Permalänk
Medlem

Läckert haha Go jamaica!

Måste tokmine'a dessa, har typ 30k nu, vill få så många som möjligt innan den stora ökningen blir!

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Det kommer krasha riktigt hårt snart

Kanske det, men varför missa möjligheten att tjäna lite pengar. Elen är inte dyr heller. Kanske räcker till en insättning till en fin lägenhet i Stockholm

Optimist ja visst.

Dold text
Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av hannesboey:

Kanske det, men varför missa möjligheten att tjäna lite pengar. Elen är inte dyr heller. Kanske räcker till en insättning till en fin lägenhet i Stockholm

Optimist ja visst.

Dold text

Vågar man hålla på sina 2.000.000 Doges nu eller ska man sälja tro xD

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Vågar man hålla på sina 2.000.000 Doges nu eller ska man sälja tro xD

Is i magen, själv förlorade man väldigt mycket på aktier 2013 men jag har inte sålt för det. Kommer alltid vara en berg- och dalbana.

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Skrivet av OskarW90:

Vågar man hålla på sina 2.000.000 Doges nu eller ska man sälja tro xD

Sålde av lite i lördags, det ångrar jag nu. Men hade jag vetat om vad som sker i framtiden så hade jag inte suttit här och fryst på vintern

Jag är inte bitter

Visa signatur

P190 * Gigabyte X58-UD5 * i7 920 * Corsair 6Gb 1333Mhz CL-9 * GTX 560 Ti SLI * Velociraptor 150GB * Seagate 500GB 7200.11 * Plextor PX-810SA * Vista 64 * T220 *

Permalänk
Medlem

Var du verkligen tvungen att skriva allt i comic sans...?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hannesboey:

Is i magen, själv förlorade man väldigt mycket på aktier 2013 men jag har inte sålt för det. Kommer alltid vara en berg- och dalbana.

Skrivet av Meller127:

Sålde av lite i lördags, det ångrar jag nu. Men hade jag vetat om vad som sker i framtiden så hade jag inte suttit här och fryst på vintern

Jag är inte bitter

Skrivet av felix-97:

Var du verkligen tvungen att skriva allt i comic sans...?

[font=Comic Sans MS]Ja, blir nog is i magen.
Hoppas på stor uppgång i februari när rewarden kommer halveras![/font]

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

[font=Comic Sans MS]Ja, blir nog is i magen.
Hoppas på stor uppgång i februari när rewarden kommer halveras![/font]

Ah. Hur blir det med skattning osv? Skattar man som aktier eller bara redovisar man vinsten? Skulle vara kul om man flyttade över pengarna till ett ISK konto och bara skattar ca 1 procent

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Medlem

Om jag nu är en underrättelse organisation med rätt mycket statilig support när det gäller finanser så skulle det ju "av en slump" inte vara så tokigt att använda hela världens hav av datorer för att lösa krypterade filer genom att låstsas att dessa krypton är "coins". Genom att belöna datorkraft som tillängas denna verksamhet som samtidigt blir svårare och svårare att finna lösningar till så kan jag på ett vips få en superdator som kan lösa nästan alla krypterade hemliga filer i hela världen...

Men vem är så dum att tillåta sin dator att göra sådant... det är ju för uppenbart.

Visa signatur

"Obi-Wan: Luke, you will find that many of the truths we cling to depend greatly on our own point of view."
— Return of the Jedi
So help spread Dogecoin Many world. Such address: D6wTiKAD9hbVcgRgML687jvj2KiqAbiaUR
So good Much deed! ( Currently: Very few DOGEcoins donated ) even few deeds can be good!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hannesboey:

Ah. Hur blir det med skattning osv? Skattar man som aktier eller bara redovisar man vinsten? Skulle vara kul om man flyttade över pengarna till ett ISK konto och bara skattar ca 1 procent

Redovisar vinsten, sedan ska jag höra mig av med skatteverket ifall jag får dra av för anskaffningsmedel (Datorn) men det blir väl runt 30% skatt

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hullsc:

Om jag nu är en underrättelse organisation med rätt mycket statilig support när det gäller finanser så skulle det ju "av en slump" inte vara så tokigt att använda hela världens hav av datorer för att lösa krypterade filer genom att låstsas att dessa krypton är "coins". Genom att belöna datorkraft som tillängas denna verksamhet som samtidigt blir svårare och svårare att finna lösningar till så kan jag på ett vips få en superdator som kan lösa nästan alla krypterade hemliga filer i hela världen...

