[Diskussion] Samsung Galaxy S2 (Android 2.3)

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Kan inte påstå att batteriet blev magiskt bättre av KE7 uppdateringen, men så laddar jag min bara var 3'e dag typ.

Hur fick du uppdateringen?

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk
Medlem

Det önskar herr FeeSpray också veta :-9

Visa signatur

| 12900k w/ Noctua NH-D15 | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 4800mhz | Corsair MP600 XT M.2 1TB | Gigabyte RTX 3090 Vision OC | Be Quiet! Dark Base 900 Pro | Seasonic Prime TX 1000w | 1x LG GN950 (27" 4k 144hz IPS) + 2x LG 27UK850 (27" 4k 60hz IPS)

Permalänk
Medlem

Sökte efter uppdateringar i telefonen också laddades den hem.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Sökte efter uppdateringar i telefonen också laddades den hem.

Jag sökte igår
Inställningar -> Om telefonen -> Sök uppdateringar

Jag hittade inget

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk
Medlem

Samsung gör väl som HTC, rullar ut OTA uppdateringar till en del enheter först och en del enheter senare.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Ladda hem nordiskt tangentbord på market, gå in på inställningar och aktivera den.

Thanks. blev genast lite roligare nu :]

Visa signatur

https://www.passmark.com/baselines/V9/display.php?id=10783531...

h200i - i5 8600K 5.1ghz 1.38v - Kraken X52 - Corsair LPX 16gb 3200mhz - 970 EVO 500gb - 950 PRO 256gb - Asus 2070S Turbo EVO 2070mhz - Asus Strix z370-i - Razer BlackWidow Croma v2 -

Permalänk
Medlem

Har läst mycket om att batteritiden är väldigt dålig. Är det sant?

Sen en annan fråga. Ska man ladda ner multitask så man inte har massa spel i bakgrunden som tar batteri?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zAjtarN:

Har läst mycket om att batteritiden är väldigt dålig. Är det sant?

Sen en annan fråga. Ska man ladda ner multitask så man inte har massa spel i bakgrunden som tar batteri?

Batteriet tar slut om du leker på den. Jag brukar smsa och ringa som vanligt och ev. skriva en rad på facebook. Kanske kikar lite swec och blocket under lunchen och min klarar sig ca 2-3 dagar. Task manager är inbyggt i SGS2.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

zAjtarN:

Var har du läst det? Så gott som samtliga recensioner jag läst säger snarare att batteritiden är ovanligt bra för en smarthphone. Och det är även så jag upplever den själv.

Program som ligger i bakgrunden tar för övrigt i regel inte batteri. De ligger passiva i ramminnet för snabb åtkomst om de vill starta upp dem igen. Självklart lite beroende från app till app, men liksom P-NILZ säger finns det ett program direkt i medföljande programvara för att tvinga fram avstängningar. Och om inte det passar din smak finns det hundratals till som gör samma sak i marketen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Batteriet tar slut om du leker på den. Jag brukar smsa och ringa som vanligt och ev. skriva en rad på facebook. Kanske kikar lite swec och blocket under lunchen och min klarar sig ca 2-3 dagar. Task manager är inbyggt i SGS2.

Okej tack så mycket!

Är det några inställningar som man kan göra så att den inte drar så mycket batteri när jag inte använder den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zAjtarN:

Okej tack så mycket!

Är det några inställningar som man kan göra så att den inte drar så mycket batteri när jag inte använder den?

Stäng av automatisk synkronisering, bluetooth, wlan och gps.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

Någon annan som upplever att en del spel "hackar till" med 10-15 sekunders mellanrum?
Spelet jag upplever detta är Gun Bros, har inte för mig att det var så i början när jag installerade det men har flashat om telefonen för att försöka bli av med problemet men det hjälper tydligen inte.

Det är inte direkt så att spelet stannar upp i flera sekunder utan man kan nästan säga att det blir som en fps drop, det sjuka är att det är som om telefonen gör något mellan dessa mellanrum, säg en wifi scan eller något. Dock har inte en factory resett och omflashning hjälpt.

Mer krävande spel så som GT HD fungerar dock fin fint utan något hackande/stuttering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Stäng av automatisk synkronisering, bluetooth, wlan och gps.

Okej tack! Några andra tips till mig? Får telefonen imorgon, har du några andra tips till mig så jag inte gör något så den går segare?

Permalänk
Medlem

Är headsetet som medföljer bra? Om inte, vilket tycker ni att jag ska köpa?

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Skrivet av Stormload:

Tja.

Letat lite i denna tråden (och andra forum) med inte fått något klart svar.

