto killar... kolla gärna på detta o återkom

Vill veta vad det är, ny dator ska inte hålla på med skumma grejer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ladytech
Tänkte att jag med ska nämna lite om min Nox.
Haft den sedan förra måndagen och allt har funkat.
Köpte med Vista HP 32bitars och det flyter på fint.

Min hade också det där med att söka efter LAN Boot pryl, men det tog jag bort i bios.
Har inte spelat nån häftigt på den, har kört SecondLife och Sims Livets historier (laptop vers.) och det flyter. LoL.

Hade en skum grej i början, kollade till på batteriet (med nätkabel i) och det stod 95% och laddas ej. O.O
Körde slut på batteriet och började ladda upp igen, nu tog den sig upp på 100% och fulladdat.

Har kört 3DMark06 standard och det gav mig ca 5500 poäng om det intresserar någon.

Jag är helnöjd

Det enda som är lite skumt nu är att Noxen piper till ibland, utan anledning,vad jag kan finna iaf.
Ett kort lite skorrande pip som jag skulle kunna förvänta mig vid tex låg batterinivå men detta pip kommer nångång ibland och jag har nätkabeln i..?

Nån mer som hört detta mystiska pip från sin Nox?

Jag har hört pip en gång, men det var väldigt kort. Lät helskumt dock.

En motfråga; du känner inte att din fläkt drar igång alldeles för ofta??

Permalänk
Medlem

Japp, även jag har hört "pipet" ett antal gånger. På tala om Tangentbordet & touchpaden så lägger de fortfarande av =/ Jag måste operera noxen, dra ut Ram minnena osv varje dag. Ritkigt störande..

-Hur ofta måste ni "operera" ?

Fläkten störs jag inte av personligen. Min laptopkylare överröstar den endå lol. För övrigt så kan jag säga att jag är riktigt nöjd! Prestanda? JAVISST!

Hoppas bara Noxarna håller något år eller två så dom inte pajjar efter några månader som de andra modellerna har gjort. (har hört mycket mycket negativt om zeptos tidigare modeller=/)

Spel & Gaming ?

-Crysis (vista dx10) kan jag lira i upplösning 1680x1050, medium settings. (vissa på high, bl.a texture) Fps har jag inte kollat upp men spelbart är det. (laggfritt) Ska jag dra allt till high settings får jag givetvis gå ner i upplösning.

-Hellgate london blir riktigt snyggt! Inga prestanda kompromisser då jag lirar på Very-high till Extreme settings! I mitt tycke ett riktigt grymt mmo föresten.

-World in Conflict. åååh hell yeah säger jag bara! Så sjukt snyggt! 1680x1050 samt high settings. Det känns verkligen som om man vore där. I stridens hetta! Byebye Age of Empires 2!

Mer spel har jag inte hunnit testa ännu. Ska bli spännande att se hur Noxen hanterar Far Cry 2 i framtiden, emhh erh

Nåväl, trött i fingrarna nu!

I'll keep in touch!

Visa signatur

Zepto Nox A15: Intel C2 Duo P9500 2,53 Ghz - Nvidia GeForce 9600M GT 512 MB GDDR3 - 8 GB RAM - 7200rpm - 320GB HDD - 1680x1050 - 15,4"

Permalänk
Medlem

alltså vågar man beställa en nox eller ska man skita i det? Hade tänkt köpa en bärban dator jag kan lana me. Verkar vara en del sjukdomar i dom.

Permalänk
Medlem

Det där med att ta ut minnena, är det endast efter att ni stängt av maskinen? Jag har inte haft detta problem alls. Men jag har haft lite andra(vista64 Ultimate).
- WLAN kortet går inte att få igång.
- Omnipass tycker att finger läsaren inte finns vid 50% av inloggningarna. ( tror jag löste det med nya drivisar från HP)
- Tar jag ut batteriet så nollställs klocka och datum

Inga pip eller så heller. Dock så går ju fläkten upp o ner lite nu o då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ortmon
-Crysis (vista dx10) kan jag lira i upplösning 1680x1050, medium settings. (vissa på high, bl.a texture) Fps har jag inte kollat upp men spelbart är det. (laggfritt) Ska jag dra allt till high settings får jag givetvis gå ner i upplösning.

-Hellgate london blir riktigt snyggt! Inga prestanda kompromisser då jag lirar på Very-high till Extreme settings! I mitt tycke ett riktigt grymt mmo föresten.

Vad får du för FPS i de två spelen, med tanke på att du kör på Allt medium i Crysis och maxar Hellgate London, båda i 1680*1050?

1680*1050 i Crysis(-demot) med mediuminställningar gav inte över 20 FPS för mig om jag minns rätt, och när jag maxade Hellgate London fick jag väl... 10-15(?) FPS redan i staden. Har dessutom stängt av Antialiasing.

Enda skillnaden mellan våra datorer verkar vara att jag nöjde mig med P8400-CPU:n. Kan det verkligen göra så stor skillnad? Eller har vi helt enkelt olika krav på vilken FPS som är spelbar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Japp, även jag har hört "pipet" ett antal gånger. På tala om Tangentbordet & touchpaden så lägger de fortfarande av Jag måste operera noxen, dra ut Ram minnena osv varje dag. Ritkigt störande..

Hahaha, seriöst?
Jag skulle skicka tillbaka snabbare än zepto han säga wtf? och kräva pengarna tillbaka.

Visa signatur

Acer 3820TG | i5 480m @ 3.4Ghz | 6550M @ 800/1100 | 3DMark11 @ 1469
LG Optimus 2X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zerom
Lite inofficiellt så ska det finnas en bios som fixar problemet med tangentbordet, vi håller dock på att testa den nu innan vi lägger upp den på vår hemsida.

Hoppas det går snabbt att få fram ett färdigt för det är väldigt störigt att helt plötsligt inte ha något tangentbord....

Kommer det att hända någonting med fläktproblemet som många har i det BIOS'et också då? Fläktarna går igång med jämna mellanrum på den här också - inte heller det särskilt roande men jag finner det inte enormt störande...

Visa signatur

Zepto Nox A15,
Intel C2 Duo P8600 2,40 Ghz - Nvidia 9600 GT 512 MB GDDR3 - 4 GB RAM, 320 Gb HDD