Permalänk
Medlem
Skrivet av Phod:

Hur är adressboken? Kan man grupper kontakter och visa bara vissa grupper?

Jajjemen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Så är det alltid om något blir populärt tyvärr...därför är det bra att vara ute i tid om man är sugen

Mja jag bokade innan de släpptes men fick ingen i första omgången. Det är ju marknadsföringen som skapar suget Jag sitter inte 6 månader innan en telefon släpps o bevakar... jag är ingen mobilnörd, bara vanlig konsument he he. HTC borde tillverkat fler innan den släpptes helt enkelt.

Permalänk
Skrivet av Chris_H:

Mja jag bokade innan de släpptes men fick ingen i första omgången. Det är ju marknadsföringen som skapar suget Jag sitter inte 6 månader innan en telefon släpps o bevakar... jag är ingen mobilnörd, bara vanlig konsument he he.

Själv beställde jag en ett tag efter den släpptes. Beställde den 19e April från Dustin och de skickade den dagen efter. Tror nog de flesta som beställde vid release från något av de vanliga större ställena som Komplett, Dustin etc fått sina nu.

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kan lägga in flera nummer på en kontakt?

Visa signatur

Intel Core i5-2500K @ 4.2Ghz | MSI P67A-C45 | KFA2 GeForce GTX 560Ti 1024MB | Corsair Force 3 120GB + 3.2TB | Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz | Fractal Design Define R3 | Cooler Master Hyper 212 EVO PnP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Artemis:

Inte någon Desire ska vara låst eller brandad.

Telenor påstår att deras är låsta. Därav frågan om brandning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Milky Way:

Själv beställde jag en ett tag efter den släpptes. Beställde den 19e April från Dustin och de skickade den dagen efter. Tror nog de flesta som beställde vid release från något av de vanliga större ställena som Komplett, Dustin etc fått sina nu.

De måste fått sina för ett tag sedan. Beställde min från Komplett i söndags och i onsdags så komme den på posten så det kan ju inte vara så smal tillgång (?)

Permalänk
Medlem

beställde min från 3 den 14:e april... Den lyser med sin frånvaro

Visa signatur

Cooler Master Mystique 631][MSI K9N NEO-F V3][Silver Power 600W][Athlon 64x2 6000+ 3.0GHz][Corsair PC5300 4096MB][Seagate Barracuda 500gb][Sapphire Radeon HD3870 512mb][VS22" LCD

Permalänk
Skrivet av xidde:

Någon som vet om man kan lägga in flera nummer på en kontakt?

det går fint

Visa signatur

31337

Permalänk
Medlem
Skrivet av gb1300:

beställde min från 3 den 14:e april... Den lyser med sin frånvaro

Beställde min från 3 den 21:e så jag får nog vänta ännu längre

uppdatering!
Var precis i kontakt med 3 och min telefon ska tydlingen komma v22.
På 3:s hemsida så står det att det är 6 veckors leveranstid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burner72:

Beställde min från 3 den 21:e så jag får nog vänta ännu längre

uppdatering!
Var precis i kontakt med 3 och min telefon ska tydlingen komma v22.
På 3:s hemsida så står det att det är 6 veckors leveranstid.

jooo, jag fick v18, sen v19 och nu v20.. Blev lovad dyrt och heligt alla dessa datum, förutom nu senast när jag fick prata med nån som var lite vettig och sa att den borde komma v20.. Har inte för höga förhoppningar

Visa signatur

Cooler Master Mystique 631][MSI K9N NEO-F V3][Silver Power 600W][Athlon 64x2 6000+ 3.0GHz][Corsair PC5300 4096MB][Seagate Barracuda 500gb][Sapphire Radeon HD3870 512mb][VS22" LCD

Permalänk
Medlem

Själv förstår jag bara inte varför man som företag släpper en telefon i ett skede då man inte har kapacitet att leverera. Det enda det gör är ju att skapa irritation hos kunderna.

Det pumpas ut diverse reklam till höger och vänster men det finns inga lurar att köpa, eller ännu värre, dom flesta säljställen kan inte ens uppge ett lev-datum.

Fast iofs, det är ju vad apple gör konstant

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Själv förstår jag bara inte varför man som företag släpper en telefon i ett skede då man inte har kapacitet att leverera. Det enda det gör är ju att skapa irritation hos kunderna.

Det pumpas ut diverse reklam till höger och vänster men det finns inga lurar att köpa, eller ännu värre, dom flesta säljställen kan inte ens uppge ett lev-datum.

Fast iofs, det är ju vad apple gör konstant

De släppte den ju faktiskt ganska tidigt. Det var ju för att de skulle strida med Sony Ericssons X10. Sony å sin sida släppte ju X10:an alldeles för tidigt i utvecklingen bara för att strida med Desire. Båda två hade ju tjänat på att vänta en månad eller tre.

Permalänk

Komplett har fått in dem igen. 500+ på lager. Länk: Komplett.se - HTC Desire

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmoon:

De släppte den ju faktiskt ganska tidigt. Det var ju för att de skulle strida med Sony Ericssons X10. Sony å sin sida släppte ju X10:an alldeles för tidigt i utvecklingen bara för att strida med Desire. Båda två hade ju tjänat på att vänta en månad eller tre.

Ah så sant. Men känns ändå så dumt att dom ska ge sig in i en "strid" där dom inte ens har kapacitet att mangla ut lurar.. Men handlar väl om att kunna köra marknadsföring samtidigt för att synas, så folk får upp intresset istället för att köpa en annan lur.

Angående Milky´s post.. Hur är det med kompletts lagerstatus egentligen? Dom visar väl lager från nån underleveratör har jag för mig?
För jag tycker att inWarehouse.se - HTC Desire har haft exakt samma lagerstatus på desire vid exakt samma tidpunkt som komplett...

Även intressant att komplett/inwarehouse har så bra "kontakter"... Är andra gången dom två butikerna får in lager medans t ex dustin inte ens har ett lev-datum...

Permalänk
Skrivet av BasseBaba:

Angående Milky´s post.. Hur är det med kompletts lagerstatus egentligen? Dom visar väl lager från nån underleveratör har jag för mig?
För jag tycker att inWarehouse.se - HTC Desire har haft exakt samma lagerstatus på desire vid exakt samma tidpunkt som komplett...

Även intressant att komplett/inwarehouse har så bra "kontakter"... Är andra gången dom två butikerna får in lager medans t ex dustin inte ens har ett lev-datum...

Komplett och Inwarehouse är samma företag helt enkelt. Komplett riktar sig mot privatpersoner mest medans Inwarehouse mest riktar sig mot företag.

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Medlem

Nu är min Desire skickad från komplett Kommer väl i början av nästa vecka antar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Nu är min Desire skickad från komplett Kommer väl i början av nästa vecka antar jag.

Min med!

Bekräftad - Sänts för plock - Skickad

:D:D

Permalänk
Medlem

Någon som vet något smidigt vis att synka kontakterBILDER med facebook? vet att HTC sense på windowsplatformarna kan göra detta, vill inte ha alla kontakter från facebook importerade utan bara synka mina nyvarande kontakter med facebook för att plocka profilbilder -> kontaktbilder.

Någon? =D

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Ah så sant. Men känns ändå så dumt att dom ska ge sig in i en "strid" där dom inte ens har kapacitet att mangla ut lurar.. Men handlar väl om att kunna köra marknadsföring samtidigt för att synas, så folk får upp intresset istället för att köpa en annan lur.

Angående Milky´s post.. Hur är det med kompletts lagerstatus egentligen? Dom visar väl lager från nån underleveratör har jag för mig?
För jag tycker att inWarehouse.se - HTC Desire har haft exakt samma lagerstatus på desire vid exakt samma tidpunkt som komplett...

Även intressant att komplett/inwarehouse har så bra "kontakter"... Är andra gången dom två butikerna får in lager medans t ex dustin inte ens har ett lev-datum...

Det har att göra med att Komplett har sitt huvudlager i Norge, och med största förmodan köper från norska leverantörer istället för svenska. Det enda semi-officiella som har gått ut är att telefonen är slut i Sverige, och att det kan ta någon/några veckor innan den kommer igen, Norge har antagligen en annan situation.

Min beställning är packad och skickad från komplett, så jag borde kunna hämta den på måndag

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddan83:

det går fint

Hur?! Jag har letat och letat men de verkar tydligen finnas framför ögonen på mig...

Visa signatur

Intel Core i5-2500K @ 4.2Ghz | MSI P67A-C45 | KFA2 GeForce GTX 560Ti 1024MB | Corsair Force 3 120GB + 3.2TB | Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz | Fractal Design Define R3 | Cooler Master Hyper 212 EVO PnP

Permalänk
Skrivet av xidde:

Hur?! Jag har letat och letat men de verkar tydligen finnas framför ögonen på mig...

Längst ner väljer man "Add more information" och då får man välja om man vill lägga till tele-nr, email osv.

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Medlem

Hur fan kopierar man text från ett mail när man använder Gmail?

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Dataförbrukning

Någon som haft den ett tag som kan redovisa hur mycket den drar i trafik? Jag har fortfarande inte bestämt mig för vilket abbonemang jag ska ha. Jag vet att det är ganska individuellt, men alla dessa synkningar i tid och otid vill jag ha koll på.

Permalänk
Skrivet av ziim0n:

Hur fan kopierar man text från ett mail när man använder Gmail?

Tror inte det går faktiskt. Har själv bytt till den inbyggda email-appen och kör mot gmail genom IMAP istället. Med den appen kan man klipp och klistra.

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av penke62:

Någon som haft den ett tag som kan redovisa hur mycket den drar i trafik? Jag har fortfarande inte bestämt mig för vilket abbonemang jag ska ha. Jag vet att det är ganska individuellt, men alla dessa synkningar i tid och otid vill jag ha koll på.

Rekommenderar att ta med något form av surfpaket i alla fall Dock klarar du dig lätt på det minsta paketet, typ tele2's surf mini tex. med 200mb/månad (runt 6,5mb/dag) räcker gott och väl för daglig sync och lite småsurf.

Skrivet av Milky Way:

Tror inte det går faktiskt. Har själv bytt till den inbyggda email-appen och kör mot gmail genom IMAP istället. Med den appen kan man klipp och klistra.

Ah, kanske gör detsamma jag med då riktig miss med gmail!

EDIT; Kan inte sätta upp det kontot, får felmeddelandet "det finns inte tillräckligt med plats, radera några meddelanden och försök igen". Vad menas? radera meddelanden från vart? Plats? har massor med plats kvar

EDIT2; Det fungerar perfekt att lägga till ett annat konto, men försöker jag lägga till det kontot som ligger som "grundkonto" i luren, den som allt synkas till, så får jag felmeddelandet ovan. Lösning?

Skrivet av ziim0n:

Någon som vet något smidigt vis att synka kontakterBILDER med facebook? vet att HTC sense på windowsplatformarna kan göra detta, vill inte ha alla kontakter från facebook importerade utan bara synka mina nyvarande kontakter med facebook för att plocka profilbilder -> kontaktbilder.

Någon? =D

THIS! ^

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

En snabb fråga till er som har en Desire.

Hur mycket kan man egentligen ändra när det gäller hela "gränssnittet". Kan man skapa en egen meny, ikoner och göre lite vad man vill? Kan man designa ett helt eget tema typ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjukt:

En snabb fråga till er som har en Desire.

Hur mycket kan man egentligen ändra när det gäller hela "gränssnittet". Kan man skapa en egen meny, ikoner och göre lite vad man vill? Kan man designa ett helt eget tema typ?

här är hur folk anpassat sina mobiler på swedroids forum, inte endast Desire men Android i allmänhet

Din Home Screen [Screenshots] OBS!!Läs första inlägget!! | Swedroid

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Jäääjiiwoo!!!... fick precis sms om att jag kan hämta min Desire

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk

I morgon skall elgiganten få in Desire och Mediamarkt skulle få det i dagarna med, så snart äntligen kanske jag med får min Desire....

Permalänk

Desire

Skrivet av Benny buse:

I morgon skall elgiganten få in Desire och Mediamarkt skulle få det i dagarna med, så snart äntligen kanske jag med får min Desire....

Då kanske min leverantör får in några också.