Permalänk
Inaktiv

[Lista] Gratis MMO:n

Vilka bra MMO:n finns det där ute som är gratis?
Vilka är helt gratis?
Vilka kostar att köpa, men är gratis att spela?

Permalänk
Medlem

Runescape! nej men skämt åsido spelar jag inte mmo:n längre håller mig till singleplayer, typ fallout3

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Werdes:

Runescape! nej men skämt åsido spelar jag inte mmo:n längre håller mig till singleplayer, typ fallout3

Vilket bra svar! han frågade ju just dig om vilket MMO spel som just du spelar...

Permalänk
Inaktiv

Nja...inte riktigt vad jag var ute efter med en sån lista...

Permalänk
Medlem

Tibia?

Visa signatur

Rise and rise again and again. Like the Phoenix from the ashes. Until the Lambs become Lions and the Rule of Darkness
is no more.

Permalänk
Medlem

LotRO ska bli F2P till hösten, det kan man se fram emot som gratisspelare!

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Vym:

LotRO ska bli F2P till hösten, det kan man se fram emot som gratisspelare!

Åhå. Har du nån källa på det? Datum eller så, menar jag

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Werdes:

Runescape! nej men skämt åsido spelar jag inte mmo:n längre håller mig till singleplayer, typ fallout3

Inte helt gratis va? Vad får man om man betalar?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hundeeen:

Även det ger fördelar mot betalning va?

Permalänk
Medlem

Tvivlar på att det finns något som är helt gratis, jag menar företag skapar ju inte spel för att vara snälla, det görs ju för att dom ska tjäna pengar. Många kan spelas utan att du betalar, men du kommer aldrig upp i samma nivå som dom som faktist betalar.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Åhå. Har du nån källa på det? Datum eller så, menar jag

Är rädd för att jag inte hört något om ett specifikt datum mer än att det ska ske till hösten. Här finns lite information om vad man får som gratisspelare till skillnad mot de som betalar: LOTRO Free to Play Plan Comparison

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Även det ger fördelar mot betalning va?

Ja det stämmer, man kan införskaffa ett så kallat premium account för 7.45 euro/månad för att ta del av olika områden, promotion vid nivå 20, möjlighet till att köpa eget hus, vara gilleledare, möjlighet att utnyttja att åka båt, mer information finns här: Tibia - Free Multiplayer Online Role Playing Game - About Tibia Det finns dock en hel del du kan göra som gratisspelare också! Nackdelen med Tibia i dagsläget är den mängd fuskare och folk som är ute efter att göra livet jävligt för dig.

Guild Wars med kampanjer och expansion kostar att köpa, men har ingen månadskostnad. Det kan jag rekommendera. Jag har haft mycket kul med det. Guild Wars 2 är under utveckling och ska förmodligen släppas under 2010/2011. Även det kommer man behöva köpa, men har inte heller någon månadskostnad. Nackdelen med Guild Wars är att världen är väldigt instanserad och det är endast i städerna man träffar på andra spelare som man inte är ute och äventyrar med. Detta ska dock ändras till Guild Wars 2, där spelvärlden ska vara öppen.

Dungeons and Dragons Online är ett annat F2P MMORPG med cashshop som tål att testas. Värt att nämna är att det bara är US-versionen som är F2P, men den fungerar finfint att spela på för oss från Europa.

I övrigt lämnar de gratis eller F2P MMORPG:n jag har spelat ganska mycket att önska och vill man ha en ordentlig MMORPG spelupplevelse har man inte mycket annat val än att punga ut de dryga hundra kronor i månaden de flesta kostar.

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem

Runes of Magic skulle jag rekommendera, är faktisk ett av dom få free-mmo som det ligger ett aktivt vinstgivande företag bakom.
vilket gör att det underhålls, expanderas, supporteras osv dagligen.
Du kan givetvis köpa diamanter, men dom bara förenklar saker och ting och man kan köpa lulllull.

World of Warcraft är byggd på ROM-motorn, men har långt ifrån samma cartoon stil som wow.

Jag har spelat båda och RoM har faktiskt fler möjligheter för spelaren och guilderna än WoW, tex guildwars (förlorar en guild ett guildwar så dör guilden ut) och equimpent fusion samt dual-class system (tex kombinera warrior/priest eller rogue/mage osv för att få unika skilluppsättningar)

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/forum/8-ovriga-datorspel/653531-gr...

Checka tråden, finns några MMO spel där. Har inte testat några nya gratis MMO spel på sistone som jag tycker är värt att nämna.. dyker upp några intressanta inom snar tid i alla fall.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk

dom flesta är ju gratis att ladda ner men kostar att spela, iaf dom jag har hittat

Visa signatur

Letar du efter annorlunda unika och speciella doppresenter? då kan du gå in på 1doppresent.se och få tips och idéer!
Gör din egen hemsida - Din hemsidehjälp på nätet!