Men vem är så dum att tillåta sin dator att göra sådant... det är ju för uppenbart.

[font=Comic Sans MS]So much Tinfoilhat[/font]

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

[font=Comic Sans MS]So much Tinfoilhat[/font]

Ja, visst är det?

Visa signatur

"Obi-Wan: Luke, you will find that many of the truths we cling to depend greatly on our own point of view."
— Return of the Jedi
So help spread Dogecoin Many world. Such address: D6wTiKAD9hbVcgRgML687jvj2KiqAbiaUR
So good Much deed! ( Currently: Very few DOGEcoins donated ) even few deeds can be good!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hullsc:

Om jag nu är en underrättelse organisation med rätt mycket statilig support när det gäller finanser så skulle det ju "av en slump" inte vara så tokigt att använda hela världens hav av datorer för att lösa krypterade filer genom att låstsas att dessa krypton är "coins". Genom att belöna datorkraft som tillängas denna verksamhet som samtidigt blir svårare och svårare att finna lösningar till så kan jag på ett vips få en superdator som kan lösa nästan alla krypterade hemliga filer i hela världen...

Men vem är så dum att tillåta sin dator att göra sådant... det är ju för uppenbart.

Det är bara att ta och läsa igenom källkoden för Bitcoins för att se att detta inte är fallet.

Permalänk
Medlem

Nej Bitcoin är något annat. Det jag föreslog finns inte än ( vad jag vet ).

Visa signatur

"Obi-Wan: Luke, you will find that many of the truths we cling to depend greatly on our own point of view."
— Return of the Jedi
So help spread Dogecoin Many world. Such address: D6wTiKAD9hbVcgRgML687jvj2KiqAbiaUR
So good Much deed! ( Currently: Very few DOGEcoins donated ) even few deeds can be good!

Permalänk
99:e percentilen

Jag donerade nyss 16384 DOGE till Dogesled. Häftigt att vi har samlat in $30000 på ett dygn! Uppmanar alla som kan tänka sig att donera att göra det; vi kan knappast få ett bättre tillfälle att sprida Dogecoin. "Bara" 100 DOGE är jättebra!

Skrivet av batman:

Var du verkligen tvungen att skriva allt i comic sans...?

         so anger
                                                       much wine
                                  not shibe

                  doge want comic sans

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av OskarW90:

[font=Comic Sans MS]So much Tinfoilhat[/font]

[font=Comic Sans MS]So much Tinfoilhat[/font]

         much incorect
                                           iOS shibes sad

                   like this insted:

[font="Comic Sans MS, Chalkboard SE, cursive"]wow[/font]

                              very better
       educayshun
                                              wow

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Har just startat minea lite Dogecoins, men det strular lite med GPUn tror jag. Har ett Gigabyte 280x windforce som ligger runt 740kh/s när jag startar minea men sjunker sedan efter ett tag långsamt till ca 680kh/s. Vet att jag har läst att om kortet har en skärm inkopplad tappar man några kh/s, men det startar ju med 740kh/s?

Kortet kör följande i cgminer: gpu clock 1055mhz, memclock 1500, intensity 13, thread concurrency 8192, tror även powertune är 20+

Är det "HW" som är failrate? Där står det i alla fall 0:)

EDIT: På suchcoins.com står det nu att jag har över 700kh/s, vad ska man lita på??

Visa signatur

1. Core i5 q6600, r280x, 4gb ram ddr3, 22tum benq widescreen.
2.P4 3.2ghz(zalman kylning) ,19" skärm crt hundai med mer.
4.Commodore 128!

Permalänk
Medlem

Fråga: Har köpt ett till grafikkort till att mina dogecoins nu och satt det under det andra och börjar "mina" fint. Men hur överklockar jag det? Det översta finns på msi afterburner men inte det andra. Någon som vet? Tack på förhand.

Dogecoins is the shit! To the moon!

Visa signatur

D6XvX4TJiQvnGKQGY9rTvnrJaGsYBAgpZb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Em3l:

Har just startat minea lite Dogecoins, men det strular lite med GPUn tror jag. Har ett Gigabyte 280x windforce som ligger runt 740kh/s när jag startar minea men sjunker sedan efter ett tag långsamt till ca 680kh/s. Vet att jag har läst att om kortet har en skärm inkopplad tappar man några kh/s, men det startar ju med 740kh/s?

Kortet kör följande i cgminer: gpu clock 1055mhz, memclock 1500, intensity 13, thread concurrency 8192, tror även powertune är 20+

Är det "HW" som är failrate? Där står det i alla fall 0:)

EDIT: På suchcoins.com står det nu att jag har över 700kh/s, vad ska man lita på??

Har liknande "problem"

mitt kort börjar på 698-704 och går uppåt med ca 2KH/s per dag det är på.. /har bara testat 3 dagar än så länge)

förövrigt så brukar det stå på pool sidorna att KH/s som står där inte spelar någon roll alls så antar attg det är skitsamma

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Föredetting

Jag har ingen aning om vad som händer, men jag klagar inte på värdeökningen i alla fall.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacke123:

Fråga: Har köpt ett till grafikkort till att mina dogecoins nu och satt det under det andra och börjar "mina" fint. Men hur överklockar jag det? Det översta finns på msi afterburner men inte det andra. Någon som vet? Tack på förhand.

Dogecoins is the shit! To the moon!

Du skulle nog ha tjänat mer på att bara köpa mynten direkt istället. :/

Oavsett, om du inte löser problemet i afterburner så vet jag att det inte är några problem att hitta andra kortet i Sapphire Trixx.

Visa signatur

Ner med konsolbönderna! Rösta modermodemerat!

Permalänk
Benchmaskin 🍞

*Tråd rensad*

Det är inte tillåtet att sprida reklam om sin annons i forumet.

Citat:

§ 9
Marknadsföring och annonsering
Forumet får inte användas för annonsering eller marknadsföring av egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel. Det räknas alltid som marknadsföring att sprida länkar som är utformade så att någon tjänar pengar, får poäng eller liknande när de används. Ett annat exempel är platsannonser. För sådana hänvisar vi till vår särskilda jobbavdelning.

Dock så är det tillåtet att sälja något mot kryptovalutor. Du kan få byta något mot potatis om du så skulle vilja det

Permalänk
Medlem

Tips: sälj nu och köp in er igen efter nedgången då valarna kommer börja dumpa strax.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Har liknande "problem"

mitt kort börjar på 698-704 och går uppåt med ca 2KH/s per dag det är på.. /har bara testat 3 dagar än så länge)

förövrigt så brukar det stå på pool sidorna att KH/s som står där inte spelar någon roll alls så antar attg det är skitsamma

Ah det var ju ett av de bättre problemen jag hört i alla fall:)

Tittar jag på graferna på hemsidan har kortet legat på 730 några timmar nu efter skärmen varit avstängd, ska forska vidare hehe.

Visa signatur

1. Core i5 q6600, r280x, 4gb ram ddr3, 22tum benq widescreen.
2.P4 3.2ghz(zalman kylning) ,19" skärm crt hundai med mer.
4.Commodore 128!

Permalänk
Medlem
Skrivet av wolbur:

Du skulle nog ha tjänat mer på att bara köpa mynten direkt istället. :/

Oavsett, om du inte löser problemet i afterburner så vet jag att det inte är några problem att hitta andra kortet i Sapphire Trixx.

Hittade att man kunde byta kort i afterburner. Nej nej köpa coins mina ska man göra. Inväntar ännu ett kort. Ska mina nu fram till februari när det var något som skulle halveras? Och hoppas på att de höjs i värde!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

D6XvX4TJiQvnGKQGY9rTvnrJaGsYBAgpZb

Permalänk
Medlem

Skulle gärna vilja se en stilig uträkning på inköp av hårdvara till DOGE/elräkning och övrigt driftkostnad, har rätt svårt att tro att någon med en vanlig hemmadator går med "profit" på detta!

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danmyr:

Skulle gärna vilja se en stilig uträkning på inköp av hårdvara till DOGE/elräkning och övrigt driftkostnad, har rätt svårt att tro att någon med en vanlig hemmadator går med "profit" på detta!

tills någon skriver en stilig uträkning så kan du ju testa http://www.coinwarz.com/calculators/dogecoin-mining-calculato...

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacke123:

Hittade att man kunde byta kort i afterburner. Nej nej köpa coins mina ska man göra. Inväntar ännu ett kort. Ska mina nu fram till februari när det var något som skulle halveras? Och hoppas på att de höjs i värde!

Skickades från m.sweclockers.com

Hur många mynt hoppas du hinna mina ihop innan det är över? Sätt det i kontrast mot hur många mynt du får på stubben, särskilt om du räknar med den markant höjda svårighetsgraden som kommer råda inom några dagar. Du vet väl att köpta mynt också går upp i värde?

Hur ser din kalkyl ut?

Edit: Sätt din investering i kontrast mot min: Jag mer än dubblade mina pengar i helgen genom att köpa i lördags. När köpte du ditt grafikkort? När kommer du gå kvitt?

Visa signatur

Ner med konsolbönderna! Rösta modermodemerat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danmyr:

Skulle gärna vilja se en stilig uträkning på inköp av hårdvara till DOGE/elräkning och övrigt driftkostnad, har rätt svårt att tro att någon med en vanlig hemmadator går med "profit" på detta!

#14286856

Räknade på det och med mitt 280x som jag får ca 710KH/s skulle jag få in ca 350DOGECoin/h vid nuvarande svårighetsgrad.
Byter jag dessa sedan mot dagens kurs på 0.00000145 BTC ger det mig 0,0005075BTC/h vilket på 24h är 0,01218BTC och just nu 614€/BTC (kranken.com) 7,47852€/dag ca 65kr - el vilket för min rigg är ca 275w/h 6.6KW =7kr så 58kr i vinst varje dag. Vilket är ca 1800kr/månad på ett 280x

Uppdaterade min uträkning lite, var ju 8 dagar sen jag gjorde den. Eftersom svårighetsgraden har ökat så får jag 50% mindre dogecoin/h men värdet har stigit så nu har vinsten nästan ökat med 100%/dag.

Visa signatur

BOX[1] | ASUS TUF GAMING X570-PLUS, AMD 5950X, PowerColor RD 6900XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av wolbur:

Hur många mynt hoppas du hinna mina ihop innan det är över? Sätt det i kontrast mot hur många mynt du får på stubben, särskilt om du räknar med den markant höjda svårighetsgraden som kommer råda inom några dagar. Du vet väl att köpta mynt också går upp i värde?

Hur ser din kalkyl ut?

Edit: Sätt din investering i kontrast mot min: Jag mer än dubblade mina pengar i helgen genom att köpa i lördags. När köpte du ditt grafikkort? När kommer du gå kvitt?

Jag vet att det är bra att köp mynt och sälja när de går upp. Men jag gör detta lite mer som en kul grej då jag inte köpt några värsting grejer för speciellt mycket pengar. Men hoppas på att tjäna lite pengar på det och se hur det fungerar och kanske senare uppgradera och mina lite mer seriöst.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

D6XvX4TJiQvnGKQGY9rTvnrJaGsYBAgpZb