PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av YaKoStar:

Låter ju sjukt skumt. Varför får de inte lämna ut den?

Kan mycket väl vara att Webhallen vill göra en manuell koll för att se att varken en själv eller någon i hushållet har köpt en Playstation 5 tidigare från dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Kan mycket väl vara att Webhallen vill göra en manuell koll för att se att varken en själv eller någon i hushållet har köpt en Playstation 5 tidigare från dem.

Tycker de kunde låtit bli att skicka ut ett mail då om att produkten finns att hämta i så fall. Hade jag åkt hela vägen hade jag krävt att få köpa konsolen, alternativt få milersättning .

Permalänk
Medlem
Skrivet av YaKoStar:

Tycker de kunde låtit bli att skicka ut ett mail då om att produkten finns att hämta i så fall. Hade jag åkt hela vägen hade jag krävt att få köpa konsolen, alternativt få milersättning .

Jag håller med. Som sagt, bara en spekulation från min sida. Webhallen har tagit mer steg för att se till att folk inte får mer konsoler än vad de har rätt till än andra butiker med möjligtvis MediaMarkt som undantaget med deras senaste krav på bokning direkt i varuhuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YaKoStar:

Låter ju sjukt skumt. Varför får de inte lämna ut den?

Systemfel, de får inte lämna ut eller skicka ut enheterna förrän söndag (idag).

Permalänk
Medlem
Skrivet av YaKoStar:

Tycker de kunde låtit bli att skicka ut ett mail då om att produkten finns att hämta i så fall. Hade jag åkt hela vägen hade jag krävt att få köpa konsolen, alternativt få milersättning .

Jag fick faktiskt ersättning, dock utan att de sa något. Kollade idag och jag hade fått 50kr tillgodo.
Enligt dom så ska den komma i morgon, fick inte hämta ut idag får heller eftersom jag ändrat leveransalternativet tyvärr. Så förhoppningsvis har jag konsolen i morgon kväll

Visa signatur

VR: Oculus Rift CV1 + Touch
Dator: Ryzen 2600X | 16GB 2933 MHz | RTX 2070 FE | 2 x Samung 850 SSD 250GB | Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 | Noctua L12
Server: HP ProLiant MicroServer G7 N54L

Permalänk

10 st standard i lager på amazon.se

Permalänk
Medlem

Är dom slut redan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sagbab:

Är dom slut redan?

Tror det tog slut efter 3 min efter att han gav tipset . Helt sjukt

Permalänk
Medlem
Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem

Inet har båda versioner

Permalänk
Medlem

Oj det är första gången vad jag vet som Inet har dem i lager till försäljning till alla. Nu kanske bromsen släppt på riktigt!

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Digital slut nu!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av totamish:

Digital slut nu!

alla verkar vara svettiga kring digitala, blir en disc för mig då

Permalänk
Medlem

SE är snart slut på Inet nu, så skynda om ni fortfarande vill ha en. Gick från +50 till 15 st på ca 10 minuter.

Edit 15:33: Och där var dem slut

Permalänk
Permalänk
Medlem

slut 15:32

Visa signatur

N.A

Permalänk
Medlem

Hur många fick scalpers? 40 st? lol

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

men vafarao missade precis

Permalänk

Hade chansen att beställa PS5 Digital versionen men valde att inte göra det på grund av spel utbudet är inte så stort just nu, jag lär ångra mig snart haha.

Permalänk

Du är min hjälte! Öppnade tråden av ren slump nån minut efter att du skrivit och fick tag på en! Hemleverans med Budbee imorgon.

Nu måste jag bara bestämma mig för Miles Morales eller Ratchet & Clank...

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Medlem

Beställde en PS5 på webhallen i fredags ca kl 10:05 efter att ha sett deras reklam som lades ut 5 minuter tidigare. Fick precis meddelande om att den ligger på posten och väntar. Det verkar vara värt att hålla koll på försäljarna nu, följa dem på facebook osv så att man får en "heads-up" när de fått in konsoller.

Permalänk
Medlem

Ni som fortfarande inte har, eller redan har, en ps5:a: Posta i denna tråd som ni gjort tidigare när ni upptäcker att någon/några återförsäljare fått in ps5or på lager. Det uppskattas stort från mitt håll. Har missat flera ggr att beställa när ni lagt ut tips i denna tråd med någon timme, mest för att jag inte lever i sociala medier och alltid har en mobil i min hand. Men om ni fortsätter som ni gör kommer jag att få möjlighet att få tag i en jag med. 😎👍

Edit: Missade webhallen igen... 😑

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av shenaswift:

Tack som F! Såg detta 2 minuter efter du lade ut detta och fick tag på en! Ska försöka att själv hålla koll på när ps5 finns hos försäljarna! Tack igen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av shenaswift:

Verkar slut redan. Missar varje gång 😅
Behöver ställa in någon notifiering så jag hinner se direkt det dyker upp ett nytt meddelande i denna tråd.

Permalänk
Medlem

Helvete! Missade också igen. Öppnar ständigt denna tråden 15 min försent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shenaswift:

Missade igen med en timme, notiserna från denna tråd får jag inte heller trots att jag ställt in det under inställningar. Bra jobbat med att påminna oss andra om att det finns ps5or på lager dock. 👍

Permalänk
Medlem

Till ett som letar förbrilt efter PS5 jag jag rekomedera att boka på Mediamarkt. Tog bara 10 dagar från bokning tills jag kunde hämta upp det.

Permalänk

Om man är väldigt seriös med att få tag på en PS5a är mitt bästa tips att ladda ned en gammal hederlig RSS-läsare och prenumerera på den här tråden. Sätt sedan din RSS-läsare på att uppdatera så ofta som möjligt (hade min på var 5e minut tror jag) och är man riktigt seriös kan man ju ställa in ett speciellt notifikationsljud för RSS-läsaren så att den står ut bland andra notifikationer.

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mollers:

Till ett som letar förbrilt efter PS5 jag jag rekomedera att boka på Mediamarkt. Tog bara 10 dagar från bokning tills jag kunde hämta upp det.

Bra tips men känns ju inte som någon självklarthet precis att man får tag i ett ex för det inom en snar framtid!

Visa signatur

Dator: | Fractal Design Define R5| ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | i7-8700K | Cryorig H7 CPU Cooler | Corsair Vengeance LPX 16 GB DDR4 Red 3200MHz | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti |