[Diskussion] Samsung Galaxy S2 (Android 2.3)

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Något sådant hittar jag inte. Får upp "Radera, min profil, synka kontakter, slå samman med google, import/export och mer" ("mer" visar inte heller något sådant alternativ).

mer -> displayalternativ

Permalänk
Medlem

Om man vill köra TVout på G2an, hur gör man då? MicroUSB -> TVns USB verkar ju inte fungera.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Om man vill köra TVout på G2an, hur gör man då? MicroUSB -> TVns USB verkar ju inte fungera.

Nej du får köpa samsung HDTV adapter som du kopplar in i usbn sen får du en hdmi utgång.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Nej du får köpa samsung HDTV adapter som du kopplar in i usbn sen får du en hdmi utgång.

Ah tack, men den kostade visst en liten slant. Fast kanske inte så farligt ändå

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Riktigt bra bild blir det, lite tråkigt dock att man inte kan typ lägga telefonen uppochner när man kollar på film, då släcker den skärmen.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

Har märkt att min SGS2:a byter väldigt ofta mellan 3G och H+ som datanätverk. Har läst något om att man kan installera andra modem-mjukvaror än den som finns från början och därmed göra hela "byta nätverkstyp"-processen stabilare. Det har säkert tagits upp förut men är det någon som har lite info eller hjälp i frågan?

Visa signatur

Lancool PC K-62 - i5 2500k@4,2 - MSI GTX 980 - 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainfreeze:

Har märkt att min SGS2:a byter väldigt ofta mellan 3G och H+ som datanätverk. Har läst något om att man kan installera andra modem-mjukvaror än den som finns från början och därmed göra hela "byta nätverkstyp"-processen stabilare. Det har säkert tagits upp förut men är det någon som har lite info eller hjälp i frågan?

http://www.swedroid.se/forum/52115-forbattra-overgang-mellan-...
http://www.swedroid.se/forum/46634-modem-filer-ki3-ute.html

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

mer -> displayalternativ

Jo, det funkar i kontakter. Men inte i menyn för att lägga till mottagare för sms, där får jag fortfarande upp dubbelt.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Någon som vet om denna mobil kommer sjunka i pris nu när Nexus kommer ut till butiker? Funderar på att köpa en men inte riktigt så att jag vill lägga flera tusen på en mobil då jag egentligen inte är en mobil-människa så att säga utan programmerar mest med mobilen osv. Tacksam för svar!!

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Permalänk
Skrivet av Mr. Prudo:

Någon som vet om denna mobil kommer sjunka i pris nu när Nexus kommer ut till butiker? Funderar på att köpa en men inte riktigt så att jag vill lägga flera tusen på en mobil då jag egentligen inte är en mobil-människa så att säga utan programmerar mest med mobilen osv. Tacksam för svar!!

Jag tror inte den kommer prissänkas så mycket eftersom det mesta av hårdvaran i SGS2 fortfarande är bättre än Galaxy Nexus.

Permalänk
Medlem

Min telefon har blivit jätte konstig efter senaste uppdateringen. När jag startar den så startas WordFeud och sen avslutas det. Sen efter det så blir det genvägar till spel där meddelanden,konakter,telefon-genvägrana sitter. Men dom blir som vanligt sen. Och sen en sista sak, det är att spel som jag lagt i mappar hoppar ur dom och lägger sig i menyn så jag får lägga tillbaka dom i mapparna.

Vad skall jag göra åt det?

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inteno:

Min telefon har blivit jätte konstig efter senaste uppdateringen. När jag startar den så startas WordFeud och sen avslutas det. Sen efter det så blir det genvägar till spel där meddelanden,konakter,telefon-genvägrana sitter. Men dom blir som vanligt sen. Och sen en sista sak, det är att spel som jag lagt i mappar hoppar ur dom och lägger sig i menyn så jag får lägga tillbaka dom i mapparna.

Vad skall jag göra åt det?

Testat en total återställning?

