Permalänk
Medlem

Spel stängs inte av helt

Så, för någon dag sedan så har Fortnite börjat att inte stänga av sig själv helt utan att jag behöver gå in i aktivitetshanteraren och quita det. När jag stänger av spelet så stängs det ner osv men kollar jag i Epic Games-launchern så står det fortfarande "Running" fast inget är uppe på skärmen (hör även fläktarna varva ner när jag stänger av spelet). Någon ide vad detta kan vara?

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk

@joppe: hadde samma skit problem med 7d2d men för mig löste det sig när jag bytte ram minne av någon anledning? men kolla i aktivitetshanteraren och sen processer, finns det något Fortnite relaterat där? för det gjorde det för mig med 7d2d tills jag bytte ram...

Visa signatur

Cpu: i7 6700k
Ram: 32gb
Moderkort: ASUS z170 Pro Gaming
Grafikkort: GeForce GTX 1070 SEA HAWK

Permalänk
Medlem
Skrivet av joppe:

Så, för någon dag sedan så har Fortnite börjat att inte stänga av sig själv helt utan att jag behöver gå in i aktivitetshanteraren och quita det. När jag stänger av spelet så stängs det ner osv men kollar jag i Epic Games-launchern så står det fortfarande "Running" fast inget är uppe på skärmen (hör även fläktarna varva ner när jag stänger av spelet). Någon ide vad detta kan vara?

Fortnite är ett virus, bäst att avinstallera det.

Nä men har du testat och installera om spelet?

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.