HDMI fungerar inte längre

Permalänk

HDMI fungerar inte längre

Tjena alla sweclockers!
Hoppas ja hamnat rätt

Ja mitt problem handlar om hdmi.
Jag lyckas inte längre få hdmi ingång att fungera. Det har fungerat förut men så en dag bara slutade de att fungera tvärt...Använder en adapter dvi till hdmi.. Har aldrig behövt drivrutiner till detta förut. Har letat efter liknande forum på internet men inte hittat något.. har även letat drivrutiner...
Jag använder mig av ett "ati Radeon HD 4870" Och Windows 7 32bit har även provat på 64bits vertionen

Är det något jag har missat släng gärna iväg ett svar....

Gott nytt år:)

Permalänk
Hedersmedlem

Hur är detta kopplat? Använder du DVI kontakten närmast HDMI? Lite mer info om vad som har ändrats sedan det funka hade varit bra?!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

byt sladd eller först och främmst kolla ifall det går någon strömm ut ifall det inte gör det å är ett alternativ att lägga korter i ungnen det funkar faktiskt för ifall det är en lödning som har glappat så smällter dom samman igen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av neom96:

byt sladd eller först och främmst kolla ifall det går någon strömm ut ifall det inte gör det å är ett alternativ att lägga korter i ungnen det funkar faktiskt för ifall det är en lödning som har glappat så smällter dom samman igen!

Det känns jäkligt korkat att riskera att förstöra sitt kort helt bara för att en utgång inte fungerar. Skulle jag säga i varje fall

Permalänk
Medlem

min polare gjorde det med ett defekt 4870 x2 han tjänade fett på det. Oc´h ifall lödningen är sönder så borde det vara det ända sättet eller ifall hdmin sitter så att du kan komma till med en lödpenna så kan man ju göra så också. Men för f** gör som jag sa kolla ifall det kommer någon strömm ut med en sånn penna som man kollar med när man ska i väggar eller något liknande instrument tror inte dom kostar särskillt mycket

Permalänk

Jag har en adapter från dvi och hdmi för de finns inga uttag hdmi... trodde du kände till det, Och jag har inte ändrat något, de försvann under en natt:)
Och jag tänkte då inte grilla mitt kort iaf...;)

Permalänk
Medlem

Köp en DVI-HDMI kabel om du tror att kabeln/adaptern är felet. Annars kolla om det något med inställningarna att du har tat bort spegling/utdvidning av skrivbordet...

Visa signatur

AMD Phenom x4 965 @ Stock || ASUS M4N68T LE V2 || 8Gb Corsair XMS3 RAM || Corsair HX 750W || XFX GTX260

Permalänk

Använder den kabeln till xboxen ibland, så den ska vara frisk. Och har kollat alla inställningar. Har även omformatera till både 64bit och 32bit samt ominstallera alla drivrutiner...

Men tack ändå:)

Permalänk
Medlem

Vad har du för skärm?

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk

En LG W2243 22,5 tum (Data skärm). Och tv'n är en samsung 40 tum osäker på modell

Permalänk

Det var HDMI sladden som strulade ändå, den började glappa på xboxen för nån dag sedan.. Så den här tråden kan stängas.