Jag kör custom rom, så har inte testat nyare samsung official än 2.3.3

Permalänk
Medlem

Någon som har tips på hur man optimerar batteritiden?? hinner tom dö på jobbet redan, plågosamt värre...

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av TuX81:

Någon som har tips på hur man optimerar batteritiden?? hinner tom dö på jobbet redan, plågosamt värre...

Du lägger in denna rommen, http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1288850

Och/eller denna kerneln: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1263838

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Det är ju inte bara batteritiden som blir lidande.. väldigt tunna telefoner kan, enligt mig, vara ganska jobbiga att hålla i då man inte får något rejält grepp.

+1, precis som tuttar!

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk

Har också den här telefonen och jag tycker den är riktig grym. Angående batteritiden så tycker jag den är bra. Om jag kör med musik kollar på film/surf rätt mycket så håller den runt 1 och halv dag. Skriver jag bara sms eller ringa så håller den upp till 4-5 dagar.

Fast jag har sänkt display på 5 så det gör rätt mycket

Har även tagit bort onödiga appar som jag inte använder.

Permalänk
Skrivet av Reqlol:

Har också den här telefonen och jag tycker den är riktig grym. Angående batteritiden så tycker jag den är bra. Om jag kör med musik kollar på film/surf rätt mycket så håller den runt 1 och halv dag. Skriver jag bara sms eller ringa så håller den upp till 4-5 dagar.

Fast jag har sänkt display på 5 så det gör rätt mycket

Har även tagit bort onödiga appar som jag inte använder.

Tror inte direkt på det du skriver så du får helt enkelt ta ett kort på hur länge du har haft igång displayen och antal tim din telefon vart igång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Death On Wings:

Tror inte direkt på det du skriver så du får helt enkelt ta ett kort på hur länge du har haft igång displayen och antal tim din telefon vart igång.

varför?

Standby drar den ju inget.

video är inte direkt krävande

Permalänk
Medlem

Tackar, det såg intressant ut, blir nog att testa, måste bara roota upp han först

Edit: Tackar för tipset, det funkade perfa... min telefon suger inte nå mer

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Boss302:

varför?

Standby drar den ju inget.

video är inte direkt krävande
http://www.swedroid.se/wp-content/uploads/2011/05/batterY-tes...

Har filmen många scener där det är mörkt så drar skärmen inte lika mycket batteri som med en film med bara ljusa scener.

Permalänk
Skrivet av Death On Wings:

Tror inte direkt på det du skriver så du får helt enkelt ta ett kort på hur länge du har haft igång displayen och antal tim din telefon vart igång.

Okej ska göra det om du inte tror på mig!

Kanske inte bästa kvalitet sorry för det men har haft på den i 3 dagar 2 timmar atm och har 44 procent kvar av batteriet! fast nu har denna varit mycket inaktiv som ni kanske ser bara för jag har sms och ringt typ...

Permalänk
Skrivet av Reqlol:

Okej ska göra det om du inte tror på mig!

http://i56.tinypic.com/2mfloqa.jpg

Kanske inte bästa kvalitet sorry för det men har haft på den i 3 dagar 2 timmar atm och har 44 procent kvar av batteriet! fast nu har denna varit mycket inaktiv som ni kanske ser bara för jag har sms och ringt typ...

Du har inte dataanslutningen (3G/2G) igång och du kör säkert också bara på GSM-nätet, det förklarar saken...

Permalänk
Skrivet av Reqlol:

Okej ska göra det om du inte tror på mig!

http://i56.tinypic.com/2mfloqa.jpg

Kanske inte bästa kvalitet sorry för det men har haft på den i 3 dagar 2 timmar atm och har 44 procent kvar av batteriet! fast nu har denna varit mycket inaktiv som ni kanske ser bara för jag har sms och ringt typ...

Du får även skicka en bild på tid på skärmen, hur länge den vart igång. Det är den del som drar mest.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reqlol:

Okej ska göra det om du inte tror på mig!

http://i56.tinypic.com/2mfloqa.jpg

Kanske inte bästa kvalitet sorry för det men har haft på den i 3 dagar 2 timmar atm och har 44 procent kvar av batteriet! fast nu har denna varit mycket inaktiv som ni kanske ser bara för jag har sms och ringt typ...

