Andra skärman dimmar sig i Modern Warfare

Permalänk
Medlem

Andra skärman dimmar sig i Modern Warfare

Hejsan,

Ingen aning om detta är rätt forum att fråga på men det är så att när jag spelar Modern Warfare/Warzone 2 så blir min andra skärm väldigt mörk i ljusstyrkan och så fort jag tabbar ur så blir det som vanligt. Detta hände inte i MW19 och det händer inte i andra spel för den delen heller.

Som ni ser på bilden så är den andra skärmen nästan helt mörk när jag är ingame. Ideer på att fixa det?

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av joppe:

Hejsan,

Ingen aning om detta är rätt forum att fråga på men det är så att när jag spelar Modern Warfare/Warzone 2 så blir min andra skärm väldigt mörk i ljusstyrkan och så fort jag tabbar ur så blir det som vanligt. Detta hände inte i MW19 och det händer inte i andra spel för den delen heller.

https://i.imgur.com/k5SGl4z.jpg

Som ni ser på bilden så är den andra skärmen nästan helt mörk när jag är ingame. Ideer på att fixa det?

Är inte HDR i windows som spökar på något vis?

Eller spelet kanske har en inställning motsvarande "Focus mode" som i valorant?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Är inte HDR i windows som spökar på något vis?

Som bara spökar för CoD? Tycker det är konstigt att det bara är för nya CoD och inget annat spel!

Skrivet av Nozomi:

Eller spelet kanske har en inställning motsvarande "Focus mode" som i valorant?

Har letat och letat men hittar absolut ingenting i spelinställningarna!

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem

Tråd kan låsas problem löst.

Det är tydligen en "Focused Mode"-inställning som bara finns om man startar upp singleplayer och går in i inställningar!

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem
Skrivet av joppe:

Tråd kan låsas problem löst.

Det är tydligen en "Focused Mode"-inställning som bara finns om man startar upp singleplayer och går in i inställningar!

I själva spelet alltså?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

I själva spelet alltså?

Ja men nevermind, verkar bara funka för singleplayer och inte multiplayer

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR