HP Envy 1085 17", får inte trådlösa att fungera?!

Permalänk
Medlem

HP Envy 1085 17", får inte trådlösa att fungera?!

Min polare har precis köpt sig en HP ENVY 1085, 17", av en kompis. Nu när vi försöker få igång det trådlösa internetet så vill det verkligen inte och jag har fått slut på lösningar.

Drivrutiner verkar vara installerade, det trådade nätverket fungerar. Det trådlösa fungerar både på en macbook i OSX och en annan windows 7 laptop.

I början på kvällen kunde man vara inne i korta intervaller innan det trådlösa la av, men nu funkar det inte alls. Har som sagt ingen aning om hur jag ska gå till väga nu, och undrar om någon har tips på hur man kan fixa det.

(Sitter med en Netgear CG3100 router man får med ComHem)

edit: Nu verkar det funka iaf för tillfället, och vi gjorde inte. ett. skit. jävligt skumt.

Permalänk
Medlem

Fungerar det ibland så kanske det är en strömsparfunktion för nätverkskortet som krånglar?

Vill minnas att jag läst om att Envyn kan ha problem med att nätet går ned ibland och att det är pga just detta.

Nu har jag inte använt Win7 men på XP gick man in enhetshanteraren, högerklickade på nätverkskortet och valde Egenskaper. Sen fanns det en flik för inställningar och där kunde man bland annat stänga av strömsparfunktionen.