Varför är det rött på batteri i hyffsat många timmar för att sedan se ut som mobilen har vart avstängd och sen laddats?
Grafen ser inte rätt ut.
Ta gärna ett par screenshots på tider etc. och säg gärna hur du har alla inställningar.
Jag blir glad om timmar slår över till dag på min batteritid.
(kör galnet miui)

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Skrivet av RainesX:

Varför är det rött på batteri i hyffsat många timmar för att sedan se ut som mobilen har vart avstängd och sen laddats?
Grafen ser inte rätt ut.
Ta gärna ett par screenshots på tider etc. och säg gärna hur du har alla inställningar.
Jag blir glad om timmar slår över till dag på min batteritid.
(kör galnet miui)

Haha, ja det är ju tydligt att han laddat från 10/15% till runt 70%

Permalänk
Medlem

Hej samsungiter!

Är det någon som kan guida mig fram till att stänga av att "Voice Talk" dyker upp så fort jag råkar dubbelklicka på den fysiska knappen? Vore toppen, mitt engelska uttal är omöjligt för voice talk att förstå, särskilt när man skall sända sms till exempelvis Torbjörn Hägensten.

"You got more than one contact with this name please choose wich one you want to text:
Anna Björkman
Conny Kula
Renée Olsson"

Visa signatur

MSI P67A-G45 REV B3 | Intel Core i7 2600K 3.8GHz | Geforce GTX 1060 6GB DUAL | Corsair HX 750W 80+ | Corsair SSD Force 3 Series 120GB | Samsung SSD 850 EVO 500GB | 1TB Seagate Barracuda 7200rpm | Corsair 8GB CL9 1600Mhz XMS3 | Fractal Design Define R3, Titanium

Permalänk

Och ingen har stött på mitt problem? Nämligen att när jag skickar mms (bild + text) till icke-smartphones så får mottagaren inte texten. Oavsett mottagarens operatör eller mobilfabrikat. Jag har provat flera sätt att skapa mms, men eftersom inget hjälper ligger nog felet elsewhere. Mms till andra smartphones funkar. Mms-inställningarna i min lur kommer från tele2. Hmm, mitt simkort härstammar från min förrförra lur som hade endast vga-kamera. Gammalt mao. Kan det påverka? *greppar efter halmstrån*

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av TuX81:

Tackar, det såg intressant ut, blir nog att testa, måste bara roota upp han först

Edit: Tackar för tipset, det funkade perfa... min telefon suger inte nå mer

Visst blir det en jäkla skillnad på allt, och nya optimeringar dyker upp konstant. Undervolt/överklock mm finns om man vill, nåt som spar endel batteri är undervolt +underklock till 800Mhz. Märker absolut ingen skillnad på prestandan vid 800Mhz max vs. 1,2Ghz, det skulle va i benchmarks då förstås men det tar ju ca 2-3sek att klocka upp när man behöver det.

Permalänk
Medlem

Till er som inte vet, Android ver 2.3.5 finns ute i Kies sen några veckor tillbaka. Kies är ett skitprogram jag vet men inte så mkt annat att göra när det inte finns OTA än. Jag var tvungen att försöka uppdatera 4-6ggr innan det lyckades men absolut värt då jag märkt av te.x batteriförbättring.

Changelog A 2.3.5:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1278301

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Highlaj:

Till er som inte vet, Android ver 2.3.5 finns ute i Kies sen några veckor tillbaka. Kies är ett skitprogram jag vet men inte så mkt annat att göra när det inte finns OTA än. Jag var tvungen att försöka uppdatera 4-6ggr innan det lyckades men absolut värt då jag märkt av te.x batteriförbättring.

Changelog A 2.3.5:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1278301

Tycker allt bara blev sämre efter den uppdateringen. Saker flyter inte lika bra som tidigare.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather