Permalänk
Medlem

underbart att jobba på hemma plan, gick upp nyss, tog mig en kopp kaffe.
ska väl dra mig mot verkstaden snart och fixa lite.

sen ska det väl klippas gräs innan jag drar med...urkh!

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Vaknade kl.10. Hade då fått ca fem timmar sömn. Är nu på väg till borås för att inhandla lite spel. Ni som känner till Borås ganska bra, finns det bara två spelbutiker där? Eller finns några mindre kända?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phenom2 X6 1090t | Hyper 212 Plus | ASUS Crosshair V Formula | 8GB Corsair Vengeance | GTX 570 | HX 650W | Fractal Design Arc

DeviantArt: http://invation.deviantart.com/
YouTube: http://www.youtube.com/user/inVationGFX

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Gick upp 0845, drog iväg runt 10.00 och klippte mig, det är det jag gjort huvudsakligen (höhö)
Spelat minecraft, flyttat filmer och lite annat kul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Downfall233:

Vaknade kl.10. Hade då fått ca fem timmar sömn. Är nu på väg till borås för att inhandla lite spel. Ni som känner till Borås ganska bra, finns det bara två spelbutiker där? Eller finns några mindre kända?

Skickades från m.sweclockers.com

du har eb games eller va fan det heter i knalleland
game inne i stan.
sen har du onoff,siba,elgiganten, media markt. thats all...

spellyan.se säljer bara via sajten & tradera, men dom finns i borås

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

du har eb games eller va fan det heter i knalleland
game inne i stan.
sen har du onoff,siba,elgiganten, media markt. thats all...

spellyan.se säljer bara via sajten & tradera, men dom finns i borås

EB Games och Game var de enda "riktiga" spelbutikerna jag hittade.

Visa signatur

Phenom2 X6 1090t | Hyper 212 Plus | ASUS Crosshair V Formula | 8GB Corsair Vengeance | GTX 570 | HX 650W | Fractal Design Arc

DeviantArt: http://invation.deviantart.com/
YouTube: http://www.youtube.com/user/inVationGFX

Permalänk
Medlem

Badat, sjukt skönt! Inte så jätte varmt men ack så svalkande och skönt.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Downfall233:

EB Games och Game var de enda "riktiga" spelbutikerna jag hittade.

korrekt. sen finns det nog inga mer.
Har dock inte bott där på 6år snart så mycket kan har förändrats.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Sovit under 3 timmar. vart vaken ca 24 timmar igår

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

jobbar, eller jag är här iaf.
350kr/h och slösurf tackar man inte nej till.

Permalänk
Medlem

skruvade ihop GORM hyllsystem från IKEA, förvånansvärt smidigt.
IKEA brukar inte ha alla hålen exakta,skruvar kan gå in lite snett osv.

Men för första gången när det inte behöver vara perfekt så gick det smärt fritt :S
Nåja, får väl bli att man börjar sätta upp grejer i hyllan sen.
Först dags för lite mer kaffe.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Varit ute ett par timmar på sjön med båten. helnice.

Fixat den skorrande fjädern på farsans bil och dragit dit en rörklammer lite bättre.
Satt på två Stänklappar på farsans bil och slipat lite ytrost och rostskyddat och underredsbehandlat ena hjulhuset som inte hand med sist vi grejade med den. Stör mig lite att passformen på stänkskydden är till 90%. Sätter man de dikt an så lutar de utåt och ser ut som man har knäkt upphägningen. vinklar man in de som jag tycker är snyggt så de pekar nerdåt så blir det en liten glipa mellan stänklapp och kofångarplasten.

Sen får jag se över oljeläckaget från motorn med.. suck. Blir byte av packning. kamrem och spännare (synd att de inte är så gamla) Men som tur är delarna rätt så billiga och man gör ingreppet själv om man har ett par timmar övers.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Fixat en kompis bil då han är impotent.. erhm Lite efter där uppe.

Han har köpt förstora högtalare med galler runt och diskant som stack utanför original gallret. blev att kirra en träskiva. lite klisterlapp med snarlikt mönster som originalinredningen. kapa och mäta ut vart de ska såga och göra ett hål för högtalarna och på med mönstret och klippa och fixa till. skruva sen fast allting bakifrån på insidan av dörrsidorna utan att göra åverkan på inredningen.

