Permalänk

Polis virus, hjälp!

För en stund sedan var jag och surfade hentai. (Porr)

Jag tryckte på en hemsida, och helt plötsligt kom det upp en ruta om polis, säkerhet, krypteringar, brott mot bla bla bla o.s.v. (I webbläsaren, det var ett litet hänglås på sidan)
Den gick inte att kryssa ner så jag startade om datorn i mindre panik.

När jag startade datorn igen gick allt som det ska och jag har inte märkt av något än. Jag kollade ju förstås omkring på nätet om den här "Polis" saken och då visade sig det ju vara ett virus.
Jag har kollat på hämtade filer, program och mitt virus program (Windows åtgärdscenter) har inte sagt något. Brandväggen och allt sådant är också på och var då det inträffade.

Min fråga är då:

Är det någon risk att min dator är infekterad?
Jag har ju som sagt inte laddat ner något, utan tryckte bara på en länk till en hemsida från Google. Vad jag vet laddades det inte ner något heller. Dessutom fungerar datorn fortfarande.

Permalänk

Hahahaha, sök igenom datorn med Malwarebytes.

Visa signatur

Dator: CPU: I5 3570k - GPU: MSI GTX 660ti - RAM: 2x4 Kingston hyperX blue - moderkort: MSI Z77A-GD65 gaming -SSD: Samsung 840 120GB - HDD Seagate barracuda 1TB - PSU: XFX XXX Edition 850W - Kylare: CM Hyper 212 evo -Chassie: Fractal Design define R4. Kringutrusning: Montitor 1: Asus 24" VG248QE - Monitor 2: Asus 24" VE248H -Headset: Logitech G35 - Mus Logitech G400 - Tangentbord: billigt Acer tangentbord(ska uppgraderas snart).

Permalänk
Skrivet av William George:

Hahahaha, sök igenom datorn med Malwarebytes.

Söker igenom den med Windows Defender just nu, det går lika bra eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Private1234:

Söker igenom den med Windows Defender just nu, det går lika bra eller?

Malwarebytes är mycket bättre.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Nej, det var bara en hemsida.

Permalänk
Medlem

Har för mig att det det "viruset" bara öppnar ett nytt fönster av webläsaren och ger massa pop-ups vilket gör det svårt att stänga av.
Tror du klarat dig från virus men det är bäst att söka igenom med Malwarebytes

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Permalänk
Medlem

Jag kommer osökt att tänka på kampanjen "Gilla olika" av någon outgrundlig anledning..

Om du använder sökfunktionen så kommer du hitta massa andra trådar om polisviruset, tror nog du kan hitta mer info om du letar lite.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Fick samma skit när jag råka se på melodifestivalen
Sök på Polis virus på Google , det finns ett gäng olika grejor man kan göra.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange75:

Fick samma skit när jag råka se på melodifestivalen

Då fick du dubbla straff då.

Permalänk
Medlem

Råkade ut för samma, kollade dock inte på tecknad porr utan lite gore. Gick inte att stänga ner sidan, men dödade Firefox i aktivitetshanteraren och sen funkade allt som vanligt, var dock paranoid och drog en massa virusscanner osv.

Tips är att installera NoScript och Adblock, så borde det inte kunna hända igen.

Permalänk
Medlem

Älskar att du sa vad du faktiskt gjorde när den hemsidan kom fram :). Men som några andra nämnde, skanna datorn med Malwarebytes, om den inte hittar något har du inga virus.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Skrivet av Timelord Sloth:

Älskar att du sa vad du faktiskt gjorde när den hemsidan kom fram :). Men som några andra nämnde, skanna datorn med Malwarebytes, om den inte hittar något har du inga virus.

Det är ingen idé att ljuga

Permalänk

Men om jag hade virus borde väl datorn slutat fungera för länge sen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Private1234:

Men om jag hade virus borde väl datorn slutat fungera för länge sen?

Det beror helt på vilken typ av virus datorn smittats med.

Ett tips: Använd redigera funktionen istället för att skriva nytt inlägg efter sig (vilket inte är tillåtet och kan tolkas som bumpning) .

Permalänk

Hahaha herregud jag vet att tråden inte var gjord för att vara rolig men banne mig skrattade jag hysteriskt ändå. Behövdes såhär en måndag, tack!

Permalänk

Jag laddade ner Malwarebytes, sökte igenom och det hittade några skumma filer.
Dock finns det bara Quarantine vad jag kan se och inte Delete?
Varför?
Och vad händer när de är i Karantän?

>LÖST< Hittade Delete i Karantänen.

Permalänk
Skrivet av Private1234:

För en stund sedan var jag och surfade hentai. (Porr)

Jag tryckte på en hemsida, och helt plötsligt kom det upp en ruta om polis, säkerhet, krypteringar, brott mot bla bla bla o.s.v. (I webbläsaren, det var ett litet hänglås på sidan)
Den gick inte att kryssa ner så jag startade om datorn i mindre panik.

Hahahahahahahahahaah, puh, ont i magen....hahahahaha kan inte sluta skratta...tack för att du lyfte min måndagskväll.......

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic | i9 9900KS @5GHz | Aorus Master Z390 | Corsair Vengeance Black RGB LED Pro 3200MHz | NZXT Kraken X72 | Gigabyte RTX 3080 OC | Seasonic Prime Ultra Gold 1000w | Intel 660p Series M.2 2280 1TB | Creative Labs X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Asus Swift PG279Q IPS G-Sync | Ducky One 2 SF MX Red RGB | Philips Fidelio X1 | V-MODA BoomPro | Logitech G900 Chaos Spectrum

Permalänk
Medlem

Enkel lösning på detta är att: starta aktivitetshanteraren och inne på program välja stänga ner det program där detta kommer upp, därmed är ingen omstart nödvändig och bara att köra på som vanligt igen.

Visa signatur

CPU: i7 3770K 4.1 Ghz Mobo: Sabertooth Z77 Minnen Corsair 1600Mhz LP DDR3 16GB. Grafikkort: Asus GTX 780 Direct CUII 2 OC
resten är nätagg, SSD disk och hårddiskar samt ett gammalt lian li Armor Suit P80

Permalänk
Medlem

Om du ska blänga på porr så stoppa i en Linux LiveCD först om du har en CD/DVD spelare

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Skrivet av Private1234:

För en stund sedan var jag och surfade hentai. (Porr)

Jag tryckte på en hemsida, och helt plötsligt kom det upp en ruta om polis, säkerhet, krypteringar, brott mot bla bla bla o.s.v. (I webbläsaren, det var ett litet hänglås på sidan)
Den gick inte att kryssa ner så jag startade om datorn i mindre panik.

När jag startade datorn igen gick allt som det ska och jag har inte märkt av något än. Jag kollade ju förstås omkring på nätet om den här "Polis" saken och då visade sig det ju vara ett virus.
Jag har kollat på hämtade filer, program och mitt virus program (Windows åtgärdscenter) har inte sagt något. Brandväggen och allt sådant är också på och var då det inträffade.

Min fråga är då:

Är det någon risk att min dator är infekterad?
Jag har ju som sagt inte laddat ner något, utan tryckte bara på en länk till en hemsida från Google. Vad jag vet laddades det inte ner något heller. Dessutom fungerar datorn fortfarande.

Hahaha oh my god, trodde inte någon tittade på hentai
Men som alla andra säger, skanna med MalwareBytes för säkerhetsskull.

Visa signatur

hej.

Permalänk
Medlem

Kanske en idé att ha en tråd om virussäkra porrsidor så att liknande inte inträffar för fler?

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk
Medlem

Kan det inte vara så att du klickade in dig på en hemsida med innehåll på nakna tecknade barn?

Permalänk
Skrivet av Private1234:

För en stund sedan var jag och surfade hentai. (Porr)

Jag tryckte på en hemsida, och helt plötsligt kom det upp en ruta om polis, säkerhet, krypteringar, brott mot bla bla bla o.s.v. (I webbläsaren, det var ett litet hänglås på sidan)
Den gick inte att kryssa ner så jag startade om datorn i mindre panik.

När jag startade datorn igen gick allt som det ska och jag har inte märkt av något än. Jag kollade ju förstås omkring på nätet om den här "Polis" saken och då visade sig det ju vara ett virus.
Jag har kollat på hämtade filer, program och mitt virus program (Windows åtgärdscenter) har inte sagt något. Brandväggen och allt sådant är också på och var då det inträffade.

Min fråga är då:

Är det någon risk att min dator är infekterad?
Jag har ju som sagt inte laddat ner något, utan tryckte bara på en länk till en hemsida från Google. Vad jag vet laddades det inte ner något heller. Dessutom fungerar datorn fortfarande.

Dold text

Efter att ha jobbet med en del sådana problem åt en privat support så brukar man generellt få dessa pop-ups när man klickar på dessa "UR OUR 9MILION CUSTUMER CLICK HERE" på tex vissa sidor där särskilda nerladdningar görs Dock så visste jag faktiskt inte att de lämnade ett virus efter sig, när jag lyckades återskapa problemet på min labbdator så fick jag stänga chrome i enhetshanteraren. Bör kanske gå å titta på detta igen.

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om att du kan köra en smidig liten programvara som heter adwcleaner, rensar ur webbläsaren på diverse skit, ganska effektiv om man vill få bort redirects och liknande.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk

hahaha.. Den dära polis symbolen är inget virus va jag, utan den polis symbolen finns på alla sidor ink, sweclockers om jag fattar rätt

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Private1234:

För en stund sedan var jag och surfade hentai. (Porr)

Jag tryckte på en hemsida, och helt plötsligt kom det upp en ruta om polis, säkerhet, krypteringar, brott mot bla bla bla o.s.v. (I webbläsaren, det var ett litet hänglås på sidan)
Den gick inte att kryssa ner så jag startade om datorn i mindre panik.

När jag startade datorn igen gick allt som det ska och jag har inte märkt av något än. Jag kollade ju förstås omkring på nätet om den här "Polis" saken och då visade sig det ju vara ett virus.
Jag har kollat på hämtade filer, program och mitt virus program (Windows åtgärdscenter) har inte sagt något. Brandväggen och allt sådant är också på och var då det inträffade.

Min fråga är då:

Är det någon risk att min dator är infekterad?
Jag har ju som sagt inte laddat ner något, utan tryckte bara på en länk till en hemsida från Google. Vad jag vet laddades det inte ner något heller. Dessutom fungerar datorn fortfarande.

haha du gjorde min dag