Permalänk
Medlem

Noblechairs eller Secret labs stol?

Ja vilket märke är bäst? Har haft en DxRacer nu i 1 år vilket va det absolut sämsta köpet någonsin, så nu vill jag testa någon utav dessa märken.

/Mackan

Permalänk

Jag har denna
https://www.inet.se/produkt/6608685/noblechairs-hero-black-ed...

Det var en rejäl uppgradering mot den Svive stol jag köpte på komplett. Enda negativa är att den är lite vippig. Hade velat ha den ännu mer stabil, osäker på om jag har haft otur eller om man får förvänta sig lite "gungning" i stolarna om man försöker framkalla det.
Inget man märker av när man sitter och spelar som tur är.

Ingen erfarenhet av Secret Labs men känns som att de satsar mycket på marknadsföring och att det inte är någon direkt förbättring mot noblechairs snarare att det är en hype, kan ha fel men det är min magkänsla som säger det.

Permalänk
Skrivet av MackanS:

Ja vilket märke är bäst? Har haft en DxRacer nu i 1 år vilket va det absolut sämsta köpet någonsin, så nu vill jag testa någon utav dessa märken.

/Mackan

Secretlabs och noblechairs har i själva verket relativt liknande stolar. Största skillnaden är att secretlabs har funnits med längre, och lägger otroligt mycket pengar på sin marknadsföring. De tekniska skillnaderna (och kanske det som spelar störst roll) :

noblechairs HERO stolen kontra secretlabs motsvarande modell har ett bättre inbyggt Ryggstöd. Den har en större kontaktyta mot ländryggen medan secretlabs enbart stödjer med en enkel stav. Även armstöden är generellt sett bättre.
Det är även en bra aspekt att ta hänsyn till att noblechairs kan köpas hos lokala svenska återförsäljare, vilket ger en snabbare och smidigare transaktion, support och logistik.