Permalänk
Medlem

HL2,stor skillnad?

Jag har hör att tror säger att HL2 bara är skit och att det suger så hårt, men sjäv tror jag att det kommer att bli en värdig upp följare vad tror ni?

Visa signatur

HaX_BoX
XP2100+AMD-GeForce3Ti500-120gb[hdd]-512MBddrram-SB 5.1ive!

Permalänk
Medlem

har du hör att tror säger att ? eeh? va

Visa signatur

flest prylar när man dör vinner!

Permalänk
Medlem

Tror att det kommer bli jäkligt roligt och nytt, folk klagar och har börjat tycka illa om det eftersom det skulle vara ute september förra året, som jag uppfattar det.

Permalänk
Avstängd

men orka starta en ny tråd om det, finns 45 - 50 trådar om hl 2 redan använd dom, de kommer va bra, dom som säger annat är bara små fjortisar me konspirationsteorier eller dålig spelsmak.

Permalänk
Medlem

En enkel fråga:

Varför spekulerar ni så mycket och "tror" helatiden? Är det inte bättre att lägga de taskiga kommentarerna och bråket åt sidan tills spelet verkligen finns att köpa?

Permalänk
Medlem

Räkna med 2-3 nyskapta trådar varje dag sen när spelet är släppt.

Visa signatur

Det är bättre att köra huvudet i väggen, än att inte använda det alls!
"Tja jag undrar vad som kom först Half-Life eller Counter-Strike betan? vill gärna ha säkra källor"- Darker.

Permalänk
Medlem

och 100ggr fler cs-source trådar varje dag...

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem

HL2 kommer att bli årets spel utan tvekan, på tal om HL3

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stenfors
HL2 kommer att bli årets spel utan tvekan, på tal om HL3

Om det håller måttet... men alla cs spelare kommer att dyrka det även om det suger

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Det räckte bara att kolla på HL2 filmerna så kännde jag suget efter spelet efteråt. Ja blev mer glad när ja fick reda på att dom har börjat lite med 3:an :=) Kändes skönt i hjärtat...

Permalänk
Medlem

Inget nytt i det.. Medans dom skröt om sin Havok o grafik så kom Max Payne 2 som hade det redan och Painkiller o nu snart doom3.. Deras "grafik" är redan gammal.

Men ska bli extremt kul att spela med det där Vapnet som kastar saker

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Deras "grafik" är redan gammal.

nej, skillnaden mellan deras grafikmotor och andras är att den där ser mer "verklig" ut än t.ex doom 3 där allt ser ut som lera o plast.

Permalänk
Medlem

Verklig o Verklig tycker inte dom klarar av att göra det så verkligt. Sant med Doom3.. Men en sak som är fin med HL2 motorn är att den klarar stora landskap.

Men alla nyheter dom visade i sin flrsta video är gammalt nu

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Verklig o Verklig tycker inte dom klarar av att göra det så verkligt. Sant med Doom3.. Men en sak som är fin med HL2 motorn är att den klarar stora landskap.

Men alla nyheter dom visade i sin flrsta video är gammalt nu

utöver havoc motorn är de väl ingen som gjort de dom gjort än? inte precis "gammalt" visst vi vet om de o det gått ett tag men de är ju inte föråldrat precis, de ser mer verkligt ut än många många andra spel, just texturerna, inte som i doom 3 filmerna där allt e så kryddat me lergubbarna o BIFFforskarna som tror dom är arnold, där dom kryddar som f*n me grafiken, varenda liten pinal i filmerna blänker ju mer eller mindre.

Permalänk

Det blir väl årets spel efter Farcry kan jag tro.... Och dom har ju som sagt börjat med HL3 redan

Visa signatur

Msi 875P Neo Lsr || Pentium 4 2600@2853 HT || Kingston ValueRAM 4*256 Mb 400 Mhz Dual || Radeon 9600 pro 400/600 ( 526/802 ) Zalman ZM80D-HP||
3D mark 01: 14327 || 3D mark 03: 4563 || 3D mark 05: 1608 ||

Permalänk
Medlem

Half Life 2 kommer bli hur jävla kul som helst.

Visa signatur

P4 3.0 HT | 200 GB | 1Gb DDR 400MHz | Radeon 9800 Pro
RIP Heather O'Rourke 1975-1988

Permalänk
Medlem

well, det blev utsett till #1 of E3 av gamespy, då vore det väl ganska förjävligt om spelet "sög" när det kommer ut?

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Jag vet att det inte kommer bli så tråkigt som vissa tror att det blir. Dom lyckades bra med ettan (vilket blev världens bästa spel) så 2:an blir ett bra & fint spel... Det är bara så...

Permalänk
Medlem

Sitt inte här och snacka skit om spel ni inte testat ni får vänta tills HL2 och DOOM3 kommer ut innan ni börjar uttrycka er.

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Führer
utöver havoc motorn är de väl ingen som gjort de dom gjort än? inte precis "gammalt" visst vi vet om de o det gått ett tag men de är ju inte föråldrat precis, de ser mer verkligt ut än många många andra spel, just texturerna, inte som i doom 3 filmerna där allt e så kryddat me lergubbarna o BIFFforskarna som tror dom är arnold, där dom kryddar som f*n me grafiken, varenda liten pinal i filmerna blänker ju mer eller mindre.

Vad jag vet så använder inte HL2 Havoc motorn, utan deras egna inbakad i Source.

Permalänk
Medlem

Source är deras grafikmotor, medans Havoc 2 är deras fysikmotor.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Archimonde
Det blir väl årets spel efter Farcry kan jag tro....

Ha, ha.

Att FarCry skulle vara bättre än HL2?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Führer
utöver havoc motorn är de väl ingen som gjort de dom gjort än? inte precis "gammalt" visst vi vet om de o det gått ett tag men de är ju inte föråldrat precis, de ser mer verkligt ut än många många andra spel, just texturerna, inte som i doom 3 filmerna där allt e så kryddat me lergubbarna o BIFFforskarna som tror dom är arnold, där dom kryddar som f*n me grafiken, varenda liten pinal i filmerna blänker ju mer eller mindre.

Havoc är ingen grafikmotor.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Om ni nu är så sugna på hl2 varför inte lira codename gordon? det spelet äger

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TucK
Om ni nu är så sugna på hl2 varför inte lira codename gordon? det spelet äger

för de typ var riktigt kasst gjort, värdelöst, slöseri på tid, bättre att spela hl 1 igen fastän man spelat de 20 ggr.

Permalänk
Hedersmedlem

Ta det i befintliga trådar. Finns en uppsjö av HL2-trådar i forumet.

*Låst*

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.