webhotell strul med PHP och sessionsvariabler

Permalänk
Medlem

webhotell strul med PHP och sessionsvariabler

Jag sitter och gör en hemsida som precis har lanserats, och plötsligt har inloggningen börjat strula och nu händer ingenting när man försöker logga in. Problemet verkar ligga i att sessionsvariabler inte sparas längre, och jag kan inte lista ut varför. När jag kör följande kod på min lokala server och uppdaterar sidan flera gånger står det "hej hej hej" o.s.v, det plussas på ett "hej" för varje gång. När jag kör samma kod på webhotellets server kommer bara ett "hej" upp hela tiden.

<?php session_start(); $_SESSION["test"] = $_SESSION["test"]." hej"; echo $_SESSION["test"]; ?>

Nån som ser nått fel med den koden som gör att den inte skulle fungera på en viss server-konfiguration? Jag vill bara vara säker på att det inte är jag som har gjort nått galet innan jag ringer och skäller på webhotellet Nån som känner igen problemet och vet vad det kan bero på? jag har inte ändrat i några .ini-filer eller liknande (har inte ens åtkomst till dem) och det har inte varit några problem med sessioner tidigare.

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

prova med

<?php ini_set("display_errors", "1"); error_reporting(E_ALL) session_start(); $_SESSION["test"] = $_SESSION["test"]." hej"; echo $_SESSION["test"]; ?>

och kolla om det är något fel

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Softnux, du är ju helt fantastisk

Citat:

Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0 Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/lib/php5) in Unknown on line 0

"No space left on device" känns som en väldigt rimlig förklaring till mina problem Undrar om det är fler kunder som har råkat ut för det problemet då, eller om dom har tilldelat mitt konto en quota för sessions-data

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Kan vara konfigurationen, helt klart webhotellets ansvar.

prova sätta en egen plats (vilket borde göras ändå på delad server) med

session_save_path('');

Visa signatur