Bortmontering av fläkt i Nätagg

Permalänk

Bortmontering av fläkt i Nätagg

I ett litet helgprojekt jag leker med för tillfället ingår det att fläkten till nätaggregatet skall monteras bort. Sagt och gjort så har jag monterat bort fläkten.

För att montera bort fläkten måste man lossa en kabel som sitter med 2 pins direkt på nätaggskretskortet. Min fråga är därför om jag kan lämna denna kontakten öppen eller om jag måste kortsluta den på något sätt.

Tack på förhand // Kåmputer

Visa signatur

Skoskav?

Permalänk
Medlem

Min är inte kortsluten
Satte min fläkt kabel igenom en fanmate som sedan går till moderkortet.
Och det är inget ivägen eller som är kortslutet där fläkt kontakten skulle ha suttit egentligen.
Men vetta tusan ifall om ditt nätagg startar, men det gjorde mitt ^^

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk

Men du har ju fortfarande någonting som har kontakt med nätaggets kretskort om jag har förstått dig rätt. I min konstruktion är fläkten helt bortmonterad och kontakten inne i nätagget är blottad.

Eller har du bytt kontaktplats för fläkten till moderkortet också.

Visa signatur

Skoskav?

Permalänk
Medlem

Jo fläkten går ju till moderkortet istället.
Så i nätagget är det helt tomt.
Vad gör man inte för att få tyst på åbäket.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk

okej, så då ska det fungera iallafall. Tack så mycket

Visa signatur

Skoskav?

Permalänk
Medlem

Inga problem, men tänk på att om tillverkaren har satt dit en fläkt så är det nog mening att det ska finnas en fläkt där för kylning.
Eller snarare nog att det ska inte bli varmt.
Så kom inte o säg att nätagget e paj om en timme, och sedan att dator delarna e kvaddade

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk

Nejdå, riskerna med att ta bort den har jag räknat med. Det är bara en gammal P3a med standard nätagg som inte ligger mig varmt runt hjärtat.

Visa signatur

Skoskav?