Permalänk

Internet till fler datorer/xboxar

Hej, någon som vet hur jag kan koppla in flera datorer till ett nätverk? Just nu har jag en router men den har bara plats för fyra internet sladdar, det behövs minst plats för fem sladdar. Jag har testat trådlöst men det fungerade inte så bra. Så finns det någon som vet en enkel metod för att lösa det här?

Permalänk
Skrivet av motionsensoraway:

Hej, någon som vet hur jag kan koppla in flera datorer till ett nätverk? Just nu har jag en router men den har bara plats för fyra internet sladdar, det behövs minst plats för fem sladdar. Jag har testat trådlöst men det fungerade inte så bra. Så finns det någon som vet en enkel metod för att lösa det här?

du kan köpa till en switch med fler portar som du sen kopplar in i routern och kopplar in enheterna som inte fick plats i routern in i switchen

Visa signatur

Bitfenix Phenom M | ASUS Z170M-PLUS | INTEL Core I5 6600K | Sapphire Radeon R9 380X | 16GB DDR4 | Fractal Design Integra M 550W |OCZ TRION150 500GB | Thermalright HR-02 macho

Permalänk
Medlem
Skrivet av motionsensoraway:

Hej, någon som vet hur jag kan koppla in flera datorer till ett nätverk? Just nu har jag en router men den har bara plats för fyra internet sladdar, det behövs minst plats för fem sladdar. Jag har testat trådlöst men det fungerade inte så bra. Så finns det någon som vet en enkel metod för att lösa det här?

http://www.inet.se/produkt/5401370/netgear-gs608-100-1000-8p

Kopplar ADSL/fiber -> router -> switch

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk

tack för svaren! Det lät ganska enkelt, bara en fråga. Om två datorer är kopplade i en switch, kan de dela filer med varandra? Är inte så bra på sånna här saker... och förrseten, jontti, jag såg att det fanns switchar för halva priset, är det någon skillnad i hastiget, förutom antal hål?

Permalänk

det går att dela filer mellan alla datorer på nätverket oavsett om dom är kopplade till switchen eller routern.
skillnaderna mellan de olika switcharna är både funktioner och hastighet

Visa signatur

Bitfenix Phenom M | ASUS Z170M-PLUS | INTEL Core I5 6600K | Sapphire Radeon R9 380X | 16GB DDR4 | Fractal Design Integra M 550W |OCZ TRION150 500GB | Thermalright HR-02 macho