Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Det är en vanesak. Men det finns ju massor av olika gelér/lödder från exempelvis Nivea och Gilette, en del är mildare än andra. Bara testa sig fram.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Billy Bob
Absolut inte. Kanske ska göra om den till "stora rakningstråden" Men jag kör med whatever farsan har, orka köpa eget. Just nu är det nån gillette nitro-grej han kör med. Och det funkar fint.

Och jag måste säga att fusion är bra mycket skönare än mach3 turbon. Den är lenare, mjukare liksom, mycket lättare att raka med tycker jag. Förut gjorde det nästan lite ont när jag rakade under näsan, men nu känns det inget alls. Kan iofs ha med bladen att göra.. aldrig bytt sen jag fick den Ett år sen ungefär haha.

Att det sved var inte menat negativt. Det var bara en observation!
Står grejer som att det "läker" små sår och så, vilket säkert inte är helt falskt.
Det känns ju väldigt fräscht efter en rakning, även om jag fundrat på att sluta raka mig på ett tag nu. Se vad som händer!

Det med att det gör ont att raka mustaschen har man ju varit med om, men det har ju att göra med att bladen är just slitna. Byt, så känns det wünderbart igen.
(Jag säger just mustaschen då det typ främst är den som växer i mitt nylle.)

Visa signatur

There is no future in timetravel.
site: undef.io - foto: bildad.se, flickr
Det enda vettiga är att sitta i en låda och dricka öl ur en hatt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll2
Fick också en mach3 (har jag för mig det var) när jag fyllde 18 för 12 år sedan. Kul att dom tuggar på med samma kampanj fortfarande

Det här får du förklara! Mach 3 fanns inte för 12 år sen...;)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
fan va äckligt - bakteriehärd ftw

Äh det var inte så farligt. Inte direkt att man rakar sig varje dag

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem

Är det här engångshyvlar ni myndiga grabbar får, eller är det flergångers?

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Soft, vill också ha en

Annars tycker jag trimmer > rakblad

Permalänk
Medlem

Fick en sån där fusion förra veckan, och fick en mach 3 förra året.
Båda förpackningarna har varit vattenskadade, plus blåslagna, men innehållet har fungerat bra

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

Skägg skall icke rakas det skall sparas. Skägg är en dygd

Permalänk

Re: Paket från gillette

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Billy Bob
blablabla....Fatta cash man tjänar in

Gilette tjänar in dessa cash på rakbladen. Väldigt bra marknadsföring för övrigt, jag klagar inte på att jag fick en rakhyvel iallafall

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk

Re: Re: Paket från gillette

Citat:

Ursprungligen inskrivet av minibite3
Gilette tjänar in dessa cash på rakbladen. Väldigt bra marknadsföring för övrigt, jag klagar inte på att jag fick en rakhyvel iallafall

Jo det är ju sant, dom är typ dyrare än själva hyveln. Men sånt bekommer ju inte mig som sagt

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jebus
Det här får du förklara! Mach 3 fanns inte för 12 år sen...;)

Står mach3 på den och jag är 30, så jo den fanns för 12 år sedan
Använder den inte längre dock utan kör med billiga "engångs" hyvlar.

Permalänk

Fick också en på posten för någon dag sedan.

Det är första gången jag skurit mig med en rakhyvel.

Visa signatur

There is a Swedish conspiracy.
http://forum.theswedishconspiracy.com

Permalänk
Medlem

Re: Paket från gillette

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Billy Bob
Damp ner ett litet paket till mig som det stod gillette på. Blev lite glad när jag öppnade skiten, däri låg en sån här ny gillette fusion, tillsammans med en rabattkupong på gillette-produkter och nån after shave-salva man fick prova på. Nån mer som fått det? Haha alltså jag älskar gillette, fick en mac 3 turbo året jag fyllde 18 också. Fatta cash man tjänar in

http://www.geting.se/image.php/44624-Bild038.jpg

Fick också detta häromdagen.. men jag har minsann inte fyllt 18 nyligen?! oO

Permalänk
Medlem

Jag fyllde 18 i onsdags men inte har jag fått någon rakhyvel :(, använder mach 3 turbo nu.

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
Står mach3 på den och jag är 30, så jo den fanns för 12 år sedan

Nej!
http://en.wikipedia.org/wiki/Gillette_Mach3

Permalänk
Medlem

Jag fick en Mach3 när jag fyllde femton och en Mach3 Turbo när jag fyllde 18 men har inte fått nån Fusion. Använder samma hyvel som jag fick när jag fyllde 18. Men inte samma rakblad förstås.

Permalänk

hehe min mach 3 turbo jag fick när jag fyllde 18 är inte äns använd än... (4år sen ja fick den) jag är allergisk mot raklödder får stora röda utslag och kliar satan...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig fått någon Gilette. Är jag för kvinnlig tro?

Permalänk

Det damp ner en Mach3 när jag fyllde arton och en fusion höromdagen. Jag är inte den som tackar nej till gratisgrejer. Gratis är alltid prisvärt

Visa signatur

Skoskav?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kåmputer
Det damp ner en Mach3 när jag fyllde arton och en fusion höromdagen. Jag är inte den som tackar nej till gratisgrejer. Gratis är alltid prisvärt

Samma här

Permalänk

fick en idag.. men fyllde 18 för snart 6 månader sedan så

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Fick ingenting när jag fyllde 18 år, va fan... :/
Fyllde 18 i januari i år, kanske kommer lite senare...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Inaktiv

Har inte fått ngt än Är 17 då.

Permalänk
Medlem

Jag har också fått en idag.
Synd bara att jag köpte en likadan förra veckan då!

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...

Permalänk
Medlem

Fick en idag jag med

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk

Efter, ja, ett halvår efter 18-års dagen fick man detta... Tog det först som en pik mot min hygien då rakning hamnar hyfsat långt ner på prioriteringslistan

Permalänk
Inaktiv

Jag fick en mach3 när jag fyllde 18. Dock gav jag bort den till brorsan, eftersom jag inte använde rakhyvel då.

Permalänk

Gillette hit och gillette dit. Allt med färre än 8 blad är för töntar!

Personligen kör jag denna runt hakan
http://www.worth1000.com/entries/176500/176608BHjg_w.jpg

Samt denna lilla favorit då det är mer öppen terräng med fri framfart!
http://www.worth1000.com/entries/248000/248342xDfc_w.jpg

Fick också den där oranga hyveln, prövade den några gånger men jag tycker den är skit. Bara jag som anser att fler blad = sämre?

Permalänk
Medlem

Hahaha min brorsa fick hem en igår, så jag öppnade och kastade kartongen och sa att den var till mig
Så går det när bröderna ska förstöra ens rakapparater

Tycker den var riktigt bra, ska köpa ett par blad till och lite balsam.
Föredrar dock trimmer men vill man vara babylen så är Fusion the shit ^^

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte varför man skall raka sig alls... men men.

När jag rakade mig så körde jag med någon engångshyvel. Gillette-prylarna med utbytbara blad är bara löjligt dyra och deras engångshyvlar kan man använda ganska länge ändå. I övrigt är lödder bara för mesar. På med lite vatten bara, det räcker!

Visa signatur

MacBook Air

Permalänk
Medlem

Capeman, vet inte hur din hud ser ut efter du har rakat dig så som du säger

Men jag tycker man ska byta ut sina blad regelbundet. För det är en hygienvara och det är bli grymt mycket bakterier på bladen.
Själv kör jag med Loreal eller va det nu heter. Fick det av morsan i julklapp och kör nu hårt på dom produkterna för rakning.

Kostar lite, men hellre det än se ut som själveste fan i huvudet