Permalänk
Medlem

Håller med om att 3an var bäst hittills, riktigt välspelat. Nu kommer krigsavsnitten bli mycket mer spännande när man känner karaktärerna. De två första brydde man sig inte om vem som dog eller överlevde.

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk

Tycker 3:an var ett av dom sämre avsnitten. Ett segt avsnitt där man inte fick någon insikt i dom medverkandes liv.

4:an kunde ha varit mycket bättre om man kände Bob Lucky och Ronnie Gibson. Men eftersom manusförfattarna har misslyckat kapitalt med den här serien så kommer vi nog aldrig få någon relation till dom.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk

Ska precis slå igång avsnitt 4 återkommer om ca en timme

Edit: Inget superavsnitt men det var helt klart sevärt. Jag tycker det är kul att de visar rätt mycket utanför slagfälten men serien kommer inte nå upp i BoB klass =/

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Part IV var väl sisådär. Ganska trist tycker jag. Kan dock berott på att jag tittade på det 04:30 imorse

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk

Jag kommer att hata mig själv för att jag inte orkade bunkra klart, men nu var de fyra första kollade. HRR! Nästa avsnitt, och alla andra, komsi komsi!

Lätt sagt: Me like.
Men BoB-klass? Mjae, det uttalar jag mig inte om förrän jag kollat alla. I sträck.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbe Nukem
Jag kommer att hata mig själv för att jag inte orkade bunkra klart, men nu var de fyra första kollade. HRR! Nästa avsnitt, och alla andra, komsi komsi!

Lätt sagt: Me like.
Men BoB-klass? Mjae, det uttalar jag mig inte om förrän jag kollat alla. I sträck.

De är det som är grejen tror jag Alla gånger jag sett BoB har det vart i sträck nu har jag sett alla avsnitt ett i taget och det ger inte samma känsla

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk

När man sett bob och generation kill så har man alltid velat se mera och att det inte ska ta slut, men nu med the pacific känns det som att det lika kan ta slut i mitten för att det inte finns någon känsla

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Dom krigar ju för tusan knappt i denna serien!

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

Suveränt avsnitt. Man lär sig känna karaktärerna bättre nu (vilket inte många här verkar göra konstigt nog). Sen att så många tror verkligen att det kan jämföras med BoB som IMO är det bästa som visats på TV? Hahah säger jag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Red Beaver
Dom krigar ju för tusan knappt i denna serien!

Det är la ungefär som med band of brothers änsålänge

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Det är la ungefär som med band of brothers änsålänge

jo men band of brothers snubbarna var hårda luftburna soldater, t.o.m dagens marins suger ju balle så jag ger upp denna serie

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk

Måste säga att Band of brothers är bättre, men annars är det också bra för sin del.

Någon som undrat varför det inte står namn på soldarer de intervjuar?

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Måste säga att Band of brothers är bättre, men annars är det också bra för sin del.

Någon som undrat varför det inte står namn på soldarer de intervjuar?

Namnen stog väl inte först efter sista avsnittet i BoB?
Snart kommer avsnitt 5

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Red Beaver
Dom krigar ju för tusan knappt i denna serien!

Part V, där har du krig.

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Måste säga att landstigningen i part V var ruggigt välgjord.. Fyfan vad man mådde dåligt...
F.ö. så tycker jag serien växer till sig. Det bästa är ju helt klart introt, när man slår på det på högsta volym så vet man att det är dags

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
Namnen stog väl inte först efter sista avsnittet i BoB?
Snart kommer avsnitt 5

Glömde bort det! det är i sista avsnittet det står

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk

Avsnitt 5 var nog det bästa hittills imo. Serien växer för varje avsnitt men kommer inte upp i BoB-klass vilket jag i stort sett förväntade mig när jag fick höra att de skulle göra en serie om stillahavs-kriget.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Kalasbra serie om man frågar mig men inte BoB klass ännu iaf. Krävs helt enkelt att man alla avsnitt är ute så man kan se dem i ett svep antar jag.

Sen folk som klagar på att det "krigas för lite" och därmed tyckte tex 3e avsnittet var sämst förstår jag mig inte på. Vill ni bara se folk döda varandra i 10 timmar i streck eller?

Permalänk
Skrivet av Lind78:

Kalasbra serie om man frågar mig men inte BoB klass ännu iaf. Krävs helt enkelt att man alla avsnitt är ute så man kan se dem i ett svep antar jag.

Sen folk som klagar på att det "krigas för lite" och därmed tyckte tex 3e avsnittet var sämst förstår jag mig inte på. Vill ni bara se folk döda varandra i 10 timmar i streck eller?

Ja tänk för att vi vill det.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

altså.. det är ju en rellativt bra serie, kan hålla med om att det inte varit så jättemycket krigande om man jämför med Band of Brothers, men ja tror att det blir bättre i kommande avsnitt

Edit: hehe.. hade rätt

Visa signatur

| CPU i5 750 | Gigabyte P55A-UD3R | ASUS HD5850 | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 4GB | Western Digital Blue 500 GB | Western Digital Green 1 TB | Western Digital 250 GB | Corsair 650TX | Win 7 Pro x64 |

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen inte Leckie försvinner ur serien. Han var helt klar favoriten hos mig. Eugene är ju bara jättetråkig att följa...

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

fyfan vad part 5 var bra

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk

Ju längre in det är desto bättre!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk

Vad tysta alla är, ingen som kollar längre? Sista avsnittet kommer på söndag

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Tycker som du, bättre och bättre för varje avsnitt. Sista avsnittet ska bli spännande att se.

Serien är ju till stor del baserad på böcker skrivna av Sledge och Leckie, funderar på att kanske ta och läsa dem.

Permalänk
Medlem

Ska se avsnitt 9 och 10 på måndag hade jag tänkt mig

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Precis tittat på sista avsnittet Helt ok serie totalt sätt, lite sorgligt sista avsnitt. Men som de flesta säger är BoB bättre men det är inte så lätt att överklassa den

Visa signatur

3900X | 2080 TI | 64GB RAM | 1TB NVME Pcie4 | C49RG90

Permalänk

ep10. jahapp. intressant.

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem

Sevärd serie men den kan inte mäta sig med BoB.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av propan:

Sevärd serie men den kan inte mäta sig med BoB.

instämmer helt.. ska nog fixa en "the pacific" box till min farsa i julklapp

Visa signatur

| CPU i5 750 | Gigabyte P55A-UD3R | ASUS HD5850 | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 4GB | Western Digital Blue 500 GB | Western Digital Green 1 TB | Western Digital 250 GB | Corsair 650TX | Win 7 Pro x64 |