Permalänk
Medlem

Tredje sittningen klar nu börjar det likna nått.

(Edit)
Får väl be om ursäkt för mobilbilder men jag har ingen riktig kamera så det får duga.

Visa signatur

Fractal define XL R2, Asus maximus VII hero, core i7 4790K, Corsair Dominator Platinum 16GB, Asus 680 DC2T

Permalänk
Medlem

Min ynkliga töjning på 1,6mm ser ut såhär i dagsläget (ska upp till 8mm iaf

Visa signatur

i5 6600K 16 GB RAM GTX 760

Permalänk

Här kommer 2 bilder på min 4 timmar gammla tatuering som jag är SJUKT nöjd med.. (min första för övrigt..)

(sorry för kass kamera..)

Jag kan efter det här också påpeka att tatuera sig på bröstet inte alls är lika smärtsamt som att skaffa (virka..) dreads..

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk

Nice, det är In Flames va?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TroNi
Här kommer 2 bilder på min 4 timmar gammla tatuering som jag är SJUKT nöjd med.. (min första för övrigt..)

(sorry för kass kamera..)

http://pici.se/pictures/large/vyHBNuROa.jpg

http://pici.se/pictures/large/klUuciTTM.jpg

Jag kan efter det här också påpeka att tatuera sig på bröstet inte alls är lika smärtsamt som att skaffa (virka..) dreads..

Så det blev en liten fisse mot bröstet till slut? (Det var väl du som "lol"ade åt det i en annan tråd?:))

Själv har jag deras jesterface på undersidan av högerarmen.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlitZan
Så det blev en liten fisse mot bröstet till slut? (Det var väl du som "lol"ade åt det i en annan tråd?:))

Själv har jag deras jesterface på undersidan av högerarmen.

Yes äntligen hände de!

Men jag känner inte till att jag har lolat åt något sådant faktiskt

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem

Här kommer en bild jag nyligen tog på min tatuering ungefär 4 månader efter den är gjord. Då den sitter på ryggen så fick det bli att ta kort i spegeln (med mobilen) och därför är den kanske lite suddig. Jag är fortfarande skitnöjd och tror inte jag kunnat få den mer exakt som jag ville ha den om man utgick från bilden jag gav tatueraren. Nästa tatuering blir en halvsleeve på vänsterarmen när jag har råd i framtiden :>

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tompa86
Min ynkliga töjning på 1,6mm ser ut såhär i dagsläget (ska upp till 8mm iaf

http://i34.tinypic.com/11t0vn5.jpg

Fan min PA är grövre än den där och jag har inte ens töjt.. gjorde 3,2mm på en gång

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tompa86
Min ynkliga töjning på 1,6mm ser ut såhär i dagsläget (ska upp till 8mm iaf

http://i34.tinypic.com/11t0vn5.jpg

Ta det lungt bara.

Jag börja på 1,6mm, uppe i 6 mm nu. Har ett par 8 mm liggandes här som ska in om nån dag tänkte jag.
Men jag fick fel storlek när jag töjde, jag beställde 2,5mm. Men fick 3,2 mm och drog igenom, blödde inte direkt men spände som satan
Och fick då en liten blowout i ena hålet, som iofs försvunnit nu.

Annars gör man så att man köper stora smycken och töjer sakta, inte dra igenom allt på en gång.

Annat tips är att innan du drar igenom de nya örhängena, så duscha varmt på hålen/örat för att mjuka upp och trä igenom dem i duschen om du tycker de är obekvämt

äsch, drar igenom 8 mm nu

Förövrigt, så bestäm inte ett sista mål. Man håller de ändå aldrig, haha. Jag skulle stanna på 5 mm, tyckte de var "stora" i någon vecka. Sen var det "Ne fy fan vad små"

Lycka till!

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Halvkass bild men va fan.
Några timmar gammal på bilden.

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loki
http://gundeman.se/bilder/IMG_4634.JPG

Halvkass bild men va fan.
Några timmar gammal på bilden.

OMG! Fågeln från Harry Potter!

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem

ok ny töjning och ny bild
3mm

Visa signatur

i5 6600K 16 GB RAM GTX 760

Permalänk
Medlem

Jag hade så jävla tråkigt idag att jag gjorde en off centre labret på mig själv, blev faktiskt ganska bra. Blir till att inhandla lite anti sceptic i veckan.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

tycker det varit lite dött här ett tag.. dags för mitt senaste projekt.. halvkass bild dock inte det lättaste att fota sin egen underarm när man är stel och svullen

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk

Uppdatering på mina project ...

Min asiatiska halvsleave med bröst och rygg som inte e klar än:

Min satansuggla med diamant (skall färgläggas om 2 veckor)

Visa signatur

Asus Rog Strix Geforce RTX 3080 TI OC 12GB/ AMD Ryzen 7 5800X/ DDR4 Corsair Vengeance RGB PRO 64GB (4x16)/ Asus Rog Strix B550-F Gaming/ Corsair iCUE H150i Elite Capellix/ Corsair HX1200 v2 1200w 80+Platinum/ Lian Li PC-011 Dynamix XL Temered Glass White/ Corsair Braided white-black cables/ AOC CU34G2X/ Roccat Vulcan TKL/ Logitech G502 Hero/ Sound blaster Katana Soundbar/ Steelseries 9 wireless/ Lytmi Immersive ARGB Monitor Backlight LED

Permalänk

Va lite dragen här men skitesamma x)

http://www.pici.se/583245/

Sen http://www.pici.se/583246/

Har en skulltribal på insidan också fast syns inte på korten. å på tisdag ska jag fortsätta gadda mig på bröst/hals

Visa signatur

Ge mig ett jobb! Vad som helst?

Permalänk

Det intressanta här är ju, vem blir först med en sweclockers tatuering?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Universalia:

Det intressanta här är ju, vem blir först med en sweclockers tatuering?

förhoppningsvis ingen.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Min första och absolut inte sista gaddning :).

Permalänk
Medlem

"mamma"?

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Körde lite för ett tag sedan på fyllan, nöjd som vanligt då mitt mål med mina gaddningar är som rod stewart sa "Every picture tells a story".

Ja, det är Broder Daniel loggan i "80-tals tappning", på andra vaden blir det Manowar loggan, dock utan någon "tappning".

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bokat in min andra tatuering nu. Blir en halfsleeve (axel - armbåge) hos samma kille jag gjorde min förra. (Björn på Temple of art). Inte 100 på motivet men har tankar om en vikingabåt ute på stormigt hav. Ingen panik än då jag ska prata med honom när det är ungefär 2 veckor kvar och då börjar han rita upp.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av gavve:

Bokat in min andra tatuering nu. Blir en halfsleeve (axel - armbåge) hos samma kille jag gjorde min förra. (Björn på Temple of art). Inte 100 på motivet men har tankar om en vikingabåt ute på stormigt hav. Ingen panik än då jag ska prata med honom när det är ungefär 2 veckor kvar och då börjar han rita upp.

Du råkar inte ha väldigt kort hår och random heila när du dricker bärs?

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidas:

Du råkar inte ha väldigt kort hår och random heila när du dricker bärs?

Haha nej verkligen inte! Jag är ateist och har inget emot något folkslag eller någon religion så länge de sköter sig Och öl dricker jag inte heller (knappt alkohol överhuvudtaget). Och särskilt kort hår har jag inte. Däremot är jag väldigt intresserad av nordisk mytologi och svensk (viss del nordisk) historia.

För er som vill ha lite mer nördfakta så är det alltså Leif Erikssons resa till Vinland jag har som grundidé.
Har funderat på någon text i stil med "Nothing worth having comes easy" (lång text jag vet men något i den stilen). Då jag gått igenom väldigt mycket skit de senaste åren men börjar inse att ju mer motgångar man får ju starkare blir man. Men får se hur det blir med det! Det är som sagt bara idéer än så länge.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag har i funderingarna att införskaffa mig en Tatuering, Ska vara (om jag fattat namnet rätt) en halv-sleave, Några centimeter ifrån armveck -till- Handled någon centimeter ifrån handen.. Jag har mest funderat på en Död-skalle med en banderoll med text på, blanda ihop det med någon form av blomma/blommor med bra färger och lite andra små detaljer.. Något liknande Färg och storlek som >denna< lite tätare och något mera färg..

Kanske en lite halv dumm fråga; Hur mycket i runda slingor bör en Halv-sleave som jag förklarade ovan kosta? Någon som har en bra sida som man kan få lite inspiration ifrån för att sedan förklara för tatuerare så man får det rätt ifrån början. En sista fråga är väl om det finns några vettiga tatuerare i Göteborg, har tittat runt lite själv på nätet men inte lyckas så himla bra!

MVH Marcus / MS

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mr.Snark:

Hej,

Jag har i funderingarna att införskaffa mig en Tatuering, Ska vara (om jag fattat namnet rätt) en halv-sleave, Några centimeter ifrån armveck -till- Handled någon centimeter ifrån handen.. Jag har mest funderat på en Död-skalle med en banderoll med text på, blanda ihop det med någon form av blomma/blommor med bra färger och lite andra små detaljer.. Något liknande Färg och storlek som >denna< lite tätare och något mera färg..

Kanske en lite halv dumm fråga; Hur mycket i runda slingor bör en Halv-sleave som jag förklarade ovan kosta? Någon som har en bra sida som man kan få lite inspiration ifrån för att sedan förklara för tatuerare så man får det rätt ifrån början. En sista fråga är väl om det finns några vettiga tatuerare i Göteborg, har tittat runt lite själv på nätet men inte lyckas så himla bra!

MVH Marcus / MS

vad saker kostar beror hur lång tid det tar och vad dom tar i timmen. så det e lite svårt att säga. min tog en 9+ tim och då körde han frihand, tycker att du ska gå runt till dom du verkar vara intresserad av och fråga priser och kolla vad dom har gjort förut. alla tattuerare e bra på oilika saker. själv har jag 12 st men håller på att göra om dom älsta som har börjar se lite taskiga ut imot andra som jag har gjort på det sistonde

Permalänk
Medlem

På tal om ingenting...

Gjorde jag en laserbehandling för att försöka fade'a inför en cover-up. Tatueraren brände sönder mig med sin maskin, kunde inte jobba på en vecka, fick åka till vårdcentralen och nu har jag grova ärr. Några tips?

Permalänk
Inaktiv

aj fan jag skulle fan stäma han för fel behandling. jag vet att det ska gå att tatuera på ärr men du måste låta det läka under en lång tid innan du tatuerar på det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

På tal om ingenting...

Gjorde jag en laserbehandling för att försöka fade'a inför en cover-up. Tatueraren brände sönder mig med sin maskin, kunde inte jobba på en vecka, fick åka till vårdcentralen och nu har jag grova ärr. Några tips?

Baseballträ över knäskålarna och ersättning för förlorad arbetstid.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Lite det jag klurar på, exakt vem man vänder sig till. Advokat, ARN, nått annat förbund?