HMD, Head mounted display ("VR briller")

Permalänk
Medlem

HMD, Head mounted display ("VR briller")

Är det någon här som använder/ har provat HMD? Jag har sj. bokat en Icuiti vr920
se här: http://www.icuiti.net/vr920.html

Visserligen imponerar upplösningen (640x480) troligtvis inte på någon. Men det är svårt att få tag på HMD med högre upplösning för rimlig peng. VR920n klarar iaf stereoskopisk 3D och så ingår headtracker vilket kan var mkt kul i FPS o simulatorspel.

Visa signatur

Linux is like living in a teepee. No Windows, no Gates, Apache in house.

Permalänk
Medlem

Coolt, släng upp en liten recension när du får dem!

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!

Permalänk
Medlem

Det ska jag göra! Jag har iaf provat en hmd med nästan samma spec. för några månader sen, Cyberman GVD510-3D heter den. Jag minns att det första som slog mig var att synfältet var ganska smalt, dock tycker jag att upplösningen räckte bra för att kolla på film samt att bilden var skarp och ljusstark. Jag hade dock ingen möjlighet att prova den stereoskopiska funktionen.

Visa signatur

Linux is like living in a teepee. No Windows, no Gates, Apache in house.

Permalänk
Medlem

Väntar gladeligen på en recension av dig. Hade varit skoj att se om det är något att ha.

Visa signatur

Jag har kvar min gamla avatar som en påminnelse om att även jag har varit ung och dum. Idag är jag, tack och lov, bara dum.