Köpte telefonen i förrgår. Men jag tycker mottagningen är väldigt svajig och ofta kopplar den ner helt. Den växlar hela tiden mellan EDGE, UMTS och HSDPA.
Går man in och kollar signalstyrkan så kan den droppa från ~100 dBm till 0 på en sekund.
Jag använder som jag alltid gjort Telia och det har aldrig varit några som helst problem innan med andra telefoner.

Nu har jag förvisso inte uppdaterat till 2.3.4 än, hjälper det? Eller är det något annat fel?

Någon? Jag blir galen på den. Mailat Katshing nu och kommer vilja ha den utbytt.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem

Jaha, imorse hängde sig min S2a och efter reboot vägrar den hitta mitt SIM-kort.. I övrigt funkar telefonen, om man nu kan kalla det en telefon just nu (utan ring/sms/internet). Provat annat SIM-kort, same shit, provat resetta.. Nada. Är det bara ta sig en tripp till MediaMarkt och visa garanti? Hittar inget vedertaget om jag googlar på detta problem.. Lite OT men kan jag förväntas få en ny direkt i handen om så skulle vara fallet? Köpte den i Juni..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldarion:

Jaha, imorse hängde sig min S2a och efter reboot vägrar den hitta mitt SIM-kort.. I övrigt funkar telefonen, om man nu kan kalla det en telefon just nu (utan ring/sms/internet). Provat annat SIM-kort, same shit, provat resetta.. Nada. Är det bara ta sig en tripp till MediaMarkt och visa garanti? Hittar inget vedertaget om jag googlar på detta problem.. Lite OT men kan jag förväntas få en ny direkt i handen om så skulle vara fallet? Köpte den i Juni..

Nu så börjar kvalitetsproblemen dyka upp. Lär vara en hel del enligt vad man kan urläsa på google. Bara till att lämna in men du får nog ingen ny direkt så länge de inte kan åtgärda problemet dvs...

Själv så freakade min SG2:a ur efter ca 2 veckor... Varit inne på undersökning men inte fått tillbaka den ännu

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk

det enda i kvalitet problem jag kan tilläga är att batteri tiden i 2.3.3 och stock 2.3.4 var total värdelöst, gjorde ett test en helg efter jag fick den och med full laddning så var den totalt tom efter 12 timmar standby. Fick flasha om till Lite'ning rom då CyanogenMod inte kommit ut än och min rullar på i typ 2-3 dagar uppklockad till 1.6GHz utan problem (Lite'Ning Rom 5.0, XXKG6 Ninphetamine-2.0.5 Kernel) baserad på 2.3.4 och både batteri tiden och telefonen är sjukt mycket bättre

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Skrivet av Tickles:

Nu så börjar kvalitetsproblemen dyka upp. Lär vara en hel del enligt vad man kan urläsa på google. Bara till att lämna in men du får nog ingen ny direkt så länge de inte kan åtgärda problemet dvs...

Själv så freakade min SG2:a ur efter ca 2 veckor... Varit inne på undersökning men inte fått tillbaka den ännu

Hoppas min klarar sig, har gjort de än så länge iallafall hoppas verklige de håller i sig.
Har bara knasat 1 gång, och de var ingen biggie, tog av den av laddning starx innan jag gick och la mig och ett tag efter att jag vakna kollade jag på mobilen och då var den nere på 6% efter mindre än 9 timmar och jag hade knappt rört den, men annars brukar ialafall bateriet hålla i 15-20 timmar med normal användning.

Visa signatur

Game PC: Silverstone Ft2|Asus P9X79 DELUXE |Intel 3930K|16GB Corsair 1600 MHz|ASUS 290X DCII|480 GB Seagate 600 + 120 GB Corsair GTX|WD Raptor 150 Raid 0|Corsair AX750.
HTPC/Filserver: Fractal Design XL|ASUS Z87-A|Intel i5 4670K|16 GB Corsair 2400MHz|256 GB MX100 + 22 TB WD|Corsair 750HX. Laptop: ASUS N55SL|Hackintosh: HP dv5-1095eo 4GB|60 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik.Tilosius:

Hoppas min klarar sig, har gjort de än så länge iallafall hoppas verklige de håller i sig.
Har bara knasat 1 gång, och de var ingen biggie, tog av den av laddning starx innan jag gick och la mig och ett tag efter att jag vakna kollade jag på mobilen och då var den nere på 6% efter mindre än 9 timmar och jag hade knappt rört den, men annars brukar ialafall bateriet hålla i 15-20 timmar med normal användning.

Precis det fel som jag fick samt att en massa processer gällande voice funktionen som jag inte ens startat satts igång. Detta är INTE acceptabelt för en sådan dyr telefon. Så jag hoppas verkligen att det går att fixa alt att jag får en ny. Orkar inte med dryga tekniker som skickar tillbaka telefonen utan att kontrollera så att den verkligen fungerar i 3 omgångar. Aja jag bör få tillbaka den i veckan i alla fall.

For the record så försökte jag allt som gick att göra för att få den att fungera igen men utan positivt resultat.

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Skrivet av thereal_twisted:

Wifi på hela tiden, full sync gmail, g+, kontakter, picasa osv allt va det är. Samt FB sync även friendcaster appen ligger å synkar.

Jag kör dock inte samsung orginal rom/kernel, nog där skillnaden ligger

Inte jag heller men jag får inte ner den i deepsleep om wifi är på

Vilken rom och modem/kernel kör du med testat alla kernels och roms utom TOUCH X

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
Medlem

Måste så ett slag för miui när det kommer till batteritiden.
Har fått ut 40-50 timmar på varje laddning med konstant wifi och ständig uppdatering av calender kontakter och mail samt automatisk backup med titanium backup och synq mot dropbox för backup.
hyffsat mycket surf och kanske 3-4timmar samtal och några sms här och där.

flashade precis till 1.8.5-beta 4 (hoppas batteritiden förblir så här bra)
Lätt stabil nog för vardagligt bruk trots beta.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Skrivet av RainesX:

Måste så ett slag för miui när det kommer till batteritiden.
Har fått ut 40-50 timmar på varje laddning med konstant wifi och ständig uppdatering av calender kontakter och mail samt automatisk backup med titanium backup och synq mot dropbox för backup.
hyffsat mycket surf och kanske 3-4timmar samtal och några sms här och där.

flashade precis till 1.8.5-beta 4 (hoppas batteritiden förblir så här bra)
Lätt stabil nog för vardagligt bruk trots beta.

Posta screens på hur länge skärmen vart igång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Death On Wings:

Posta screens på hur länge skärmen vart igång.

Skall göra det om jag minns nästan gång jag har laddat den.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av tretton37:

Inte jag heller men jag får inte ner den i deepsleep om wifi är på
https://lh3.googleusercontent.com/-B8f8hjjC1As/Tj3LJO59TBI/AA...

Vilken rom och modem/kernel kör du med testat alla kernels och roms utom TOUCH X

Vad har du för router?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Death On Wings:

Någon annan som upplever att en del spel "hackar till" med 10-15 sekunders mellanrum?
Spelet jag upplever detta är Gun Bros, har inte för mig att det var så i början när jag installerade det men har flashat om telefonen för att försöka bli av med problemet men det hjälper tydligen inte.

Det är inte direkt så att spelet stannar upp i flera sekunder utan man kan nästan säga att det blir som en fps drop, det sjuka är att det är som om telefonen gör något mellan dessa mellanrum, säg en wifi scan eller något. Dock har inte en factory resett och omflashning hjälpt.

Mer krävande spel så som GT HD fungerar dock fin fint utan något hackande/stuttering.

Är det inte just Gun Bros det är fel på då? Det flyter inte alltid på bra på min Galaxy S (iofs sämre hårdvara men ändå).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Är det inte just Gun Bros det är fel på då? Det flyter inte alltid på bra på min Galaxy S (iofs sämre hårdvara men ändå).

Tydligen är det så.
Testade på en kompis iphone. Var samma där.

Permalänk
Skrivet av tretton37:

Inte jag heller men jag får inte ner den i deepsleep om wifi är på
https://lh3.googleusercontent.com/-B8f8hjjC1As/Tj3LJO59TBI/AA...

Vilken rom och modem/kernel kör du med testat alla kernels och roms utom TOUCH X

Hmm, kör cognition rom(1.31 är det väl) och ninphetamine 2.0.5 kernel, KG3 modem. Absolut snabbaste jag provat utan tvekan, lite undervolt å så men det påverkar så minimalt så det spelar ingen större roll.

Går den inte i deepsleep så kommer batteriet ta slut väldigt fort. Finns vissa routers som buggar med SGS2 och kan orsaka just detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Hmm, kör cognition rom(1.31 är det väl) och ninphetamine 2.0.5 kernel, KG3 modem. Absolut snabbaste jag provat utan tvekan, lite undervolt å så men det påverkar så minimalt så det spelar ingen större roll.

Går den inte i deepsleep så kommer batteriet ta slut väldigt fort. Finns vissa routers som buggar med SGS2 och kan orsaka just detta.

Finns det en lista på routers som orsakar problemet? Kan känna att min Galaxy S (2.3.3. stock) inte alltid gå i deep sleep om jag använt WiFi på kvällen (har en DIR-600). Eller beror det på denna AndroidOS version?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

har skaffat telias frisurf och har endast fått in 'Edge' som nätverk, kan man ställa in något för att få 3g?
Undrar också hur RAM-hanteraren fungerar, ska man rensa minnet ibland? Gör det nån skillnad?

Ber om ursäkt ifall jag ställer simpla frågor, men är inte så insatt. Otroligt tacksam för svar!