Kopplat in och testat så de funkar Blev rätt bra även om gallrena runtom vart för stora enligt mitt tycke.
Även satt fast en plastkåpa och letat efter skurvarna som har gömt i bilen
Bytt ett solskydd och städat bilen på massa skit och verktyg mm.

Även skickat ett E-mail till Skruvat ang en reklamation om att limmet på bakljuserna har släppt så att glasen riskerar att lossna. Dessvärre har garantin gått ut för 2 veckor sen så hoppas att de samarbetar lite då de bör vara tillverkningsfel för att de bör inte lossna på ett år. Dock ej fått svar.

Även beställt lite kablar bla en HDMI kabel. RCA-RCA HO-HA och en 3.5mm HO-HA och en skarvsladd. Inet tog ca 350kr + 29kr i frakt för detta. Audio Video / Ekströms skulle ha över 450Kr för en endast en HDMI kabel.. hehe. Klart att fysiska butiker kommer få de svårt på vissa fronter när priserna är så aggressiva. Dimper nog ner till utlämningsstället imorgon eller övermorgon.

Imorgon väntar jag mig även hem ett par stänklappar till bilen så blir väl att skruva lite på den sen tänkte jag. Fult med stänklappar kanske. men förbannat bra vad de skyddar bilen.
Imorgon blir det även en tripp till skroten för att hämta en blinkerspak och montera i en bekants bil och montera in farthållare när man ändå är igång.

Sen får jag väl hjälpa samma kompis att skruva upp hans platt tv på väggen och dra massa kablar och skit antar jag även hjälpa han byta bromssköldar och riva dän drivaxlar och lära han smörja bromsar mm. blir även att skola han i att underredsbehandla bilen.

Jisses vad har jag gett mig inpå?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Tänkte äntligen sätta igång och måla fönstren här hemma.. Men hittade inte mina målarprylar.. Drog till sommarstugan för att se om grejerna låg där. Icke.. Tog med mig gräsklipparen för att få något vettigt gjort iaf.. Då pajar gräsklipparen när jag lastar av den. Råkade drämma den i marken så "upphängningen" gick av.

Det blev alltså inget vettigt gjort idag heller.

Permalänk
Medlem

Blev ÄNTLIGEN klar med en mycket efterlängtad video guide.
Korka upp champagnen.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Har semester så tar det bara lungt. Kolla precis på en film så gick strömmen i hela huset... Får väl mobilsurfa lite sen sova :s

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Fixat en kompis bil då han är impotent.. erhm Lite efter där uppe.

Har han problem att få upp den... där uppe?

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Skrivet av anton_mjor:

Har han problem att få upp den... där uppe?

Far, jag kan inte få upp min kokosnöt....

Iaf

Skruvat dit ett par fästen på bilen jag har slipat rent mm och målat.
Även Hjälpt en bekant felsöka Farthållaren på bilen. Var stopp i en vakuumslang. gick blåsa men inte suga ^^ Iaf bytte en bit på 4dm och nu funkar det perfekt och 500kr rikare

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Jobbat näst sista dagen innan semestern. Yeah you heard me! Semester för mig också nästa vecka, you punks!!!

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

Ingenting av värde, precis som de senaste 32 dagarna

Varför kan inte jobben leta upp mig i stället för tvärt om? hehe.....

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Ingenting av värde, precis som de senaste 32 dagarna

Varför kan inte jobben leta upp mig i stället för tvärt om? hehe.....

Ja, det är ju inte så att det är som att någon kommer och ringer på ytterdörren precis.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Skrivet av liv&helvete:

Ja, det är ju inte så att det är som att någon kommer och ringer på ytterdörren precis.

Om det vore så väl
Har sökt jobb att jobba med att montera utrustning i nya transformatorstationer.
De skulle kolla upp sin åsikt om nyutexaminerade och sen återkomma.

