Permalänk
Medlem

Intellimouse 4.0 problem :/

Min intellimouse 4.0 har problem med vänstra musknappen. Ibland måste man trycka ganska hårt för att det ska hända något. Någon som vet om man kan skruva upp musen och pilla med något så att det kanske blir bättre?

Visa signatur

stfu you must

Permalänk

släng den det är endå skit

Visa signatur

Varför?

Permalänk
Medlem

Jag har hört att flera har liknande problem, men jag har inga problem med min egen. Är det själva plasten som är boven? Går den i botten i framkanten innan klickningen registreras?

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem

Nej det är nog nog inte plasten :/ folk säger att det kan vara smuts men det är flera som har liknande problem. Skulle vara skönt att få höra någon som har löst problemet eftersom musen är ganska skön förutom den där knappen som krånglar.

Visa signatur

stfu you must

Permalänk

hade samma problem, skickade tillbaka och fick en ny på garantin...pcaction.se

köpte den precis när de kom ut...nog ett vanligt fel

Visa signatur

Abit NF7-S | xp1700+@2212MHz | 512MB DDR333+DDR266@369MHz i DualDDR | Ati Radeon 9800SE AIW |
4G iPod 20GB | Nec e616 & Motorola A925 & Motorola E1000 | Nintendo DS

Permalänk
Medlem

Ok jag fick det att funka. Jag skruvade upp musen och tog bort lite skit som satt på ena grejen där till vänster musknapp. Den verkar funka utmärkt nu men jag ska försöka pilla lite så att det inte händer i framtiden.

Visa signatur

stfu you must

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dirty_banana
släng den det är endå skit

Bra svar på hans fråga

Permalänk
Medlem

hade ett skumt fel med att min IE 3.0 var trög i vänsterknappen som det skrevs i tråden utan att jag haft det förut och har inte haft det sen dess :S

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Hur fick du upp skalet? jag har samma problem men jag ser inga skruvar? :S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TucK
Hur fick du upp skalet? jag har samma problem men jag ser inga skruvar? :S

jadu, pillra loss fötterna där bak kan du iaf börja med ^^

Permalänk

pilla bort skatezen ja, har problem som bara fan med det där. men för mig är det värst på höger knappen. räcker det med att man baa pillar bort litegranna? borde man inte få en ny på garantin? iför sig köpte jag min på siba för ett år sen.

Permalänk
Medlem

Jag hade sönder min Intellimouse vänstra musknapp engång, så
jag skruvade upp den lödde bort "knappen" från kretskortet eftersom den var defekt. Lödde dit en gammal "knapp" från en Wheel mouse tror jag. :S
Nu funkar det skit bra. ^^
Förutom att alla Mousepads är borta från den, eftersom jag inte hittade skruvhålet. :S