Permalänk
Medlem

Iron Maiden - Juli 2008

Tja!
Iron Maiden kommer till Sverige 2008. De ska spela både på stadion i Stocholm och på Ullevi i Göteborg. Biljettsläpp 12 November, vilka ska dit? Jag är på fo' sho'!

Visa signatur

rragon

Permalänk
Medlem

Självklart! Blir till att gå upp tidigt på måndag och köa i kyian.

Visa signatur

Damn! Those alien bastards are gonna pay for ruining my ride.

Permalänk
Medlem

Hur många får man köpa per skalle ^_^

Visa signatur

(OSkar000) Morn\: jag trodde du såg ut som en liten ful skäggig nörd

Permalänk

Kommer de att köra gamla godingar eller har de släppt någon ny skiva som de ska spela låtar från?

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

De kommer bara köra sina gamla låtar. Ska dit!

Visa signatur

. Computing happiness.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fastforward
Kommer de att köra gamla godingar eller har de släppt någon ny skiva som de ska spela låtar från?

Setlisten ser ut att bli något sånt här:

Run to the Hills
Aces High
2 Minutes to Midnight
The Clairvoyant
Revelations
Wasted Years
Hallowed be thy Name
Powerslave
Can I Play With Madness
Iron Maiden
Rime Of The Ancient Mariner
The Trooper
Heaven Can Wait
Afraid To Shoot Strangers
Fear of the Dark

http://www.ironmaiden.com/index.php?categoryid=8&p2_articleid...

Riktigt lovande.

Visa signatur

Damn! Those alien bastards are gonna pay for ruining my ride.

Permalänk
Medlem

Man kan väl boka på ticnet vid midnatts snåret till måndag?

Permalänk
Medlem

www.biljettnu.se är att rekommendera. Jag förhandsbokade mina biljetter till metallica där två dagar innan biljettsläppet. Damp ner i lådan efter en vecka! Blir ju lite dyrare men biljett får man iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nexgen
www.biljettnu.se är att rekommendera. Jag förhandsbokade mina biljetter till metallica där två dagar innan biljettsläppet. Damp ner i lådan efter en vecka! Blir ju lite dyrare men biljett får man iaf

Vad man än gör så skall man ABSOLUT INTE stödja det där satans djävla skitföretaget. Vad dom där svinen gör är att förstöra för konsertbesökare genom att köpa upp massor av biljetter som sedan säljs till ockerpriser.

Exempel: Maiden på Globen 2003, biljetterna tog slut på en timme och jag var en av dom som hade oturen att inte få tag på några.
Försökte sedan under två månaders tid att få tag på biljetter via Blocket, Tradera men dårarna där tog rena fantasipriser, inte fan betalar jag 2000:- för en biljett som från början kostat runt 400:-.

Någon vecka innan konserten så började man bli rätt desperat men så fick jag reda på att biljettnu hade ett gäng biljetter kvar för endast 1000:-, tidigare så hade dom tagit runt 1500-2000:-.
Nu visste jag redan såklart vad biljettnu är för ett företag, ett sådant som profiterar på andras otur och olycka men,men, jag skulle i alla fall få tag på en biljett för 1000:- istället för 2000:- som Blocketdårarna ville ha.

I alla fall så åkte jag in till deras biljettkontor för att köpa över disk och det var väl lugnt tills att jag såg kärringdjäveln plocka fram biljetterna.
I hennes hand så höll hon en bunt som jag skulle kunna upskatta till ungefär 1000 biljetter. 1000 biljetter!!! och det var bara någon vecka kvar innan konserten så man kan ju undra hur många biljetter dom roffat åt sig totalt.
Och ja, hela den där bunten var för Maiden, biljetterna låg i ett separat kassaskrin sen såg jag också när fanskapet bläddrade igenom högen för att hitta den plats jag valt att sitta på så det var inte blandat med en massa andra spelningar.
Fan vad förbannad jag vart, hade ju inte lite lust att börja veva därinne men då hade man väl fått sitta häktad istället för att få se Maiden så det var bara att snällt betala för biljetten om det skulle bli någon konsert.

Ytterliggare en grej, biljettnu har fått kritik i media för deras beteende och det har rapporterats att dom använder sig av olika bemanningsföretag vid större evengeman, vilket innebär att dom hyr in ett x antal personer under någon timme vid biljettsläpp som beställer biljetter utav bara fan.
Självklart så besvarar dom kritiken genom att spela oskyldiga och säger att dom endast får tag på överblivna biljetter.
Jaha men då kan man ju undra hur i helvete dom kan sitta på hela 1000 biljetter när det endast är någon vecka kvar innan konserten.
Bojkotta det där djävla utsugarföretaget, får man inte tag på några biljetter så är det då i alla fall lite bättre att handla ifrån någon svartabörshaj, dom hycklar i alla fall inte, plus att dom knappast sitter på en bunt med 1000 biljetter var.

Permalänk

Håller med Onkelk - gör biljetterna personliga så slipper man hela den här baletten.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

En sak jag undrar, om jag beställer via ticnet, måste jag betala med kort? Eller kan jag välja att betala när jag hämtar ut mina biljetter hos ett ombud?

Visa signatur

rragon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mornn
Hur många får man köpa per skalle ^_^

8 st.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av M3lker
Man kan väl boka på ticnet vid midnatts snåret till måndag?

Nej, de öppnar kl. 09.00.

Självklart ska jag dit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mixdisk
8 st.

Nej, de öppnar kl. 09.00.

Självklart ska jag dit.

Phew tur att jag hittade en polare som skulle köa inatt, han kommer köpa ut en biljett åt mig. 600 spänn bara hade förväntat mig mer

Permalänk
Medlem

Fast jag orkar inte riktigt köa i stan eller så.

Visa signatur

(OSkar000) Morn\: jag trodde du såg ut som en liten ful skäggig nörd

Permalänk

Vad ska man ha, sitt- eller ståplats?

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk

Sedan funkar ju Ticnets onlinebokningssystem sådär lagom bra idag....

Visa signatur

Har du den där billiga och bra skrivaren för 299kr?

Permalänk
Medlem

Hade riktigt mycket problem med ticnet då jag slängdes ut till kön flera gånger när jag försökte boka biljetter. Det funkade till sist och fick 6st ståplatser till Ullevi! det kommer bli grymt!

Permalänk
Medlem

Gah, jag kommer inte fram på telefon. Har inga pengar på mitt kort så jag kan inte beställa över nätet. =/

Visa signatur

rragon

Permalänk

Yes, 4st ståplatser på Stadion! Bokade via nätet.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

jag fick tag på biljetter jag med, stockholm stadion ståplats ses där?
väntade 2 timmar online innan jag upptäckte att jag inte fick köpa via swedbank.. sen så ringde jag dom i 1½-2 timmar och sen hämtade jag biljetterna.. yeah

Permalänk
Medlem

Ingen som har 3 biljetter över till Ullevi som vill sälja dom?

Visa signatur

rragon

Permalänk

5 ståplatser på Stockholm Stadion Bokade och betalda 09:05

Visa signatur

Intel Core i9 10900K | Gigabyte Z490 AORUS ELITE AC | Kingston 2x16GB DDR4 3600MHz CL 17 FURY | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC | Corsair Force MP600 1TB | Corsair Carbide 275Q | Corsair RM750X V2 750W

Permalänk
Medlem

Weeee biljett fixad ståplats stadion!

Permalänk
Medlem

Har 5 stadio och 5 ullevi. Köade i 12 timmar utanför globen så jag ska sälja för lite extra för att tjäna in mina egna 2 biljetter.

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Onkelk
Vad man än gör så skall man ABSOLUT INTE stödja det där satans djävla skitföretaget. Vad dom där svinen gör är att förstöra för konsertbesökare genom att köpa upp massor av biljetter som sedan säljs till ockerpriser.

