Permalänk
Medlem

Kinesisk tourbillion

Har hittat en kinesisk tourbillionklocka jag är sugen på att köpa:
http://www.aliexpress.com/item/Top-Brand-Forhon-fully-automat...

Det som gör mig tveksam är att märket, furhon/forhon (福泓)är i princip omöjligt att hitta information om. Det finns ingen engelsk information öht, märket verkar om man gör sökning på kinesiska sidor vara nystartat. Någon som har mer lycka?

Visa signatur

"I thought I was someone else, Someone good."
μ, en åsikt i tiden

Permalänk
Hedersmedlem

Hittar ingenting utöver liknande annonser på ett par andra sidor. Glöm inte heller risken för problem med tull & moms vid införsel.

Mekaniska urverk behöver också service och reservdelar, vilket kan vara svårt att få tag på i Europa, möjligen till och med i Kina. Stor risk att du står där om ett par år med en klocka som behöver servas, ingen urmakare som kan hitta reservdelar, och en "garanti" som tycker att du ska skicka klockan till ett brevlådeföretag i Långtbortistan på egen bekostnad.

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."

Permalänk
Medlem

Tack!

Jag har redan räknat på kostnaden för tull och moms, det ger fortfarande ett pris som jag är beredd att betala. Det andra har jag också tänkt på, men nu gjorde jag en chansning och beställde. Vi får se om jag blir nöjd eller ej när den kommer fram.

Visa signatur

"I thought I was someone else, Someone good."
μ, en åsikt i tiden

Permalänk

399$ + moms och tull för en klocka som det inte står något alls om på hela nätet? Det var mig en ordentlig chansning

Hoppas du blir nöjd trots allt, lägg gärna upp bilder när du får den.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

Den kostade 320 USD + 40 USD i expressfrakt när jag beställde så lite mindre, hoppas på att slippa tull men man vet ju aldrig. Enligt säljaren och lite research är det ett nystartat märke. Urverket är av japanska miyota movement som även leveras till citizen och andra klockor. Men jag lovar läggar upp bild när den kommit och en liten review. Klockan har skickats från Hong Kong nu i alla fall och borde komma relativt snart då DHL Express brukar vara snabba.

Visa signatur

"I thought I was someone else, Someone good."
μ, en åsikt i tiden

Permalänk
Medlem

Fick klockan idag, väldigt försenad, trots expressförsändelse. Säljaren har gått med på att ge tillbaka $100. Svårt att ge intryck av klockan, då jag bara har haft den sen i eftermiddags. Men känns gedigen, fin kartong, kom med verktyg för att fixa länkarna, vilket jag också gjort. Åkte på totalt 437:- extra i tull, men hittat en klocka jag gillar i alla fall. Sen hur den håller, det vet jag inte ...

Visa signatur

"I thought I was someone else, Someone good."
μ, en åsikt i tiden