Permalänk
Medlem

Mus: Microsoft Sidewinder
Musmatta: Dellmusmatta från 1997 (blå)
Tangentbort: Unicomp Spacesaver (Model M)
Headset: Creative Fatal1ty

Funderar på ny musmatta och headset.

Visa signatur

Hette tidigare Ti 4400
Dator: DFI Lanparty 790FXB-M2RS │965 BE@3,7GHz│8GB OCZ SLI 800MHZ│500GB Samsung + 2st 1TB Samsung│7950│550W Cougar
IBM X31 1.7GHz|1GB| ATi Radeon 16mb| 8GB SSD|Thinkpad X200|2.4GHz|4GB|X4500MHD|320GB Thinkpad 600X|500Mhz|320MB ram|6GB

Permalänk
Medlem

Mus: Microsoft SideWinder
Musmatta: Ace Edge Tactical Soft
Tangentbord: Microsoft SideWinder X4
Headset: Plantronics Gamecom 377

funderar på en ny mus: en Razer Abyssus
nytt headset är på g blir antingen
ett Tt eSPORTS Shock Spin Gaming Headset - Svart
eller
ett SteelSeries Siberia v2 USB Headset

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

Mus: Logitech G400
Musmatta: Qpad CT medium
Tangentbord: Fujitsu Siemens KB Slim
Headset: Sennheiser HD598 med en Maverick Audio D1.

Köpte förövrigt en Logitech G27a idag.
Så den används just nu flitigt!

Permalänk
Medlem

Spelar mycket MMO's så jag använder mig av:

Mus: Razer Naga MMOG
Tangentbord: Razer Anansi
Headset: SteelSeries Siberia v2 Blå
Musmatta: En RIFT musmatta från RIFT Collectors Edition.

---

Det jag vill byta ut är musmattan mot ett Razer Goliathus Extended XL - Control

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 3570K @ 3400MHZ (STOCK) | Moderkort: MSI Z77A-S01 |Grafikkort: MSI GeForce GTX 670 2GB | RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHZ | Chassi: CM HAF 912 | SSD & HDD: Corsair SSD Force 3 Series 1x120GB / Seagate Barracuda 2TB @ 5400RPM | PSU: Antec TruePower 550W 80+ | DVD-brännare: DVD±RW Samsung 22X DL Svart OEM | OS: Windows 7 Home Premium x64

Permalänk
Avstängd

mk85
Zowie mus, byter var 6-12månad till olika
musmatta, atm en fnatic steelseries, har en qpad matta helt ny + glasmusmatta liggandes som backup, iaf man skulle råka spilla något, musmatta byter jag 1gång om året eller oftare då allt form av glid är borta från dem efter bara 7-8månader.

Permalänk
Medlem

Mus: Logitech MX518
Tangentbord: Razer Arctosa
Headset: SteelSeries Siberia v2 orange
Musmatta: X7 - Winners Choice

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem

Mus : Mionix Naos 5000
Tangentbord :
I Spel : Logitech G13
I övrigt: Qpad MK-85 (samt ibland mitt Razer Tarantula när Qpaden buggar sig)

Lurar : Sennheiser 280 pro

Musmatta : Mionix Altioth 400, Razer goliathus speed.

Det är den utrustningen jag kör med just nu. Har en massa annat liggande, speciellt mängder med olika musmattor som jag förkastat.

Min motivering :
Mus :
Mionix naos 5000 är, som jag ser det trots de mängder av måndagsexemplar som finns och med mjukvara som lätt hänger sig, den bästa musen på marknaden när det kommer till funktionalitet i mjukvaran.
Bara en sådan sak som att kunna ställa in "lift distance", som är helt vitalt om man tex vill sätta på extra glides och likande är mycket uppskattat. Idag är det ytterst få möss som har denna funktion. Känner bara till Qpad 5K och Naosen som klarar detta.

Passformen kunde inte vara bättre för handen. Dessutom är den såpass lätt att den ändå går att köra med fingertip grepp när man spelar om man önskar det (som jag gör).

Tangentbord :
Det finns tyvärr ännu inte några riktigt seriösa speltangentbord på marknaden som jag ser det.
Logitech G13 är det som kommer närmast skulle jag säga. Släpp ett finputsat sådant med mekaniska brytare och vi skulle ha ett mästerverk.
G13 är skönt att lägga handen på med sin krökta form och har mängder med tangenter där man vill ha dem, och dessutom en liten joystick vid tummen. Mjukvaran till G13 är mycket föredömligt gjord, enkel att jobba med och stor funktionalitet vad gäller macros och allt fungerar perfekt i spel.
Köpte en Qpad MK-85 nyss, men gav snabbt upp tanken på att spela med det. Det enda stora pluset är de mekaniska sköna brytarna. Makrofunktionen är dock så värdelös och buggig att den är helt oanvändbar i spel.
Dessutom har inget gjorts för att utforma tangentbordet och placera knapparna på ett bra sätt för spelande. Det är bara ett helt vanligt skrivtangentbord.