Exempel: Maiden på Globen 2003, biljetterna tog slut på en timme och jag var en av dom som hade oturen att inte få tag på några.
Försökte sedan under två månaders tid att få tag på biljetter via Blocket, Tradera men dårarna där tog rena fantasipriser, inte fan betalar jag 2000:- för en biljett som från början kostat runt 400:-.

Någon vecka innan konserten så började man bli rätt desperat men så fick jag reda på att biljettnu hade ett gäng biljetter kvar för endast 1000:-, tidigare så hade dom tagit runt 1500-2000:-.
Nu visste jag redan såklart vad biljettnu är för ett företag, ett sådant som profiterar på andras otur och olycka men,men, jag skulle i alla fall få tag på en biljett för 1000:- istället för 2000:- som Blocketdårarna ville ha.

I alla fall så åkte jag in till deras biljettkontor för att köpa över disk och det var väl lugnt tills att jag såg kärringdjäveln plocka fram biljetterna.
I hennes hand så höll hon en bunt som jag skulle kunna upskatta till ungefär 1000 biljetter. 1000 biljetter!!! och det var bara någon vecka kvar innan konserten så man kan ju undra hur många biljetter dom roffat åt sig totalt.
Och ja, hela den där bunten var för Maiden, biljetterna låg i ett separat kassaskrin sen såg jag också när fanskapet bläddrade igenom högen för att hitta den plats jag valt att sitta på så det var inte blandat med en massa andra spelningar.
Fan vad förbannad jag vart, hade ju inte lite lust att börja veva därinne men då hade man väl fått sitta häktad istället för att få se Maiden så det var bara att snällt betala för biljetten om det skulle bli någon konsert.

Ytterliggare en grej, biljettnu har fått kritik i media för deras beteende och det har rapporterats att dom använder sig av olika bemanningsföretag vid större evengeman, vilket innebär att dom hyr in ett x antal personer under någon timme vid biljettsläpp som beställer biljetter utav bara fan.
Självklart så besvarar dom kritiken genom att spela oskyldiga och säger att dom endast får tag på överblivna biljetter.
Jaha men då kan man ju undra hur i helvete dom kan sitta på hela 1000 biljetter när det endast är någon vecka kvar innan konserten.
Bojkotta det där djävla utsugarföretaget, får man inte tag på några biljetter så är det då i alla fall lite bättre att handla ifrån någon svartabörshaj, dom hycklar i alla fall inte, plus att dom knappast sitter på en bunt med 1000 biljetter var.

Håller verkligen med i vatenda ord du skriver!

Tyvär så är jag såpass desperat efter biljetter att det vart via biljett24.se, valde dom före att köpa från nån svinig blocketperson, nej, dom är inte ett dugg bättre dom som gjort en riktig affär på det, men ändå känns det säkrare än att skicka pengar till en privatperson!

3st ståplatser säkrade iaf, om än lite dyra..

Visa signatur

Hörde jag ett skäggo hosta?

Permalänk
Medlem

4 stå stockholm och 4 stå ullevi köpta på fanclubens förköp såklart

Permalänk

Undra vilket förband det blir Någon som har en aning?

Visa signatur

Intel Core i9 10900K | Gigabyte Z490 AORUS ELITE AC | Kingston 2x16GB DDR4 3600MHz CL 17 FURY | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC | Corsair Force MP600 1TB | Corsair Carbide 275Q | Corsair RM750X V2 750W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saliv
Har 5 stadio och 5 ullevi. Köade i 12 timmar utanför globen så jag ska sälja för lite extra för att tjäna in mina egna 2 biljetter.

Suck.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

En polare till mig kom över tre biljetter till Göteborg. Götta! Hade gärna sett dem i sthlm med tjejen, men vafan, får se vad som händer och fötter, det är ju så jävla långt kvar...

Permalänk
Medlem

Jag ska försöka få biljetter till spelningen i Tammerfors. Biljetterna släpps imorgon.. Hoppas att det inte blir samma rusning som till Helsingforsspelningen.. fick inga biljetter dit

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum