Tiotusentals grafikkort från Nvidia bakom Chat GPT

Permalänk
Melding Plague

Tiotusentals grafikkort från Nvidia bakom Chat GPT

Tusentals grafikkort, många miljoner dollar och särskilt framtagna hållare för kablage är några av ingredienserna som krävdes för att baka Chat GPT.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Mer sånt! Kul artikel att läsa!

Permalänk
Medlem

Väldigt intressant läsning!

Permalänk

Jag är fortfarande helt förbluffad över att vi än så länge får använda chatGPT helt gratis.

Nåja, kanske man får ett skumt sms eller två för att man lämnat ut sitt telefonnummer vid registrering? Men den dagen, den sorgen!

Visa signatur

"Den säkraste koden är den som aldrig skrivs"

Permalänk
Medlem

Dagens livestream om GPT-4:

Permalänk

Tror det är oerhört många som betalar för denna tjänsten! Och kan bara säga att jag har inte den fetaste lönen och jag hade kunnat tänka mig att betala uppemot 2000kr i månaden för detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WebbkodsLärlingen:

Jag är fortfarande helt förbluffad över att vi än så länge får använda chatGPT helt gratis.

Nåja, kanske man får ett skumt sms eller två för att man lämnat ut sitt telefonnummer vid registrering? Men den dagen, den sorgen!

"Microsoft said every 1% of market share it could pry from Google would result in $2 billion in annual revenue."- Techcrunch

Kanske?

Permalänk
Skrivet av medbor:

Tack!

Permalänk
Medlem

Verkar som amerikanska Bing Chat gått över till GPT-4 nu.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av FredrikMH:

Verkar som amerikanska Bing Chat gått över till GPT-4 nu.

De har tydligen kört den hela tiden

https://techcrunch.com/2023/03/14/microsofts-new-bing-was-usi...

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av WebbkodsLärlingen:

Jag är fortfarande helt förbluffad över att vi än så länge får använda chatGPT helt gratis.

Nåja, kanske man får ett skumt sms eller två för att man lämnat ut sitt telefonnummer vid registrering? Men den dagen, den sorgen!

För att GPT3 var den enkla, billiga varianten för att driva upp intresset.
Nu när man släpper GPT4 och framåt så kommer det kosta mer och mer ju mer beroende tjänster blir av modellen

Enkelt gissat - Det är heroinmodellen. Du får alltid första gratis...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av WebbkodsLärlingen:

Jag är fortfarande helt förbluffad över att vi än så länge får använda chatGPT helt gratis.

Nåja, kanske man får ett skumt sms eller två för att man lämnat ut sitt telefonnummer vid registrering? Men den dagen, den sorgen!

Finns en begräsning på hur många frågor man får ställa per timme nu.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem

Läste lite för snabbt och blev lätt konfunderad

Citat:

Det sistnämnda berodde bland annat på vilken årstid och vilket väder som var aktuellt.
...
Scott Guthrie, chef med ansvar över AI- och molntjänster på Microsoft

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Nu vet man varför Nvidia sitter så lugnt på sina överfyllda lager med grafikkort. De kan alltid sälja dem mängder till något företag som håller på med AI. Och gamers... Ja... Gamers får köpa till det priset Nvidia fantaserar fram annars får de sitta med igpu och titta på sina slideshow.

Permalänk
Medlem

Festligt när AI kluster närmast motsvarar hur gammal rördatorer var uppbyggda.
Den här utveckligen kommer gå rasande snabbt, både lite ledsamt och befriande, att tänka på, att jag kommer vara död när AI lämnar "livmodern"

Permalänk
Medlem

undra vad den hade sagt om man ger den paradoxer som uppkommer inom fysiken när man tar det till det extrema och vad den hade gett för svar

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Skrivet av medbor:

Så jävla intressant med 4an! Hur fan kodar man så att boten kan förklara och beskriva vad som händer i en bild?

Programmerarna håller på att programmera bort sina jobb.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Mest ser jag fram emot dessa i tekniska kundtjänster. Inte sällan man blir eskalerad till en planta som vägrar förstå att man kan produkten bättre än hen.

Permalänk
Medlem

Intressant, bra artikel!

Jag har haft mycket kul med chat.openai.com, och nu senaste dagarna kunnat leka med nya Bing AI. Det är faktiskt mycket smidigt och fungerar redan ganska bra, oftast mycket lättare/snabbare att ställa en bra fråga till Bing än att "Googla" efter samma sak. Bara en sån sak som att länka en artikel och be den sammanfatta det viktigaste. Den listar ofta ut vad som (jag tycker) faktiskt är viktigast, så man slipper läsa långa artiklar.

Men jag hoppas verkligen att vi inte börjar säga "vänta en sekund, jag ska bara binga det lite snabbt" på samma sätt som vi använder "googla". Det låter så konstigt hehe.

"Thank you for joining the waitlist to build with GPT-4!" ställde mig precis i väntelistan!

Och vänta bara på tills Greta Thunberg får veta hur mycket el vår kära GPT-3.5/4 drar... Shame on us all!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av WebbkodsLärlingen:

Jag är fortfarande helt förbluffad över att vi än så länge får använda chatGPT helt gratis.

Nåja, kanske man får ett skumt sms eller två för att man lämnat ut sitt telefonnummer vid registrering? Men den dagen, den sorgen!

Varför får man känslan av att det egentligen inte är gratis? Nu är det väll inte new world order knas men dom använder väll användarna till att lära upp AI:n?

Permalänk
Medlem

Jag vet inte riktigt om jag är så imponerad av Chat GPT

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonaz_81a:

Jag vet inte riktigt om jag är så imponerad av Chat GPT<Uppladdad bildlänk>

Det låter väl korrekt?

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moton:

Varför får man känslan av att det egentligen inte är gratis? Nu är det väll inte new world order knas men dom använder väll användarna till att lära upp AI:n?

Historiskt så har det väl varit så att om något är gratis, så är det du som är produkten som säljs. Dvs din data.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Det låter väl korrekt?

Nja... Jag håller mig nog till att gräva en fångstgrop...

Permalänk
Skrivet av Näbbdjuret:

Historiskt så har det väl varit så att om något är gratis, så är det du som är produkten som säljs. Dvs din data.

Hehe. Precis så. 😅

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.