Permalänk

Vattenpipa bra eller dåligt?

ja, vad tycker du ? är det bättre än cigaretter eller är det farligare?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: Vattenpipa bra eller dåligt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av VictoriNox
ja, vad tycker du ? är det bättre än cigaretter eller är det farligare?

Det är väl ungefär samma, om inte lite värre med vattenpipa. Dock är det ju en sak man röker inte allt för ofta, inte i samma utsträckning som vanliga cigaretter iaf. Tänker man så borde det vara mindre farligt med vattenpipa. Dessutom smaker det mycket bättre.

Permalänk
Medlem

Vattenpipa är väldigt mycker ofarligare, om det är en "riktig" för den är proppad med en miljon fitler och annat mög.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Vattenpipa är väldigt mycker ofarligare, om det är en "riktig" för den är proppad med en miljon fitler och annat mög.

"Många tror att röken blir mindre farlig tack vare att den passerar genom vatten. Existerande studier av mängden koloxid i blodomloppet hos rökare av vattenpipor visar att de har högre koncentration av den giftiga gasen än t o m cigarettrökare."

Permalänk
Medlem

Det är nog som många sagt lika farligt. Men det är såå mycket trevligare att röka vattenpipa.

Permalänk

Jag tycker att all rökning är dåligt/vidrigt.

Permalänk
Medlem

Att röka vattenpipa är lika farligt som annan tobaksrökning.

Visserligen så känns röken inte lika irriterande eftersom den är nerkyld och vattenfiltreringen fångar upp en del av de stora partiklarna i röken. Men röken är fortfarande lika giftig och sabbar dina lungor och kropp.

Lite synd kan jag tycka personligen. Är själv en anti-rökare som provat på vattenpipa och tyckte det var riktigt mysigt.

Permalänk
Medlem

Nu behöver man ju inte röka tobak i vattenpipan. Tobak är ajabaja i all form.

Visa signatur

qw q b

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Att röka vattenpipa är lika farligt som annan tobaksrökning.

Visserligen så känns röken inte lika irriterande eftersom den är nerkyld och vattenfiltreringen fångar upp en del av de stora partiklarna i röken. Men röken är fortfarande lika giftig och sabbar dina lungor och kropp.

Lite synd kan jag tycka personligen. Är själv en anti-rökare som provat på vattenpipa och tyckte det var riktigt mysigt.

samma för mig och jag har fastnad för dte

måste fråga:var i dalby bor du ocg hur gammal är du sj kommer man från Torna Hällestad

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FLAGEL
Nu behöver man ju inte röka tobak i vattenpipan. Tobak är ajabaja i all form.

Nej du kan ju slänga på lite marijuana om du vill istället:)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Ofta använder man tobak med mycket mindre tjära än den tobak som är i cigg, därmed är det inte lika farligt så sett att röka vattenpipa, om man använder sådan traditionell tobak (som säljs i alla orientala affärer i princip).

Permalänk
Medlem

Man tar ju inte halsbloss när man röker vattenpipa heller.

Visa signatur

Damn! Those alien bastards are gonna pay for ruining my ride.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nagini
Man tar ju inte halsbloss när man röker vattenpipa heller.

Menar du att jag gör fel?

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Testpilot

Vattenpipa är mycket trevligare, man kan sitta flera pers och röka ett bra tag då den håller väldigt länge.

Ska man inte ta halsbloss? brukar vi alltid göra =/

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nagini
Man tar ju inte halsbloss när man röker vattenpipa heller.

Haha... då gör ju du helt fel.
Det är ju det som är grejen med att röka överhuvudtaget, vad det än är man röker. Sen är det hela grejen med att kyla ner röken också, att man enklare kan dra ett par 100 halsbloss utan att kraxa som en kråka sen.

Skulle en arab se dig röka vattenpipa utan att dra halsbloss skulle han skratta gott.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nagini
Man tar ju inte halsbloss när man röker vattenpipa heller.

Då får du gärna berätta meningen med att ta munbloss

Permalänk

antar att det är av samma anledning som man inte ska ta halsbloss me en cigarr... det finns ingen bra förklaring troligen myt.
jag brukar dra halsbloss me cigarr men alla idiotförklarar mig när ja säger att jag gör det.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n1mda
Haha... då gör ju du helt fel.
Det är ju det som är grejen med att röka överhuvudtaget, vad det än är man röker. Sen är det hela grejen med att kyla ner röken också, att man enklare kan dra ett par 100 halsbloss utan att kraxa som en kråka sen.

Skulle en arab se dig röka vattenpipa utan att dra halsbloss skulle han skratta gott.

Nu vet jag inte hur det är med just vattenpipa, men cigarill är väl allmänt känt att man ska dra munbloss med?

Permalänk
Medlem

Jag tar halsbloss för att få en nikotinkick.

edit: Och för att det ser så coolt ut när man blåser ut tjock vit rök.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n1mda
Haha... då gör ju du helt fel.
Det är ju det som är grejen med att röka överhuvudtaget, vad det än är man röker.

Jag ger dig 200:- om du klarar av att röka en churchill-cigarr och drar halsbloss varje gång.

All rökning och tobak är skadligt för hälsan, och vattenpipa är som redan sagts farligare.

Permalänk

man suger väl så att röken går ner i halsen :P?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

rök vattenpipa med cannabis, bra mycket hälsosammare.

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Medlem

Givetvis skall man dra halsbloss med vattenpipa, mängden nikotin i röken är försvinnande liten så jag tror inte att man ens kan känna av något. Kan dock ha fel, även om jag inte kännt av nått.
Att man inte skall halsblossa med cigarrer beror ju dels på att man förstör smaken samt att röken tas upp i munslemmhinnorna då den är basisk (har jag för mig).

Visa signatur

"Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck." /Ernst Kirchsteiger

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MystiX
"Många tror att röken blir mindre farlig tack vare att den passerar genom vatten. Existerande studier av mängden koloxid i blodomloppet hos rökare av vattenpipor visar att de har högre koncentration av den giftiga gasen än t o m cigarettrökare."

Det är dock bättre att andas in sval rök än het, så ur den aspekten är vattenpipa bättre. Att andas brännheta ångor och rök direkt från det brinnande materialet är faktiskt ännu mindre hälsosamt än om man andas samma rök och samma ångor fast med lägre temperatur. Bäst är ju dock om man skaffar en vaporizer (stavning?) och slipper sätta eld på sakerna alls. Vore coolt med en vaporizer ihopbyggd med en vattenpipa

Ingen rökning är ju dock hälsosam imo.
Beroende på vad man röker kan det vara olika roligt, men aldrig hälsosamt. Och sen är det ju roligare att röka det i vattenpipa

Edit**
Ups, stort läs-fel från min sida, tog bort lite och skrev om lite annat

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

belga, menar du koloxid?

Enligt en undersökning WHO gjort motsvar en session vattenpiperökning ungefär 100 cigaretter.

http://www.who.int/tobacco/global_interaction/tobreg/Waterpip...

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikHK
Nu vet jag inte hur det är med just vattenpipa, men cigarill är väl allmänt känt att man ska dra munbloss med?

Cigarill och vattenpipa är ju två helt skilda saker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n1mda
Haha... då gör ju du helt fel.
Det är ju det som är grejen med att röka överhuvudtaget, vad det än är man röker. Sen är det hela grejen med att kyla ner röken också, att man enklare kan dra ett par 100 halsbloss utan att kraxa som en kråka sen.

Skulle en arab se dig röka vattenpipa utan att dra halsbloss skulle han skratta gott.

Hehe, ok. Jag har bara rökt någon enstaka gång, så jag har ingen direkt koll. Men röker man inte för smakens skull? Då räcker det ju med munbloss. Men är man rökare och vill få i sig nikotinet också är ju halsbloss givet.

Visa signatur

Damn! Those alien bastards are gonna pay for ruining my ride.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kenny McCormick
Jag tycker att all rökning är dåligt/vidrigt.

Word!

Alla dessa tonåriga opiumfacsister som sitter och röker vattenpipa och lyssnar på jamaicansk homofobmusik (reggae). Förstör sina liv... usch.

[/ironi, om någon inte förstod]

Seriöst nu. Röker inte själv alls och skulle inte kunna komma på tanken att göra det. Har dock många vänner som röker både cig och vattenpipa, och de får väl kasta bort sina liv om de vill det... bekommer mig inte nämnvärt då det trots allt är deras val. (Vattenpipe-)rökare är också människor, om än inte lika länge...

Mvh

Visa signatur

Man kan inte få allt här i världen... men det vore ju dumt att inte försöka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n1mda
Cigarill och vattenpipa är ju två helt skilda saker.

"Det är ju det som är grejen med att röka överhuvudtaget, vad det än är man röker." sa du.
Jag sa bara att det inte alls är så när man röker exempelvis cigarill, därför stämmer inte det du säger, även om det var ett litet sidospår.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carweb
Word!

Alla dessa tonåriga opiumfacsister som sitter och röker vattenpipa och lyssnar på jamaicansk homofobmusik (reggae). Förstör sina liv... usch.

[/ironi, om någon inte förstod]

Seriöst nu. Röker inte själv alls och skulle inte kunna komma på tanken att göra det. Har dock många vänner som röker både cig och vattenpipa, och de får väl kasta bort sina liv om de vill det... bekommer mig inte nämnvärt då det trots allt är deras val. (Vattenpipe-)rökare är också människor, om än inte lika länge...

Mvh

Avstår du från alkohol för att det skadar hjärna och lever? Från bilkörning då det är farligt? Från fet mat för blodkärlens skull? Allt handlar om livskvalitet, mycket i livet är farligt/dåligt men vissa saker gör man ju för att det skall vara värt att leva. Tror inte du är en så rolig människa om du lever efter ovanstående. Själv lever jag efter "Kvalitet före kvantitet", jag blir hellre 50 år och lever gott än 100 år med hjälp av GI-metoder och jävelskap.

Visa signatur

"Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck." /Ernst Kirchsteiger