Det är många företag som inte ens verkar vilja ta i studenter med tång, hur hade de då tänkt att vi ska få våra lärlingstimmar... huhhhh...

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Skrivet av anton_mjor:

Om det vore så väl
Har sökt jobb att jobba med att montera utrustning i nya transformatorstationer.
De skulle kolla upp sin åsikt om nyutexaminerade och sen återkomma.

Det är många företag som inte ens verkar vilja ta i studenter med tång, hur hade de då tänkt att vi ska få våra lärlingstimmar... huhhhh...

De handlar ju om att de inte har en aning om vad du kan efter skolan. Lättaste sättet in i branschen är ju att visa sig duktig på praktiken och inte som 9/10 praktikanter gör,sätter sig i ett hörn me telefonen å skiter i att de anställda faktiskt ser de å kommer ihåg sånt. Sen kommer chefen å frågar om xx borde få sommarjobb men då säger man ju nej för att xx bara lekte Me telefon iaf.Är man dessutom tyst av sig är det skitsvårt att göra ett bra intryck. Säger inte att du e sån men visat intresse under praktik ger ofta jobb efter skolan.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Skrivet av Sennebring:

De handlar ju om att de inte har en aning om vad du kan efter skolan. Lättaste sättet in i branschen är ju att visa sig duktig på praktiken och inte som 9/10 praktikanter gör,sätter sig i ett hörn me telefonen å skiter i att de anställda faktiskt ser de å kommer ihåg sånt. Sen kommer chefen å frågar om xx borde få sommarjobb men då säger man ju nej för att xx bara lekte Me telefon iaf.Är man dessutom tyst av sig är det skitsvårt att göra ett bra intryck. Säger inte att du e sån men visat intresse under praktik ger ofta jobb efter skolan.

Det är en bra bit på vägen.. Finns det dock inga jobb så kvittar det hur jävla mycket certifikat och intyg man har och lovord. Sitter i samma rävsax's

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Kollat på en bil, eller snarare ett objekt. Volvo 960 med trasig klima, skeva bromsskivor och begynnande rost, ja också har den gått 50000 utan att någon bytt lådan. Frågan är om man ska orka lägga 5 lök på nå dylikt.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Skrivet av P-NILZ:

Kollat på en bil, eller snarare ett objekt. Volvo 960 med trasig klima, skeva bromsskivor och begynnande rost, ja också har den gått 50000 utan att någon bytt lådan. Frågan är om man ska orka lägga 5 lök på nå dylikt.

Årsmodell?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Årsmodell?

95

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Skrivet av P-NILZ:

Kombi eller sedan?

Då har den väl Nya fronten och de 'nya' handtagen.. Går ju att köpa och sälja av för mer än 5K om man skulle vilja. Isf skulle jag kunna tänka mig köpa handtagen för en 5 hundring isf.

Fronten kan du få ett par tusen för lätt om den är fin.
Sitter väl även MK2 bakvagn på den vilket är av intresse för en del som bygger om bilarna.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Musikälskare

Kodat lite PHP

Försöker få ut en multidimensionell Arry till String, inte de lättaste ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Kombi eller sedan?

Då har den väl Nya fronten och de 'nya' handtagen.. Går ju att köpa och sälja av för mer än 5K om man skulle vilja. Isf skulle jag kunna tänka mig köpa handtagen för en 5 hundring isf.

Fronten kan du få ett par tusen för lätt om den är fin.
Sitter väl även MK2 bakvagn på den vilket är av intresse för en del som bygger om bilarna.

En sedan ja, och ja faceliftade modellen. Tänkte så jag också, dessutom 8 snygga alufälgar och vinterdäcken såg sprillans nya ut.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Genialisk som jag är lyckades jag skada lacken när jag skulle byta emblemet på bakluckan på bilen min. Inget stort men blev nått litet märke i klarlacken. Suck, där straffade sig mitt dåliga tålamod, orkade inte vänta när jag märkte att jag inte hade ordentligt verktyg för jobbet. Tur att jag inte är nån putsnisse i alla fall, då hade jag nog gråtit!

Och så kom jag äntligen ut och joggade igen för första gången på ett par veckor. Tungt var det!

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |