Permalänk
Medlem

Launchern hänger sig för mig när jag försöker starta WOT. Ngn mer?

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZandZ:

(ang. m48)

m48 är helt jäkla underbar som den är nu, kan förstå att den kommer nerfas. Den har högre dps än t110E5:an, men det bästa är att kanonen har så bra precision att man inte ens behöver stanna för att pricka weakspots, sen snurrar den runt andra tanks/byggnader som en gud och undkommer på så sätt ofta svåra lägen. Och har nästan lika snabb acceleration bakåt som framåt vilket är riktigt nice.

Det är en bit att grinda för att nå dit... men man blir sugen på den tanken också!

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrDuke:

Launchern hänger sig för mig när jag försöker starta WOT. Ngn mer?

Funkar med att starta spelet direkt istället.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

De verkar ha riktiga problem med prestandan på sina servrar nu efter underhållet tidigare idag, tar låång tid att få upp clan wars kartan bland annat, vilket troligen också påverkar launchern när den försöker uppdatera.

edit: Nu verkar de plockat ner hemsidan helt för ytterligare underhåll...

Permalänk

Kan inte logga in alls ikväll, wtf. Premium å allt.

Fler som har problem eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guteklockaren:

Kan inte logga in alls ikväll, wtf. Premium å allt.

Fler som har problem eller?

Skit i launchen, starta spelet direkt i stället. Det är bara gå in på lokal disk C och games eller program (i win 7 har den x86 i slutet om du har 64 bitars versionen). Är "wordoftanks" du ska trycka på.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZandZ:

(ang. m48)

m48 är helt jäkla underbar som den är nu, kan förstå att den kommer nerfas. Den har högre dps än t110E5:an, men det bästa är att kanonen har så bra precision att man inte ens behöver stanna för att pricka weakspots, sen snurrar den runt andra tanks/byggnader som en gud och undkommer på så sätt ofta svåra lägen. Och har nästan lika snabb acceleration bakåt som framåt vilket är riktigt nice.

"These engines are the fastest in any tanks in the European Theater of Operations, forwards or backwards. You see, man, we like to feel we can get out of trouble, quicker than we got into it." -Oddball

<3

Visa signatur

Phenom II x4 955, Radeon 4870 1 GB, 4GB DDR3 1333MHz, Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Enligt ryska tester

Från Overlords blog.

Jo men den lär fortfarande vara den bästa tdn pga den har torn.

En till amerikansk t9* medium är på väg! T54-E2
Prototypen som byggdes fick en 105a med ritningen visade även på att den kunde ha en 120 vid behov.
200mm front hull och turret armor riktigt fina vinklar
top fart på 50 - 55.
*edit* visade sig att den bara är t9 så vi får vänta ett tag till på och se vad som blir t10 troligen E3 eller E4 verisionen som hade en 120.

Nya amerikanska mediumen.

http://i6.photobucket.com/albums/y241/Zerox_88/T54-E2jpg.jpg

Får dem de riktiga armor statsen i spelet kommer den bli awsum...

Enda "bra" tyska tanken du får dock bättre saker i franska och amerikanska medium trädet.

Enda bra? :/
Fick just min panther, tier 7. Om den hade haft lite bättre gun depression och turret rotationshastighet hade den varit über.. den känns dock rätt ok.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Jag personligen hoppas på att de kan sänka nedräkningstiden lite i spelet. Är så fruktansvärt irriterande att behöva vänta ibland över 50sec innan spelet startar. De flesta datorer hinner faktiskt ladda klart.

Btw.
Är det någon som testat 8.0? Undrade lite hur det blir med grafikprestandan. Är det stor skillnad med FPS? Tycker själv att mitt 570 i vissa situationer inte räcker till idag och det utan speciellt höga inställningar.

Permalänk
Medlem

En sak fattar jag inte, hur kan AMX vagnar ha en så stor penetration och damage?! Kanoner är ju alldeles för korta och vagnar alldeles för lätta för att det ska vara möjligt för dom att ha såna där stats eller? ELC AMX har ju ffs lika mycket i damage som en Tiger 8,8 cm och den är bara Tier V

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

En sak fattar jag inte, hur kan AMX vagnar ha en så stor penetration och damage?! Kanoner är ju alldeles för korta och vagnar alldeles för lätta för att det ska vara möjligt för dom att ha såna där stats eller? ELC AMX har ju ffs lika mycket i damage som en Tiger 8,8 cm och den är bara Tier V

Den tigern måste gjort dåligt ifrån sig.
AMX'en har fördel av hyfsad skada och liten tank men nackdelen att den inte tål mycket alls och extremt lång omladdningstid. En tiger är inte en närstrids brawler, amx är smidig men känslig i närstrid. Dock bör tiger vinna den striden också om inte tigern har en dålig spelare.
Balans...

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Jag personligen hoppas på att de kan sänka nedräkningstiden lite i spelet. Är så fruktansvärt irriterande att behöva vänta ibland över 50sec innan spelet startar. De flesta datorer hinner faktiskt ladda klart.

Btw.
Är det någon som testat 8.0? Undrade lite hur det blir med grafikprestandan. Är det stor skillnad med FPS? Tycker själv att mitt 570 i vissa situationer inte räcker till idag och det utan speciellt höga inställningar.

Ja det är krävande. kör high runt 80/100FPS med 670. Dock är det också cpu krävande på ett udda sätt (dom vägrar göra så spelet kan utnyttja 2 kärnor). Jag har klockat min cpu lite och tror det inte räcker.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Fick iaf nöjet att se farbror Sabre bli utplånad i en av WoT streamarna på twitch igår.. dock vann resten av grabbarna i den plutonen matchen åt dem

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Är det någon som testat 8.0? Undrade lite hur det blir med grafikprestandan. Är det stor skillnad med FPS? Tycker själv att mitt 570 i vissa situationer inte räcker till idag och det utan speciellt höga inställningar.

På mitt 4770 så var det lite lättare att spela 8.0 på medelinställningar. Eller snarare, det såg bättre ut utan att fps ibland droppade för mycket. På mitt 6770 så är det något jämnare på båda versioner, så jag antar att nya motorn gör det något lättare för gamla kort att prestera emedan kraven har ökat. Jag står ut med 30 fps med kommande grafiken på höga inställningar.
Det är även något lättare att ställa in detaljer, tycker jag. Minns inte exakt, men känns som att det går att pilla lite mer i 8.0.
Vet inte längre hur Radeon motsvarar Geforce men ett 6770 motsvarar kanske ett 460 någonstans där omkring?

Skrivet av nidas:

Fick iaf nöjet att se farbror Sabre bli utplånad i en av WoT streamarna på twitch igår.. dock vann resten av grabbarna i den plutonen matchen åt dem

Vilken stream? Och klockslag?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

En sak fattar jag inte, hur kan AMX vagnar ha en så stor penetration och damage?! Kanoner är ju alldeles för korta och vagnar alldeles för lätta för att det ska vara möjligt för dom att ha såna där stats eller? ELC AMX har ju ffs lika mycket i damage som en Tiger 8,8 cm och den är bara Tier V

Tigern har mycket högre pen, sen med ELCn måste du ställa dig rakt emot ditt mål när du ska skjuta för du kan bara vrida pipan nån grad.
Så det enda man ska frukta från en ELC är att den är så snabb och smidig, en riktig Troll tank

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Enda bra? :/
Fick just min panther, tier 7. Om den hade haft lite bättre gun depression och turret rotationshastighet hade den varit über.. den känns dock rätt ok.

Tier 10...

Skrivet av nidas:

Fick iaf nöjet att se farbror Sabre bli utplånad i en av WoT streamarna på twitch igår.. dock vann resten av grabbarna i den plutonen matchen åt dem

LoL whut? Och sabre?
Och vem ser på streams när man kan vara med själv? rawr!

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Tier 10...

Hehe ja... Maus och E-100 är ju ofta lätta att slå ut. Rätt sällan man ser en bra tysk heavy förare. Sen har de ingen mobilitet...

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Tier 10...

LoL whut? Och sabre?
Och vem ser på streams när man kan vara med själv? rawr!

yeye. var lite trött när jag skrev Quickfingers från [FILO] har en rätt bra WOT stream jag brukar glo på. såg bara att du blev utskjuten och såg lite i humor i att man känner igen från forumet blev nitad med 130 viewers tittandes

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Vi har ju någon mupp hos oss som heter namtse eller dylikt. Finne är han i vart fall. Han kör någon stream. En gång streamade han cw där han då (b la) avslöjade våra smått bisarra, men hemliga, positioneringar av arty. Jävlar anamma vilken utskällning han fick av marmist och co. Jag undrar om han fortfarande är kvar...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

32 vinster av 44 matcher igår. Rullar på rätt fint det här... så störd över att jag rätt länge grindade på, rushade utan större eftertanke och så när jag var ny.. ville snabbt till nästa tank och körde flera samtidigt.. Kör fortfarande aggressivt men betydligt bättre nu mera. Mycket att ta igen när man vill förbättra sina stats! Rullar dock på rätt bra.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av oggan:

Vi har ju någon mupp hos oss som heter namtse eller dylikt. Finne är han i vart fall. Han kör någon stream. En gång streamade han cw där han då (b la) avslöjade våra smått bisarra, men hemliga, positioneringar av arty. Jävlar anamma vilken utskällning han fick av marmist och co. Jag undrar om han fortfarande är kvar...

Skickades från m.sweclockers.com

aaah namu.. tokskön finne att glo på när han streamar. och han verkar fortfarande vara kvar i mummy.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Den tigern måste gjort dåligt ifrån sig.
AMX'en har fördel av hyfsad skada och liten tank men nackdelen att den inte tål mycket alls och extremt lång omladdningstid. En tiger är inte en närstrids brawler, amx är smidig men känslig i närstrid. Dock bör tiger vinna den striden också om inte tigern har en dålig spelare.
Balans...

Ja den är ingen problem för Tiger men den är otroligt irriterande

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

Ja den är ingen problem för Tiger men den är otroligt irriterande

Den ska vara irriterande, det är ju poängen med den stridsvagnen.
Kom just på att jag har slagit ut tanks, bla tiger helt själv med amd. Lurat dem att komma nära eller tagit mig nära, cirkulerat dem och unloadat allt på dem och ladda om och gömt mig, cirkulera och sen avsluta. Riktigt roligt. Om föraren dock är bra så går inte det så vida han inte har annat i sikte.

Edit: Det går inte om föraren är bra och har placerat sig väl med skydd och berg på ena sidan om sig så man måste ta risker när man cirkulerar tillbaka osv.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Den ska vara irriterande, det är ju poängen med den stridsvagnen.
Kom just på att jag har slagit ut tanks, bla tiger helt själv med amd. Lurat dem att komma nära eller tagit mig nära, cirkulerat dem och unloadat allt på dem och ladda om och gömt mig, cirkulera och sen avsluta. Riktigt roligt. Om föraren dock är bra så går inte det så vida han inte har annat i sikte.

Edit: Det går inte om föraren är bra och har placerat sig väl med skydd och berg på ena sidan om sig så man måste ta risker när man cirkulerar tillbaka osv.

Föraren i min Tiger P har motorbroms, så jag brukar alltid backa och vända mig mot den andra vagnen... men det är 50% chans att han inte kommer att vara vänd med sin framsida mot min back för att då hinner jag inte ikapp.. har han framsidan mot samma håll som jag så måste han antingen köra rakt fram och ta en smäll eller vända om- och då hinner han inte få upp farten...

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk

Efter era tips om SU-26:an bestämde jag mig för att testa den lite och här är resultatet:

https://www.dropbox.com/s/pjjcp7sox6wxhaj/shot_001.jpg

Edit. Kör med kamoflagenät samt 10% lägre sikt-, och laddningstid (snart 100% crew).

Permalänk
Medlem

Jo SU-26an är förbaskat rolig, man skulle bara haft råd att köra med guld ammo oxå
Kom inte ihåg hur skoj SU-5an var...

Permalänk

Gick med i en clan och de bad mig fixa en amerikansk Tier 10 tank hur lång tid bör det ta om man tänker på att jag har skola 3 dagar i veckan och kanske snittar på runt 3-600xp (runda) beroende på hur de går har ej guld?
Är på Lee och målet är t110e5.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

2-3 månader.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidas:

yeye. var lite trött när jag skrev Quickfingers från [FILO] har en rätt bra WOT stream jag brukar glo på. såg bara att du blev utskjuten och såg lite i humor i att man känner igen från forumet blev nitad med 130 viewers tittandes

Ah var när jag satt i artyt...
Dock så är jag en av de mer värdelösa arty spelarna man kan hitta. ;p

Skrivet av Broken-arrow:

Ja det är krävande. kör high runt 80/100FPS med 670. Dock är det också cpu krävande på ett udda sätt (dom vägrar göra så spelet kan utnyttja 2 kärnor). Jag har klockat min cpu lite och tror det inte räcker.

Det är bigworld engine som gör att inte spelet inte har multicore support.

Skrivet av Alakai:

Vilken stream? Och klockslag?

Klockan 23:35 någon som heter quickfingers.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Skrivet av nidas:

2-3 månader.

Aha ok då är det bara att ta i då. Aldrig kört endast ett träd utan oftast haft flera samtidigt så har bara t8 som bäst vilket tog en jävla tid:P

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb