Vad spelar du som (Skyrim)

Permalänk

Vad spelar du som (Skyrim)

Hur ser er uppbyggnad av er karaktär ut?

Själv så är jag en dödsbringade battle mage, som ena sekunden dualwieldar spells och i andra sekunden slår sönder och samman allt som kommer för nära!

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk

Kör en Redguard och satsar på one-handed (dual weild), heavy armor, smithing och enchanting. Kör endast på "Master"-nivå, vilket är det bästa valet jag gjort. Det är sjukt mycket roligare att springa runt och vara lite rädd för vad som finns runt nästa hörn än att bara slakta sig igenom spelet. Vissa drakar är dock sjukt jobbiga att nöta ner utan några skills i ranged och ibland saknar man block när man möter snabba fiender. Gäller att tajma shouts väldigt bra. Är en riktig slaktarmaskin så fort jag får stå ostört och slå. Funderar på att köra maces så fort jag får ebony-smithing för armor-penetration. Kanske hjälper mot drakarna.

Visa signatur

It's not in the numbers, or in the statistics itself. It's in the method by which the numbers were collected.

Permalänk
Medlem

Jag spelar som Nord och är mage/archer. Satsar på allt jag kan inom magi och archery. Tycker det är väldigt coolt, massor med fräckt gear och vapen. Skadar också $£ mycket Någon som vill köra samma som jag så rekommenderar jag att joina magi skolan, roliga quest som ger riktigt bra rewards. Och man får tag på mycket spells också för den delen.

Permalänk

Jag kör en Wood Elf med archery, one-handed, light armor och lite blacksmithing
Går faktiskt himla bra så länge det inte är nån jätte på 300 KG man slåss mot.
Funderar dock på om jag skall ta och joina Thief guild eller liknande så jag får nå bra one handed eller nått, enbart gått med i Companions som det är just nu.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Khajiit som Assassin/Archer. Dark Brotherhood armor och Daedric Daggers/Bow.

Är ånsålänge med i Imperial Legion, har utrotat Dark Brotherhood.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

Först spelade jag som Khajiit. Inriktade mig på archer, stealth och lockpicking. Ledare över Dark Brotherhood och Thieves Guild.

Men började jag om och spelar numera som Nord, med inrikting på heavy armor, svärd och yxor och smithing.

Permalänk
Hedersmedlem

Du måste ha missat den klistrade tråden om exakt samma sak!

*Tråd låst*