Permalänk

Datorn får ingen bild =/

skulle byta processor på en polares dator och efter att vi satt ihop allting så blir det ingen bild på skärmen =/ När man startar datorn kommer det bara upp no signal input... vet ni vad som e fel?

Permalänk
Medlem

Har hänt mig förr... Troligen CPU eller moderkort som är brännt...

Permalänk

amd-king's förklaring låter trolig, men om ni vet att det fungerade innan (båda systemen) så betyder det troligen att ni kopplat något fel eller att något har gått sönder.

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk

ja kopplar inte fel... har testat me tre cpuer så ja tror moderkortet har dött =/

Permalänk
Medlem

för att du inte kan koppla fel eller

Permalänk

ja hm ja har testat grafikkortet framminnena och cpuna i andra datorer så ja vet att alltihop utom moderkortet funkar...

Permalänk
Medlem

För att du inte kopplade fel.

Visa signatur

"Yttrandefriheten bör begränsas för dem som dolt eller öppet förespråkar narkotika." - Widar Andersson (s), Källa: Hassela agitation -96
"Övertygelser är ett större hot mot sanningen än lögnen." - Friedrich Nitzche

Permalänk
Medlem

hehehe.. mobba han inte, hjälp han istället

Permalänk
Medlem

hör du ett beep från PC-speaker?

Visa signatur

Linux is like living in a teepee. No Windows, no Gates, Apache in house.

Permalänk
Permalänk
Medlem

kan vara minnena oxå, eller grafikkortet/skärmen, hör ni om datorn piper när den startar upp? isåfall fungerar minnen, moderkort och cpu..om inte..så är de nog fel på moderkort elle cpu, gör såhär:

testa cpu i en annan dator, sen minnena i en annan dator (en i taget) fungerar båda så vet du att moderkortet e sönder..tyvär =(

hoppas inte att din kompis blir sur, samt att ni har garantin kvar på grejerna

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

danne2k: det kan vara bra att läsa tråden innan man postar i den

Permalänk
Medlem

jag har exakt samma problem, när ja skulle byta kylare på min prolle, nu får ja ingen ingen bild!
men ja såg på graffe kortet att det hade lossnat en liten grej på det, men vet ej om det kan vara det dock, väntar på svar från min lokala datorhandlare...
hoppas inte att mobo't e paj bara

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

men sry då Frink, ingen tvingar dej å läsa mina inlägg? just det..

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

fel

´är nog processorn som lagt av om du inte hör nå pip.

Visa signatur

"Microsoft isnt't evil, they just make really crappy operating systems" - Linus Torvalds » http://resurser.istheshit.net