Nu går det att mäta internethastigheten direkt i Microsoft Edge

Permalänk
Melding Plague

Nu går det att mäta internethastigheten direkt i Microsoft Edge

Verktygslådan har utökats.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Shit vad smidigt, nej men nu är jag övertygad.
Det blir att köra Edge som standard webbläsare.

Permalänk
Medlem

Edge är toppen

Permalänk
Medlem

Så läge man har ett val att kunna välja bort det man inte vill ha i Edge så är det inga problem, tur att MS lyssnar på sina kunder och gör att dom har möjlighet att välja bort det dom inte vill ha.

Permalänk
Medlem

Orkar inte riktigt ta tag i Edge då det har 450954 sidmenyer och annan skit som jag inte orkar sätta mig in i hur jag tar bort

Permalänk
Medlem

Varför är detta en funktion och inte bara ett bokmärke?
Låt oss lägga till mer bloat så att vi får PR och folk ser att edge utvecklas.
Löjligt.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Gör Microsoft något bra nu för tiden? Hur svårt är det att besöka en URL när man redan är i webbläsaren liksom?

Har man genvägar till allt så är inget en genväg längre

Permalänk

Med andra ord är hela rubriken en lögn...

"Till skillnad från exempelvis kalkylatorn som håller sig i sidopanelen utan att göra anspråk på mer skärmyta, omdirigeras användaren dock till Bings webbplats i huvudfönstret när hastighetsverktyget används, vilket gör det hela lite mindre smidigt."

Permalänk
Medlem
Skrivet av mihon:

Shit vad smidigt, nej men nu är jag övertygad.
Det blir att köra Edge som standard webbläsare.

Bättre än Chrome iaf :/

Permalänk
Medlem

Edge > Chrome

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Black smoke doesnt mean engines broke #diesel

Permalänk
Medlem

Fiska användare hej å hå!! Svårt att göra en länk till bredbandskollen

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dvorak96:

Edge > Chrome

Håller med, och jag är fullt medveten om att Edge baseras på samma motor som Chrome.

Chrome är så pass fullt med virus så man kan inte använda det.. ''sync-viruset'' gjorde så att jag fick överge Chrome ~2020.. och detta virus fick jag när jag använde min väns Wifi-nätverk..

Går ej att få bort, testat allt.. viruset finns i deras Google's servrar.

Men jag är väldigt nöjd med Edge.

Visa signatur

Make Sweclockers Great Again.

Permalänk
Medlem

Som andra sagt - det är ju inte en inbyggd funktion, endast en knapp som tar en till en sida. Märklig artikel.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av MagnusJ_78:

Med andra ord är hela rubriken en lögn...

"Till skillnad från exempelvis kalkylatorn som håller sig i sidopanelen utan att göra anspråk på mer skärmyta, omdirigeras användaren dock till Bings webbplats i huvudfönstret när hastighetsverktyget används, vilket gör det hela lite mindre smidigt."

Skrivet av Sysop:

Som andra sagt - det är ju inte en inbyggd funktion, endast en knapp som tar en till en sida. Märklig artikel.

Ser ut på bilden som att det fortfarande är en inbyggd funktion, men att sidan också öppnas upp.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pågenbröd:

Håller med, och jag är fullt medveten om att Edge baseras på samma motor som Chrome.

Chrome är så pass fullt med virus så man kan inte använda det.. ''sync-viruset'' gjorde så att jag fick överge Chrome ~2020.. och detta virus fick jag när jag använde min väns Wifi-nätverk..

Går ej att få bort, testat allt.. viruset finns i deras Google's servrar.

Men jag är väldigt nöjd med Edge.

Vad är det för påhitt. Källa på det tack! Själv använder jag också edge i många år. Dock inte pg av ditt påstående.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pågenbröd:

Håller med, och jag är fullt medveten om att Edge baseras på samma motor som Chrome.

Chrome är så pass fullt med virus så man kan inte använda det.. ''sync-viruset'' gjorde så att jag fick överge Chrome ~2020.. och detta virus fick jag när jag använde min väns Wifi-nätverk..

Går ej att få bort, testat allt.. viruset finns i deras Google's servrar.

Men jag är väldigt nöjd med Edge.

sync virus? vad har jag missat?

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

Bloatware. xD

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

sync virus? vad har jag missat?

https://support.google.com/chrome/thread/214790092/syncing-ca...

Finns massor av drabbade kunder, många tips inga botmedel mot det.

Är man drabbad kan man lika gärna överge Chrome.

Vet inte varför folk har glömt bort hur man Googlar?

https://www.google.com/search?q=Chrome+sync+virus&oq=Chrome+s...

Är en dator drabbad av detta i nätverket är alla datorer drabbade i nätverket.

Räcker med att delar Wifi mellan varandra (Lokalt LAN) så är man infekterad.

Visa signatur

Make Sweclockers Great Again.