Lurar :
Sennheiser brukar oftast vara hög kvalite' och det tycker jag definitivt dessa lurar, som jag köpte för ynka tusenlappen för ett par år sedan, har. Tydligt, starkt och bra ljud. Passar utmärkt för både spel och musik.

Musmatta :
Här har jag prövat det mesta som finns på marknaden med material av olika slag.
Trodde först att plast var det som passade bäst, men insåg till sist att tyg ger betydligt bättre precision.
Dock har många tygmattor nackdelen att de samtidigt gör det mycket trögare att röra musen snabbt (tex Qck+ har den egenskapen). Mionix alioth 400 är däremot en snabbare tygmatta som passar bra.
Razer goliathus speed är ännu snabbare, men jag tvekar just nu på om den är lite för snabb eller inte.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Mus: SteelSeries Kinzu v2
Tangentbord: Plexgear SL-300
Musmatta: någon random svart plastmusmatta med reklam för vattenfall på.
Hedset: Sennheiser HD 650 med separat mic.

Och jag är nöjd

Permalänk
Medlem

Mus: Ace Edge 3200 t2
Tangentbord: Razer Arctosa
Headset: Logitech G35
Musmatta: någon billig svart som är köpt på jula

Är helt nöjd med allt utom tangentbord vilket jag tyckte
var helt onödigt att köpa, bättre att köpa ett billigt
som funkar lika bra.

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Medlem

Mus: qpad 5k
T-bord: Filco majestouch 2 tkl, blå
Lurar: hd650
Musmatta: qpad medium black

Jag skulle gärna byta upp mig till ett par hd800. En snygg mus vore inte så dumt, heller - min ser förjävlig ut.

Men det gör tyvärr de flesta andra, också...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7+HS8S | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Mus: SteelSeries Kinzu
Tangentbord: Random microsoft..
Musmatta: Steelseries Qck+
Hedset: Steelseries Siberia V2 USB 7.1

Vill inte byta ut någonting, saknar bara sidoknapparna på min Kinzu och att jag vill ha ett nytt tangentbord, annars är allt prima!

Permalänk
Medlem

Har:
Mus: Mionix Naos 5000
Tangentbord: Logitech G15 v2
Headset: Logitech G35
Musmatta: Mionix

Vill ha:
Tangentbord: Funderar på nåt mekaniskt, eller om Logitech kommer med nåt nytt G-tangentbord...
Headset: Sugen på Razer Tiamat 7.1

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk

HAR
Mus: Tt esports black
Musmatta: Det är en bra fråga
Headset: Tt esports shock
Tangentbord: Logitech g105 mw3 edition (skolle aldrig valt det före vanliga versionen om det inte skulle varit 150kr billigare. Men har snyggare bakgrundsbelysning)

VILL HA
Musmatta som ger bättre glid och är större.

Visa signatur

Intel I7 8700K/Asus Z390F/ASUS ROG 2070 Super/Phanteks P600S/Corsair Virtuoso/ASUS ROG Swift PG289Q

Permalänk
Medlem

Nu har jag:
Tangentbord: Qpad MK-50
Mus: Steelseries Sensei
Musmatta: Steelseries Qck
Headset: Steelseries Siberia V2

Visa signatur

[CPU: i7 2700K] [GPU: GTX 580 3GB Phantom ] [PSU: Corsair AX 850W] [Chassi: NZXT Lexa S] [SSD: Corsair FORCE 3] [Corsair XMS3 4x4GB 1666MHz]

Permalänk
Medlem

Tror inte jag har skrivit sedan min första post, så jag updaterar lite.

Har
Tangentbord: Filco Majestouch 2 (cherry mx brown)
Mus: Tt-Esports Black
Musmatta: Steelseries Qck
Headset: Logitech G35

Vill Ha
Tangentbord: Filco MJ2 (brown) tenkeyless
Mus: Nöjd
Musmatta: Kanske Någon Qpad CT matta eller steelseries 9HD
Headset: Nöjd

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Tangentbord: Topre Realforce 88UB + Filcos "lilla" handledsstöd
Mus: Zowie EC2 eVo + Zowie Speedy Skatez + Razer Armadillo 2
Musmatta: Corepad C1 Large
Hörlurar: Sennheiser HD800/Etymotic ER4-TP

Man har plöjt igenom endel utrustning de senaste åren.
Tangentbord: Razer Tarantula, Steelseries 7G och Filco MJ Tenkeyless med mx blues
Möss: Razer Copperhead, Razer Boomslang 2007CE, Steelseries Xai, Qpad 5K, Razer Deathadder Respawn, Razer Deathadder Black och Zowie AM
Musmattor: Ultimat, Steelseries QCK Heavy, Razer Golithus speed, Steelseries 9H, Qpad Heaton, Qpad CT small och Razer Scarab
Hörlurar/Headset: Beyerdynamic DT-531, Etymotic ER-6, Sennheiser HD-25, Alessandro MS-PRO och AKG GHS-1

Dyr hobby, tur att man bor hemma XD

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Tangentbord: Microsoft Ergonomic Keyboard 4000
Mus: Logitech G500
Musmatta: Qpad(minns inte typen)
Hörlurar: Steelseries Siberia V2

Det har plöjts igenom många möss genom tiderna. En riktigt gammal trotjänare var Microsofts sidewinder mus men jag ville ha någonting mer ergonomiskt samt med en extra tumknapp, gärna fler så G500 passade perfekt. Har även en tidigare G5 första generationen men den är nu mera macens arbetsmus.

Tangentbord har det blivit betydligt färre efter att jag fastnade för Microsoft Ergonomic Keyboard 4000. Avgudar detta tangentbord för hur skönt det är och oavsett vad för macro keys, displayer etc ett gamingtangentbord kommer med så motiverar det inte att byta detta. Är så glad i det att jag har en reserv i garderoben oöppnad ifall nuvarande dör. Har testat runt lite med gamingtangentbord och diverse brytare men för mig spelar detta så liten roll att detta tangentbord funkar kanon.

Steelseries lurarna är rätt bra men mikrofonen plockar upp ljud från lurarna ibland. Inte jättenöjd med kvalitén heller. Känns lite löst ihopsatt så jag överväger annat. Rätt bra tråd här att skumma igenom för idéer.

Permalänk
Medlem

Just nu har jag:
Mus: Razer Naga Molten Edition
Tangentbord: Ducky Shine Mech MX Browns
Headset: Sennheiser PC 333D G4AME
Musmatta: Razer Goliathus

Super nöjd!

Visa signatur

Citera För Svar! Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem

Tangentbrd: Logitech G19
Mus: Razer Naga
Headset: Razer Megalodon
Musmatta: Steelseries QCK+

Visa signatur

AMD FX-6200 6-Core Processor 3.8Ghz (4,5 Ghz Clockad) | ASUS Sabertooth 990FX | Corsair Vengeance 1600MHz 8GB (2x4gb) | XFX Radeon HD 6850 1GB GDDR5 | Cooler Master Silent Pro Gold 800W | WD Green 2TB | Corsair SSD Force Series GT 120GB | CM Storm Enforcer | BenQ 24" LED GL2450HM

Permalänk

mus : Ace edge 3200 t2/ steelseries Ikari
matta: steelseries qck fnatic edition / steelseries 9h
headset: siberia v2 blue
tangentbord: Cyborg v5

Visa signatur

||PC: Asus M5A78L LE||Amd fx 8320 ||Asus DirectCUII TOP R9 280X||Antec DF-35||Corsair TX650w||500 GB WD caviar blue 7200rpm HDD||Samsung 830 120 GB SSD ||8 GB DDR3|| TABLET: Nexus 7

Permalänk
Medlem

Mus: Cyborg R.A.T 7 (Haft sedan Amerikanska releasedatumet för två år sedan)
Musmatta: Billig tygmatta med eget motiv från Artscow.com eftersom jag älskar mjukheten i dessa mattor.
Tangentbord: Microsoft Sidewinder X6
Headset: Sony DR-GA500

Funderar på att skaffa mig nytt headset snart eftersom mitt nuvarande läcker oerhört mycket ljud, men det är samtidigt väldigt bekvämt så jag får se. Det ska dock oerhört mycket till innan jag ger upp min R.A.T-mus. Ett av de bästa köpen jag någonsin gjort.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Hedersmedlem

Mus: Naos 5000. Skönaste datamusen någonsin!
Musmatta: En medelstor SteelSeries tygmatta. Kommer ej ihåg namnet.
Tangentbord: HP's standardtangentbord! Har inte hittat något tangentbord som jag gillar mer så varför byta ut ett vinnande koncept?

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk

- Vad har du för mus, tangentbord, headset och musmatta?
Mus: Corsair M60
Tangentbord: 10 kronors Biltema Tangentbord
Headset: Turtle Beach z2
Musmatta: Steelseries

- Vad vill du helst ha för utrustning?
Ett Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1 headset vill jag ha!

Visa signatur

Main PC | Gigabyte GA-990FXA-UD3 | AMD Phenom X4 BE 3,4 ghz | Corsair 8gb Vengeance LP | NZXT Switch 810 | Sapphire Radeon 7950 | Fractal Design Tesla 650w 80+ | Realtek 1000 Mbit PCI | Datorn
Laptop | AMD Athlon X2 @1,9 GHZ | GeForce 8700M GT | 160gb seagate | 2gb Internminne

Permalänk
Medlem

Mus: Logitech G9, säga vad man vill om deras andra produkter, men möss kan dom göra!
Tangentbord: Corsair K90
Headset: Sennheiser PC360
Musmatta: Steelseries QcK+

Är nöjd där jag sitter för tillfället, nästa uppgradering blir nog en andra/ersättare skärm om något.

Permalänk

Mus: Razer Mamba
Musmatta: Roccat Sense
Tangentbort: Steelseries 6Gv2
Headset: Steelseries Siberia v2 (micken är trasig) och Ace Edge SX500 (använder när jag behöver mic)

Skulle behöva uppgradera allting förutom tangenbordet. Är inne på min andra Mamba då trådlösa slutade fungera i första och den jag har nu dubbelklickar lite titt som tätt. Hört att det är rätt vanligt med Razer möss. Funderar på att köpa en Logitech G500 eller Mionix Naos 5000 när Mamban ger upp helt.

Musmattan har jag haft väldigt länge och den är ganska sliten så det är snart dags att köpa ny. Kanske en Qpad CT Large skulle sitta fint.

Tangentbordet är jag riktigt nöjd med och förväntar mig använda det i flera år framöver. Gillar Cherry MX Black switchar och att tangentbordet inte har en massa lull-lull. Enkelt tangentbord som är skönt och fungerar bra.

Headset behöver också bytas ut. Mitt Siberia v2 så har micken slutat att fungera och dessutom är jag inte helt nöjd med ljudkvalitén i headsetet. Använder ett Ace Edge SX500 när jag spelar online och visst, det fungerar men det är ju knappast något headset man kan lyssna på musik med och dessutom är det mer oskönt än Siberia v2. Svårt att säga vilket headset jag skulle vilja byta till men då köper jag ett headset för +1000kr, inget billigt headset som går sönder efter mindre en ett års normal användning.

Visa signatur

Speldator: MSI Z170 Krait Gaming | Intel i7 6700K | 32GB DDR4 | Gigabyte RTX 3070 VISION OC | 1TB NVMe | Corsair TX 750W | NZXT Switch 810 White | Tangentbord: KBD67 Lite R4 Box Jade | Ducky Premier DK9008P MX Green | Pok3r White Nordic MX Clear

Permalänk
Medlem

Mus: Ace EDGE T2
Musmatta: EDGE Tactical Mousepad
Keyboard: Microsoft Comfort Curve Keyboard 2000
Gameboard: Logitech G13
Headset: Logitech G930

Allmänt väldigt nöjd med min utrustning men sitter och väntar på releasen av Logitech G600 Gaming mousen som skall ersätta Ace EDGE T2.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Jag använder en data ett tangentbord och en mus.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Jahaja, kan väl lägga till vad jag har.
Mus: Zowie EC1
Musmatta: Corepad XXXL 90x45cm
Tangentbord just nu: Tt Esports MEKA med svarta switchar just nu
Hörlurar: Razer random

Tangentbord jag haft det senaste året:
Cherry
Steelseries 6GV2 (2st)
Qpad MK-80 med bruna/blå/Ergoclear switchar
Xarmor ULW9 (trådlöst Qpad med bruna switchar)
Filco Tenkeyless med bruna switchar
Cherry G80-11800 med bruna/blå/pandclears/pandabrowns/ghettoreds.
Quick fire rapid med svarta och ghetto reds
Cherry G80-8113 med blå/ghetto greens/panda clears/ergoclears/clears
Alps
Apple extended II med cream alps
Ducky 1087XM med gröna/cream alps
Topre
Topre realforce 88UB 45G.

Har säkert glömt något, men man plöjer igenom en del tangentbord iaf.

Favoriten just nu är iaf Tt esports MEKA med mysiga doubleshot caps från cherry.

Permalänk

Logitech G110, Logitech MX518, Corsair 1300 Musmatta: Razer Goliathus ( stavning )
Vill ha: Gigabyte Aivia Osmium 3.0 och Gigabyte Krypton Dual chassi

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk

-Har
*G500
*Packardbell tangent bord ala Rubberdome
* S&S steal pad
* Siberia V2

-vill ha
*Inget, allt är perfekt som det är!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti