Permalänk
Medlem

Rikigt bra högtalare?

Tjenare letar efter riktigt bra högtalare för runt 1-4k. Det ska vara riktigt bra bas osv. Har inga andra krav.

Permalänk
Medlem

@Lennoz: Riktigt bra bas? Innebär det att den ska vara snabb och snärtig eller ska det bara låta mycket? Vad ska du ha högtalarna till? Ska de vara aktiva eller passiva? Om passiv vad driver du de med?

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

@Lennoz:

Är det för att lyssna på musik eller film ? För musik köp ett par studiomonitorer.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

@Lennoz: Riktigt bra bas? Innebär det att den ska vara snabb och snärtig eller ska det bara låta mycket? Vad ska du ha högtalarna till? Ska de vara aktiva eller passiva? Om passiv vad driver du de med?

Jag ska ha det till musik och film.

Skrivet av ade182:

Tack det är typ sånna jag tänkte på.

Skrivet av anon264921:

@Lennoz:

Är det för att lyssna på musik eller film ? För musik köp ett par studiomonitorer.

Permalänk
Rekordmedlem

Ett par beg golvhögtalare ger dig bäst bas (och ljud i övrigt) tex ett par NHT 2.5 för 3000 kr är svårslagna
http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.aspx?annonsID=18699...

Å andra sidan kanske du egentligen tänkte fråga efter mindre aktiva högtalare ? I så fall föreslår jag de jag själv kör till datorn Behringer Truth 3031A, svårslagna som helhet för så lite pengar om du ska köpa nytt.
https://www.music-group.com/Categories/Behringer/Loudspeaker-...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Håller med @mrqaffe i denna fråga, tungt ljud kommer ur tunga högtalare. Det finns inga genvägar.
Det är som med grafik, skall den vara högt inställd så krävs det GPU därefter.

Visst kan man lyssna i affärer, men det säger inget om hur akustiken är i rummet där du skall ha dina högtalare.

Även mina lagomt tilltagna högtalare skulle låta B om akustiken i min lägenhet var kass.
Så man kan säga bra högtalare + bra akustik = <3

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ade182:

Dom är säkert bra för film och spel, men för musik lär ju ett par 2-3 tusen kronors studiohögtalare vara betydligt bättre (har själv AudioEngine 5+). Fast du måste komplettera med en sub för att få bas under 50Hz och då spricker din budget.