Corsair introducerar Bulldog och Lapdog för speldatorer i vardagsrummet

Permalänk
Medlem

@Zotamedu:

Det är ju ingen större aktör, då blir priset automatiskt högt.
Det är moddaren Gtek som har designat produkterna och MetallicAcid på sweclockers som har gjort 3D modellerna

Permalänk
Medlem

Om jag ska placera en HTPC i vardagsrummet väljer jag väl för fasiken inte ett röd lackerat mini-ufo? Näää usch, gör om gör rätt Corsair! Detta får mig endast att påminnas om er trampstamp till gaming logga...

EDIT: 28 minuter efter mitt inlägg här skriver Sweclockers att Corsair tar bort sin logga. Bra att de kan lyssna på sina kunder i alla fall!

Permalänk
Medlem

Hade Bulldogs design inte varit helt meh så hade det kunnat finnas en intressant marknadsföringmöjlighet i Alliance Dota 2-lag. Höhö.

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Personligen så tycker jag att det känns extremt klumpigt att sitta med mus och tangentbord i soffan/fåtöljen, även om man har en sån där bricka. Jag antar att det hade funkat om man bara ska sitta och slösurfa eller göra något annat, men då behöver jag inte heller betala 2000kr+ för att kunna göra det.

Sitter folk och spelar från soffan och i så fall, vilka spel spelar ni?

Rätt nice att spela Skyrim med xbox kontroll i soffan om man är bakis, eller att köra Assetto corsa med ratt

Kul med fler dator-tv lösningar, inget för mig dock.

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Tyckte du det fungerade bra att spela från soffan i typ wow och cod? Känns som att man kommer långt ifrån och inte alls får samma "exakthet".

Jo då, det fungerade utmärkt för mig. Visserligen var det kanske inte exakt lika bra som att sitta bekvämt i en stol med ett stadigt bord att ha grejerna på. Men det var nog mest en vanesak för mig. När jag skulle spela seriöst så satte jag mig bara ordentligt i soffan och använd kuddar på en sidan och armstöden på andra för att balansera brädan på så den låg stadigt och sedan körde jag.

Det var däremot inte bra för ryggen, aldrig mer.

Permalänk
Avstängd

Spelar i soffan med en trådlös Xbox 360 kontroll. Fungerar helt utmärkt och jag njuter mycket mer utav GRID: Autosport och Assetto Corsa (och snart Proj. Cars förhoppningsvis) när jag spelar på en 55" TV med två högtalare, än om jag sitter med tangentbord och en 24" skärm samt hörlurar. T ex GRID kräver inte speciellt mycket heller, kör en G1820 prolle med 8gb ram samt mitt gamla 660ti och inställningar på högsta.. Good stuff.

Permalänk
Medlem
Skrivet av g146:

Ska man inte ens kunna få kolla upp och ner i spel? Musmattan är löjligt liten, är den kanske till för folk som tror att hög sensitivity är bäst?

Tänkte inte på det först, men det ÄR rätt trångt i höjdled!
Jag kör rätt högsens, så det skulle kanske funka för mig men det skulle nog vara rätt lätt hänt att slå i övre kanten. Lite väl tajt lösning

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elcentralen:

4k på 1st grafik kort, tja om du vill spela 1 års gamla spel sure. om de kan vatten kyla en dual gpu på singel pcb då kan vi nog börja ta oss in på 4k. mycket snygg och bra design annars.

Är det inte en luftkyld och en vattenkyld GPU på bilden?

Tar tillbaka det, fann denna produktsida från Corsair: http://www.corsair.com/en/hydro-series-hg10-a1-gpu-liquid-coo...

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem

Är det bara jag men ser inte detta precis ut som något ur ASUS ROG-serien, svart och rött färgschema och stealth-fighter stuk på grejorna?

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Ja... men då sitter du inte med mus och tangentbord, vilket är det Corsair nu säljer för soffan.

Precis. Poängen är att jag tror att de helt missar målgruppen i vardagsrummet. De flesta i soffan sitter med kontroller medans de som vill ha trådad mus/tangentbord i sitt spelande förmodligen ställer högre krav på sin spelplats. Produkten faller mellan soffkuddarna.

En bra och billigare soffbricka kanske hade gått hem. Hmm, kanske redan finns. Borde nog kolla upp det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Precis. Poängen är att jag tror att de helt missar målgruppen i vardagsrummet. De flesta i soffan sitter med kontroller medans de som vill ha trådad mus/tangentbord i sitt spelande förmodligen ställer högre krav på sin spelplats. Produkten faller mellan soffkuddarna.

En bra och billigare soffbricka kanske hade gått hem. Hmm, kanske redan finns. Borde nog kolla upp det.

haha exakt, det var lite det jag menade med min första kommentar! Känns som en lite onödigt produkt. Personligen har jag aldrig gillat att spela med kontroller, tycker det är fruktansvärt "o-precist". Jag hade dock inte heller velat sitta i soffan och lira CS, raida i wow eller göra något annat när det krävs mycket precision.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Inaktivt företagskonto

Detta är fortfarande en tidig prototyp, vi uppskattar all feedback ni gett och jag kommer föra det vidare.

Trevlig midsommar nu!

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Personligen så tycker jag att det känns extremt klumpigt att sitta med mus och tangentbord i soffan/fåtöljen, även om man har en sån där bricka. Jag antar att det hade funkat om man bara ska sitta och slösurfa eller göra något annat, men då behöver jag inte heller betala 2000kr+ för att kunna göra det.

Sitter folk och spelar från soffan och i så fall, vilka spel spelar ni?

Polaren spelar allt ifrån FPS till MMO vid soffan Han ville inte sitta vid ett skrivbord med bra komfort Sen synd att AMD inte är med på et hörn, vore ju om något bra PR.

Ser dock inte mycket bättre ut än http://www.sweclockers.com/nyhet/20589-corsair-introducerar-b...

Skulle snarare vilja se detta, fast smalare, med just sådan tjock alu front (annars får man helt enkelt ta något billigt chassi och fixa en alu plåt själv).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar