Permalänk

Node 202, SFX-PSU, CPU-kylare

Hej

Tänkt mig bygga en enklare HTPC med Node 202 som bas.

Köper därför gärna en Node 202 och tillhörande SFX-nätaggregat. Behöver absolut inte mer än max 500W. Letar även efter CPU-kylare som passar i ett Node 202-chassi.

Är eventuellt intresserad av DDR4-minnen och en GPU för en billig penning. Även SSD eller M.2 är av intresse.

Är något av ett budgetbygge som en vardagsrumsdator med film, streaming, 7.1-ljud i åtanke.

Tips och länkar tas gärna emot också!

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Jag letar själv efter samma sak, men jag kan i alla fall tipsa om kylaren Scythe Big Shuriken 2 Rev B, förutsatt att du använder ett moderkort med vettig placering av CPU-sockeln. Större kylare går inte in i ett Node 202.

inte min bild

Permalänk

Tack för tips!

Permalänk
Medlem

Jag har ett node 202 där tidigare ägare gängat sönder en av distanserna.

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Har ett Node 202 liggandes, och en Scythe Big Shuriken 2 Rev B som nämned tidigare. Passar fint om man inte använder dammfiltret. Värt att nämas också är att om man har ett moderkort med dålig CPU-plassering (som jag hade) kan den vara ivägen för PCI-risern. Fick köpa en böjlig för att få plats (den kan skickas med om du vill ha den också).

Det kan hända att en av front USB portarna är paj, har inte testat om det var den eller moderkortet (fick nytt moderkort, men passade på att byta låda samtidigt).

Permalänk

@darran: Ok. Skickat PM.

Permalänk
Medlem

@p.lindblom och @incandenza_icers: Om inte darrans affär blev av, så har jag ett Node 202 (med hela gängor och fungerande frontpanel) och tillhörande 450W SFX-agg liggandes. PMa isf.