Permalänk

FTP-server med en Synology-NAS

Hej.

Jag verkar efter läst igenom ett antal "guider" vara helt grön på detta området.

Så. Mina förutsättningar är:
Jag har en Synology ds211j som NAS-server.
Jag har ett konto hos no-ip.com.

Men hur sätter jag upp min FTP-server så jag kommer åt mina filer utifrån? Jag har aktiverat DDNS i NAS:en men därifrån vet jag inte riktigt vad jag tar vägen?
Någon som vet?

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Skrivet av Stormload:

Hej.

Jag verkar efter läst igenom ett antal "guider" vara helt grön på detta området.

Så. Mina förutsättningar är:
Jag har en Synology ds211j som NAS-server.
Jag har ett konto hos no-ip.com.

Men hur sätter jag upp min FTP-server så jag kommer åt mina filer utifrån? Jag har aktiverat DDNS i NAS:en men därifrån vet jag inte riktigt vad jag tar vägen?
Någon som vet?

Har den Nasen jag med, klockren NAS förövrigt. Du ska öppna portar i Routern, 7000>7001
5000>5001
+ Port 21 (om jag inte minns fel) Och även aktivera FTP i Synologyn. hm nu vart jag osäker på om det var något mer, jo lägga in din "dyndns server" i routern, + låsa ip adressen till Nasen. Kolla igenom
http://www.youtube.com/watch?v=_SlFLsNgH70&feature=related
om du är osäker spola fram lite i den och kolla även DEL 3 + 4

Permalänk

Tack så mycket. Ska kolla igenom detta senare. (Sent svar, jag vet, men har inte haft tid för NAS:ar i sommarvärmen )

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."