Permalänk
Medlem

NZXT H400i samt 7900XT

Glad i hågen, idiot som jag var byggde jag min förra dator i en H400i.
Får precis plats med mitt 5700XT, nu när jag är sugen på att uppgradera inser jag hur j*kla stora de nya korten är.
Nästan 10cm längre än mitt gamla.
Är det bara att bita i det sura äpplet och även betala för att nytt chassi, eller finns det några smarta genvägar?

Permalänk
Medlem

alltså alla 7900xtx varianter ska få platts. Den support upp till 411mm enligt inet och då får du platts med alla grafikort som finns. Och specielt med en av dom mindre som den billigaste asrock varianten. Men temperaturen kanske blir ett annat problem helt. Får nog dra en redig undervolt för att få det bra

Visa signatur

Tiktok/youtuber under namnet Daytone. Fixar också informationen på komponentkoll.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daytone:

alltså alla 7900xtx varianter ska få platts. Den support upp till 411mm enligt inet och då får du platts med alla grafikort som finns. Och specielt med en av dom mindre som den billigaste asrock varianten. Men temperaturen kanske blir ett annat problem helt. Får nog dra en redig undervolt för att få det bra

Sitter en liten kylare i fronten, vätskekylning till CPU.
Kanske får hitta att nytt ställe för den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eat:

Sitter en liten kylare i fronten, vätskekylning till CPU.
Kanske får hitta att nytt ställe för den.

men du borde nog ändå klara dej. den klarar 411mm och det minus typ 65 vilket är tjockleken på en arctic aio blir mer än 330mm villket det grafikortet jag rekomenderar är. Dock funkar det ju inte om du kör push pull på den. Sen så kanske jag inte helt fattar något heller då jag alldrig har använt chassitet. Sen så kan du inte om du kör 240mm eller över bytta platts. Och ett nytt chassi är ju inte så häpnansväckande dyrt. Du kan få en jag rekommenderar montech air x för 750kr, en riktigt snygg montech air 2 för 900kr och en nzxt h7 flow för 1100kr villket är en bra deal.

Visa signatur

Tiktok/youtuber under namnet Daytone. Fixar också informationen på komponentkoll.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daytone:

men du borde nog ändå klara dej. den klarar 411mm och det minus typ 65 vilket är tjockleken på en arctic aio blir mer än 330mm villket det grafikortet jag rekomenderar är. Dock funkar det ju inte om du kör push pull på den. Sen så kanske jag inte helt fattar något heller då jag alldrig har använt chassitet. Sen så kan du inte om du kör 240mm eller över bytta platts. Och ett nytt chassi är ju inte så häpnansväckande dyrt. Du kan få en jag rekommenderar montech air x för 750kr, en riktigt snygg montech air 2 för 900kr och en nzxt h7 flow för 1100kr villket är en bra deal.

Jo jag har den i push-pull, men kanske kan ta bort ett fläktpar.
Oavsett så, kanske jag får se om mitt 5700 XT klarar Starfield först innan man lägger 11000 på ett nytt kort.
Meeeen, om jag köper ett nytt kort så ingår ju Starfield.
Snacka om moment 22.